Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cable car naar Union Square
- Puma200
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Cable car naar Union Square
Hoi
Wij gaan eind Mei naar San Francisco en willen dan met de cable car de Powell hyde route doen vanaf Fishermans Warf naar union Square.Maar waar kunnen we onze auto dan het beste parkeren?En kunnen we dan ook weer terug met de cable car?
Wij gaan eind Mei naar San Francisco en willen dan met de cable car de Powell hyde route doen vanaf Fishermans Warf naar union Square.Maar waar kunnen we onze auto dan het beste parkeren?En kunnen we dan ook weer terug met de cable car?
Wie A zegt moet ook U.S zeggen
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Cable car naar Union Square
parkeren op loopafstand van Fischerman's Wharf in de parkeergarage (bij pier 39 dacht ik)
http://www.sfcablecar.com/riders.html
Cash:
Tickets: can be purchased at turnarounds or from the conductor as you board.
Adult & Youth (ages 5-17): $5.00 each way.
Senior (ages 65+) & Disabled: $5.00 each way ($1.00 9pm-7am).
Passes:
Passports: are perfect for visitors to the city, and allow riding on streetcars, buses, and cable cars.
One Day: $13.00.
Three Days: $20.00.
Seven Days: $26.00.
http://www.sfcablecar.com/riders.html
Cash:
Tickets: can be purchased at turnarounds or from the conductor as you board.
Adult & Youth (ages 5-17): $5.00 each way.
Senior (ages 65+) & Disabled: $5.00 each way ($1.00 9pm-7am).
Passes:
Passports: are perfect for visitors to the city, and allow riding on streetcars, buses, and cable cars.
One Day: $13.00.
Three Days: $20.00.
Seven Days: $26.00.
Het is van mij wel wat jaren geleden. Wat ik mij nog kan herinneren is dat er lange wachtrijen stonden en het was buiten seizoen in april.
Weet natuurlijk niet of dat nog zo is, maar hou er met parkeren rekening mee, dat je langer weg bent.
Weet natuurlijk niet of dat nog zo is, maar hou er met parkeren rekening mee, dat je langer weg bent.
In november 2010 ook een ritje genmaakt, inderdaad lange rijen en propvolle trams.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Probeer 's ochtends te komen: dan is het rustiger.
Bij een aantal eindstations is het inderdaad vaak erg druk met een lange wachtrij. Erg snel gaat het dan ook niet: de trams nemen uitgebreid de tijd om te keren.
De tram over California street is vaak wat rustiger.
Ik ben twee keer in SF geweest; beide keren met een drie-dagen pas. Erg aan te raden: kan je onbeperkt op- en overstappen.
Als je durft is het erg leuk om op de treeplanken te staan (en dus aan de buitenkant van de tram te hangen).
De oude trams op Market street zijn ook erg leuk (op en neer van Fishermans Warf en Castro). Met de pas kan je ook hier onbeperkt in.
Bij een aantal eindstations is het inderdaad vaak erg druk met een lange wachtrij. Erg snel gaat het dan ook niet: de trams nemen uitgebreid de tijd om te keren.
De tram over California street is vaak wat rustiger.
Ik ben twee keer in SF geweest; beide keren met een drie-dagen pas. Erg aan te raden: kan je onbeperkt op- en overstappen.
Als je durft is het erg leuk om op de treeplanken te staan (en dus aan de buitenkant van de tram te hangen).
De oude trams op Market street zijn ook erg leuk (op en neer van Fishermans Warf en Castro). Met de pas kan je ook hier onbeperkt in.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Puma200
- Amerikafan
Haha zo op die eerste foto te zien is het inderdaad een propvolle kar
Doet me denken aan een legbatterij
We proberen dan uiteraard zo vroeg mogelijk op te stappen.

We proberen dan uiteraard zo vroeg mogelijk op te stappen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
en vergeet het Cable car museum niet (is gratis)
Wat bedoelen ze dan juist met streetcars & buses?Bushmaster schreef:Passports: are perfect for visitors to the city, and allow riding on streetcars, buses, and cable cars.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ga ervanuit dat ze de tram daarmee bedoelen.
- Robbielb
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Bij Fishermanswarf is voldoende parkeergelegenheid. Dat is het probleem niet. De drukte bij het opstappunt wel
En 1 of 2 haltes verder opstappen is ook eigenlijk geen optie.. Ten eerste is de klim erg stijl omhoog (!!) en dan nog zitten de cablecars erg vol en is de kans groot dat er geen plaats is.
Ik heb vorig jaar geprobeerd om zo de drukte te omzeilen maar dat koste me een paar liter lichaamsvocht (het was ook 30 graden die dag), verzuurde kuiten (het is echt een steile klim) en nog kon ik 2 uur wachten totdat er een cablecar langskwam met ruimte

Ik heb vorig jaar geprobeerd om zo de drukte te omzeilen maar dat koste me een paar liter lichaamsvocht (het was ook 30 graden die dag), verzuurde kuiten (het is echt een steile klim) en nog kon ik 2 uur wachten totdat er een cablecar langskwam met ruimte

Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september
http://www.robbiegoesamerica.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Toen ik er in september opstapte was er ook een onwijs lange wachtrij, denk ik half uur tot uur staan wachten daar. Maar ja, onderweg opstappen kon ook amper, omdat de hele cable car al vol zit 

- Puma200
- Amerikafan
Oke dus we moeten rekening houden met een hele rij kudde mensen
Dat word met klapstoelen in de rij zitten

Dat word met klapstoelen in de rij zitten

Eindpunt Taylorstreet(Powell-Mason) is meestal aanmerkelijk minder druk
Bij A is een souvenirwinkel waar je, tegen betaling, de hele dag mag parkeren
In Baystreet zijn diverse "goedkope" parkeergarages
Bij A is een souvenirwinkel waar je, tegen betaling, de hele dag mag parkeren
In Baystreet zijn diverse "goedkope" parkeergarages
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
We hebben ons hotel bij de eindhalte van de cable car, maar als ik lees over de drukte en de wachtrijen lijkt de hop on hop off bus me een beter alternatief.
Kun je op alle highlights uitstappen, of even de brug over en dan terug wandelen. We hebben maar 1,5 dag San Fransisco, dus dan is het misschien efficienter?
Ik las dat Kalaman geloof ik van te voren al hier de kaartjes kocht en printte, dan kun je daar zo opstappen.
Wat denken jullie??
http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... fromsite=1
Kun je op alle highlights uitstappen, of even de brug over en dan terug wandelen. We hebben maar 1,5 dag San Fransisco, dus dan is het misschien efficienter?
Ik las dat Kalaman geloof ik van te voren al hier de kaartjes kocht en printte, dan kun je daar zo opstappen.
Wat denken jullie??
http://www.bigbustours.com/eng/sanfranc ... fromsite=1
- Puma200
- Amerikafan
Ik lees overal op het forum zeer goede ervaringen over de hop on hop off bustours in SF.Als je weinig tijd hebt in SF en toch veel wilt zien van de stad is een hop on hop off een zeer goede keus,je ziet op die manier toch best veel hoogtepunten van de stad.Let wel even op tot hoelaat ze rijden want ik geloof dat ze niet tot laat in de avond door kachelen.
- Puma200
- Amerikafan
Wij overnachten 2 nachten in SF in de Americas Best Inn Fishermans Wharf.Nou is mijn vraag of het verstandig is om 1 dag te voet naar de hoogtepunten te lopen.Wij dachten dan aan: Alamo Square Park(Painted Ladies) , City Hall , Union Square Park , Coit Tower , en weer terug naar het Motel aan de Van Ness Ave, en ook in deze volgorde:
http://goo.gl/maps/VmNHC
Aangezien ik nog nooit in SF ben geweest heb ik dus ook geen flauw benul van hoe groot de werkelijke straten nou zijn,ik zie het alleen op googlemaps dus graag jullie advies
En de 2e dag met de Cable Car naar Union Square en in de avond naar de Golden Gate Bridge met de auto.
http://goo.gl/maps/VmNHC
Aangezien ik nog nooit in SF ben geweest heb ik dus ook geen flauw benul van hoe groot de werkelijke straten nou zijn,ik zie het alleen op googlemaps dus graag jullie advies

En de 2e dag met de Cable Car naar Union Square en in de avond naar de Golden Gate Bridge met de auto.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou je voor gek verklaren als je dat allemaal lopend wilt gaan doen. Zoals hierboven ook al aangegeven moet er flink geklommen worden, beetje vergelijkbaar met de cauberg qua steilheid, alleen minder lange klimmen.
[youtube]ItNPWg2dYqE[/youtube]
[youtube]ItNPWg2dYqE[/youtube]
- Puma200
- Amerikafan
Mooi filmpje!
Ik heb het ondertussen al wat aangepast.
Nu lopen we alleen vanaf het motel(Americas Best Inn Fishermans Wharf) naar Lombert Street en dan naar Coit tower.
Wat steile stukjes lopen vinden we allebei helemaal niet zo erg,hebben beide een redelijk goede conditie
Ik heb het ondertussen al wat aangepast.
Nu lopen we alleen vanaf het motel(Americas Best Inn Fishermans Wharf) naar Lombert Street en dan naar Coit tower.
Wat steile stukjes lopen vinden we allebei helemaal niet zo erg,hebben beide een redelijk goede conditie

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh daar is niets mis mee. Er staat een stukje op het filmpje waar we tegen russian hill lopen naar crooked street (waar kuikens rondlopen). Dat was voor ons gevoel alsof we tegen de cauberg omhoog liepen, alleen een stuk korter. Voor de belgen, alsof we tegen de Stockeu omhoog liepen, alleen een stuk korter 
Ik zou de painted ladies echt met een bus doen. Wel mooi om even op dat grasveld te liggen bovenaan en over de painted ladies naar het geweldige uitzicht over SF te kijken.

Ik zou de painted ladies echt met een bus doen. Wel mooi om even op dat grasveld te liggen bovenaan en over de painted ladies naar het geweldige uitzicht over SF te kijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 833 Weergaves
-
Laatste bericht door jeppiepruts
-
- 8 Reacties