Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boston - Washington DC

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Boston - Washington DC

Bericht door miccie »

Iets waar ik over twijfel, maar iemand vast wel weet.

Wat kan ik beter doen; van Boston naar Washington met de trein, of een binnenlandse vlucht nemen.
Hierin denk ik aan de tijd die elk inneemt, plus de kosten ervan. Ik wil hierdoor namelijk niet een hele dag verliezen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Boston - Washington DC

Bericht door Raafje87 »

Ik heb het omgekeerd gedaan met de trein. De reis is ongeveer 8 acht maar ontzettend mooi! Je kan ongetwijfeld vliegen en dat is waarschijnlijk sneller maar de trein is een fijne manier van reizen en als je op tijd boekt is de prijs ook heel prima!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Wij gaan binnenkort met de trein Boston-NY-Philadelphia-Washington doen (we blijven telkens een aantal dagen in iedere stad).
Op het einde van de vakantie vliegen we van Washington naar Boston (losse enkele reis met Jetblue voor 70$ p.p.) om daar onze Boston retourvlucht naar europa te halen.

De trein is zowel duurder als langzamer. Wij hebben een gewone "intercity" trein, geen express, die zijn nog 2+ keer zo duur en niet eens zoveel sneller van wat ik zie op de planning. Op de heenweg hebben we telkens korte stukjes dus dan kunnen we niet vliegen en dan is de trein wel een optie maar als je in één keer van Boston naar Washington wilt, zou ik gewoon vliegen.

Als de trein 8 uur duurt, kun je in dezelfde tijd zelfs erheen rijden. Als je met meerder mensen bent (2+), is dat nog goedkoper dan de trein ook nog.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Tinuszke schreef:Als de trein 8 uur duurt, kun je in dezelfde tijd zelfs erheen rijden. Als je met meerder mensen bent (2+), is dat nog goedkoper dan de trein ook nog.
Je levert je auto dan wel in een andere staat weer in en daar zitten vaak hele hoge drop-off kosten aan verbonden.
Tinuszke schreef:De trein is zowel duurder als langzamer.
Ja de reis zelf misschien wel. Vergeet alleen niet dat je bij vliegen ook veel tijd kwijt bent aan, reizen naar de luchthaven, op tijd inchecken, wachten op de luchthaven, vliegen, weer wachten op je bagage om vervolgens weer naar het centrum te kunnen reizen.

Het is dus absoluut een overweging waard om de wel de trein te nemen en te genieten van de omgeving.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ik weet niet wat korter is eeerlijk gezegd.
De tijd die je kwijt bent met nar het vliegveld gaan, wachten, inchecken, + vlucht, duurde bij ons langer dan met de bus van New York naar Washington te gaan. Wij hebben ivm budget voor de bus gekozen en ook reistijd bus of trein maakte amper verschil. wij zouden zo weer de bus pakken (Boltbus, $14,00 kwijt voor twee personen!!!).
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Heb Washington-NYC ook met een bus gedaan. Erg relaxed, Wifi aan boord en voor $ 20,00 ook nog kunnen genieten van de omgeving. Reistijd 4 uurtjes, wat wil een mens nog meer?
Afbeelding
[/url]
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar Washington-New York is half zo ver als Washington-Boston. Mijn zus woont bij Boston en ik vlieg vrijwel altijd. Het is ongeveer anderhalf uur vliegen en ieder uur vertrekt er een vliegtuig. Dat kost echt veel minder tijd dan de trein inclusief vervoer naar het vliegveld (die liggen in beide steden vlak bij de stad).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bostonlover schreef:Heb Washington-NYC ook met een bus gedaan. Erg relaxed, Wifi aan boord en voor $ 20,00 ook nog kunnen genieten van de omgeving. Reistijd 4 uurtjes, wat wil een mens nog meer?
Hebben gisteren nog even naast zo'n bus gereden/ gestaan en hadden even Wifi in de auto! :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie