Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
USA-reisen, credit card van mijn vader
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
USA-reisen, credit card van mijn vader
Hallo allen,
Ik wil een auto huren bij USA-reisen. Ik vertrek komende dinsdag dus het is ietwat kortdag.
Nu ga ik een auto huren voor vrij lange tijd, en ik ben slechts 22 jaar. Dus de prijs is 3150 euro.
Mijn vader wil dit geld graag voorschieten, omdat hij een creditcard heeft die tot 3500 euro gaat. Die van mij gaat slechts tot 1000.
Nu is het probleem;
Nadat de creditcard informatie is ingevuld staat er een vakje aangevinkt waarvan je de tekst niet kunt veranderen, en daarin staat 'Name on creditcard is first driver'.
Ze gaan er dus vanuit dat de naam op de creditcard ook die van de first-driver is.
Kan ik mijn vader dit laten betalen of moet ik het op een andere manier doen? Hij is niet de first driver.
Zo nee, wat zijn de andere manieren?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden,
Simson
Ik wil een auto huren bij USA-reisen. Ik vertrek komende dinsdag dus het is ietwat kortdag.
Nu ga ik een auto huren voor vrij lange tijd, en ik ben slechts 22 jaar. Dus de prijs is 3150 euro.
Mijn vader wil dit geld graag voorschieten, omdat hij een creditcard heeft die tot 3500 euro gaat. Die van mij gaat slechts tot 1000.
Nu is het probleem;
Nadat de creditcard informatie is ingevuld staat er een vakje aangevinkt waarvan je de tekst niet kunt veranderen, en daarin staat 'Name on creditcard is first driver'.
Ze gaan er dus vanuit dat de naam op de creditcard ook die van de first-driver is.
Kan ik mijn vader dit laten betalen of moet ik het op een andere manier doen? Hij is niet de first driver.
Zo nee, wat zijn de andere manieren?
Hartelijk dank voor jullie antwoorden,
Simson
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: USA-reisen, credit card van mijn vader
Jouw rijbewijs moet overeenkomen met de opgegeven creditcard, dus dat lukt inderdaad niet. Kan je vader niet 2500 (of 3500 als je je CC daar nog wil gebruiken) euro op jouw CC storten? Dan ben je meteen van het probleem af!
2010: Florida
2012: Zuidwesten
2013: Las Vegas
2014: Utah & Colorado
2015: Gepland: van New York naar Miami
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat je daarover beter even kunt bellen met de verhuurder, aangezien het welheel erg kort dag is voor je. Ik zou maar even geen risico nemen. De antwoorden die je krijgt zullen hier over denk ik geen uitsluitsel geven vermoed ik.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dit is wel een mooie oplossing, storten op je ccEdne schreef:Jouw rijbewijs moet overeenkomen met de opgegeven creditcard, dus dat lukt inderdaad niet. Kan je vader niet 2500 (of 3500 als je je CC daar nog wil gebruiken) euro op jouw CC storten? Dan ben je meteen van het probleem af!
-
- Amerika-ontdekker
Dank jullie zeer hartelijk voor jullie reacties.
Helaas is het niet mogelijk om te storten op een studentencreditcard. Het betaalplafond blijft onder alle omstandigheden 1000 euro...
Ik zal dus een andere manier moeten verzinnen.
Simson
Helaas is het niet mogelijk om te storten op een studentencreditcard. Het betaalplafond blijft onder alle omstandigheden 1000 euro...
Ik zal dus een andere manier moeten verzinnen.
Simson
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hè, dat is vervelend... En een 'prepaid' credit card aanschaffen? Dan kun je daar gewoon geld op storten?
2010: Florida
Laat je vader een extra cc aanvragen op jouw naam. Kan je net redden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou eens bij usa-reisen kunnen informeren of het betalen met een andere CC mogelijk is. Of huur via een reisbureau. Blijft wel het probleem ter plekke van de borg; daarvoor heb je normaal gesproken wel een CC nodig. Volgens mij is hier wel eens eerder een topic over geweest, misschien kun je met de zoekfunctie iets vinden.
Goede tip van DejaVu. Als je nog op tijd bent voor die extra cc is dat het handigste. Maar dat betekent wel dat je je auto pas op het laatstemoment kunt huren. Toch maar even met usa-reisen bellen.
Marianne
Goede tip van DejaVu. Als je nog op tijd bent voor die extra cc is dat het handigste. Maar dat betekent wel dat je je auto pas op het laatstemoment kunt huren. Toch maar even met usa-reisen bellen.
Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
DejaVu schreef:Laat je vader een extra cc aanvragen op jouw naam. Kan je net redden.

Met een "partnercard" is inderdaad het hele probleem opgelost
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
De vorige keer dat ik naar de VS ben gereisd heb ik zonder problemen de CC van mijn vader kunnen gebruiken bij de autohuur.
De ING had mijn aanvraag voor een (nieuwe) cc verkloot en kostte ze toen meer dan 1 maand de CC op te sturen...
Ik was net 3 dagen in de VS dat eindelijk mijn credit card in NL arriveerde. Ik was wat zenuwachtig maar heb zonder problemen de auto mee gekregen.
Misschien omdat hij al van te voren betaald was? Ben iig blij dat ik dit jaar mijn eigen CC kan gebruiken
De ING had mijn aanvraag voor een (nieuwe) cc verkloot en kostte ze toen meer dan 1 maand de CC op te sturen...
Ik was net 3 dagen in de VS dat eindelijk mijn credit card in NL arriveerde. Ik was wat zenuwachtig maar heb zonder problemen de auto mee gekregen.
Misschien omdat hij al van te voren betaald was? Ben iig blij dat ik dit jaar mijn eigen CC kan gebruiken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeker even een belletje aan wagen. Overigens vind ik €3150 wel een exorbitant hoog bedrag, ik zou dat ook nog eens navragen. Of huur je voor een maand de duurste auto, met flinke dropoff kosten en dan je underage fee ofzo?
-
- Amerikafan
Ze huren voor 2 maanden.. dus kan prima qua bedrag.
Je kunt trouwens bij Usa-reisen niet langer dan 56 dagen een auto huren... huren jullie dan een auto van 2 juli t/m 27 augustus? Een midsize SUV zou voor deze periode bij USAREISEN rond de 2700 euro kosten.
Je kunt trouwens bij Usa-reisen niet langer dan 56 dagen een auto huren... huren jullie dan een auto van 2 juli t/m 27 augustus? Een midsize SUV zou voor deze periode bij USAREISEN rond de 2700 euro kosten.
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
-
- Amerika-ontdekker
Lieve mensen,
Het is gelukt! Ik heb een enorme fout gemaakt bij het invullen van de formulieren. De site van USA-reisen.de is ook wel erg onduidelijk geweest op een bepaald punt.
Ze maakten namelijk zeer duidelijk onderscheid tussen degene die betaald (contractee) en de 'first driver'. Ik heb deze dingen door elkaar gehaald. Uiteindelijk kwam alles neer op het feit dat ik een vinkje plaatste bij 'contactgegevens zijn van first driver'. Hierdoor kwam ik in een later stadium tijdens het invullen van de gegevens dus in verwarring.
Heel erg bedankt voor het meedenken, ik zat echt even in de put.
Simson
Het is gelukt! Ik heb een enorme fout gemaakt bij het invullen van de formulieren. De site van USA-reisen.de is ook wel erg onduidelijk geweest op een bepaald punt.
Ze maakten namelijk zeer duidelijk onderscheid tussen degene die betaald (contractee) en de 'first driver'. Ik heb deze dingen door elkaar gehaald. Uiteindelijk kwam alles neer op het feit dat ik een vinkje plaatste bij 'contactgegevens zijn van first driver'. Hierdoor kwam ik in een later stadium tijdens het invullen van de gegevens dus in verwarring.
Heel erg bedankt voor het meedenken, ik zat echt even in de put.
Simson
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht