Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke auto krijg je mee?
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Welke auto krijg je mee?
Hallo,
Nu hebben we al een aantal keer een auto gehuurd in Amerika.
De laatste paar keer was in Orlando, en was het uiteindelijke merk
niet zo heel belangrijk.
Nu willen we weer een rondrit gaan doen en is dit voor mij een van
de belangrijkere zaken....welke auto nemen we. Een lekkere auto maakt
de reis een stuk relaxter.
Nu mijn probleem: Ik ken natuurlijk de verschillen tussen de klassen.
Omdat we veel in de auto zitten, wil ik minimaal een full size, maar
liever (als de prijs ok is) een premium of luxe.
We reizen met 4 personen, waaronder 2 kinderen van 8 en 10.
We willen ook onderweg wat outlet shops aandoen, dus 4 grote weekendtassen
mee.
Nu zie ik bv bij Alamo bij Premium een Dodge Charger, en bij Premium een Chrysler 300.
De ervaring leert me de laatste tijd dat je zelden de auto krijgt waarmee geadverteerd wordt.
Of geld dit alleen voor de compact en standard modellen?
Ik wil dus niet een Full Size huren (Charger) en dat er alleen maar andere modellen staan, die ik
eigenlijk geen van allen zou uitkiezen als ik het van tevoren had geweten. Dan liever een premium.
Maar heb ik daar hetzelfde probleem?
Wat voor auto krijg je mee, als er geen Chargers of Chrysler 300 staan. Er staat nl nooit wat dan die
similar car is!
Weet iemand welke auto's in welke klassen voorhanden zijn?
Mocht dan bv de Charger er niet zijn....dat ik dan van tevoren ook het alternatief weet.
Tnx alvast...
Nu hebben we al een aantal keer een auto gehuurd in Amerika.
De laatste paar keer was in Orlando, en was het uiteindelijke merk
niet zo heel belangrijk.
Nu willen we weer een rondrit gaan doen en is dit voor mij een van
de belangrijkere zaken....welke auto nemen we. Een lekkere auto maakt
de reis een stuk relaxter.
Nu mijn probleem: Ik ken natuurlijk de verschillen tussen de klassen.
Omdat we veel in de auto zitten, wil ik minimaal een full size, maar
liever (als de prijs ok is) een premium of luxe.
We reizen met 4 personen, waaronder 2 kinderen van 8 en 10.
We willen ook onderweg wat outlet shops aandoen, dus 4 grote weekendtassen
mee.
Nu zie ik bv bij Alamo bij Premium een Dodge Charger, en bij Premium een Chrysler 300.
De ervaring leert me de laatste tijd dat je zelden de auto krijgt waarmee geadverteerd wordt.
Of geld dit alleen voor de compact en standard modellen?
Ik wil dus niet een Full Size huren (Charger) en dat er alleen maar andere modellen staan, die ik
eigenlijk geen van allen zou uitkiezen als ik het van tevoren had geweten. Dan liever een premium.
Maar heb ik daar hetzelfde probleem?
Wat voor auto krijg je mee, als er geen Chargers of Chrysler 300 staan. Er staat nl nooit wat dan die
similar car is!
Weet iemand welke auto's in welke klassen voorhanden zijn?
Mocht dan bv de Charger er niet zijn....dat ik dan van tevoren ook het alternatief weet.
Tnx alvast...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Re: Welke auto krijg je mee?
Omdat dat voor iedereen anders is hebben we al die ervaringen gebundeld in het volgende topic :
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=27599
Zo krijg je een idee van wat je mee krijgt tov wat men geboekt heeft.
Bart
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=27599
Zo krijg je een idee van wat je mee krijgt tov wat men geboekt heeft.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En als ik je verhaal al lees zou ik sowieso al eerder richting SUV gaan.
-
- Amerika-expert
Met 2 grote kinderen en 4 tassen en plannen om te gaan shoppen zou ik inderdaad liever een SUV of minivan kiezen dan een auto.
De Charger heeft een aardige achterbak (past een duowagen in!) maar met zoveel bagage wordt het wel elke keer flink passen en meten denk ik.
De Charger heeft een aardige achterbak (past een duowagen in!) maar met zoveel bagage wordt het wel elke keer flink passen en meten denk ik.
Als je een rondrit gaat doen, met veel bagage, en 4 mensen in totaal: minivan.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- In deze post heb je het over 4 personen, in het "welke krijg jij mee" topic heb je het over 5 personen.
- Je hebt het over een lekkere auto, fulltime maar liever (als de prijs ok is) een premium of luxe, maar In het andere topic geef je aan een Standard te hebben gehuurd bij Alamo en dat de bergruimte te klein is.
Tevens klaag je dat je nooit de auto heb gekregen die op de website stond aangegeven en beticht je de verhuurbedrijven van lokkertjes.
Met alle respect, maar of je snapt er echt niets van en je hebt de moeite niet genomen om je in zaken te verdiepen. Of, je zit de boel hier een beetje in de maling te nemen..

- Je hebt het over een lekkere auto, fulltime maar liever (als de prijs ok is) een premium of luxe, maar In het andere topic geef je aan een Standard te hebben gehuurd bij Alamo en dat de bergruimte te klein is.
Tevens klaag je dat je nooit de auto heb gekregen die op de website stond aangegeven en beticht je de verhuurbedrijven van lokkertjes.
Met alle respect, maar of je snapt er echt niets van en je hebt de moeite niet genomen om je in zaken te verdiepen. Of, je zit de boel hier een beetje in de maling te nemen..

- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Arends: Dit jaar hebben we inderdaad een standard gehuurd en waren we inderdaad met 5 personen.
Een vriend is meegeweest.Ik had er ook bij staan dat dit in Orlando was en dat het niet zoveel uitmaakte
wat voor auto we meekregen, omdat we geen rondrit hebben gedaan. Maar dat het niet de auto was waar mee geadverteerd werd.
Dat was nl een Ford Fusion or similar. Die topic ging ook over het verleden, en deze over de (nabije) toekomst...
Nu gaan we de volgende keer met ons gezin een rondreis maken (met zijn 4en dus), en maakt het me wel
uit welke auto dit wordt.
Ik snap niet waarom je conclusie is dat ik er niks van snap. Ik wil gewoon weten welke auto voor ons het
beste is om te huren, of welke verhuurmaatschappij het best zijn beloftes nakomt.
Beetje flauw dat je topics af aan het struinen bent om iemand op een 'fout' te betrappen.
De rest van de reacties: bedankt. Ik heb in het verleden al eens een SUV o.i.d. gehuurd, een Jeep. Maar
aangezien ik redelijk lang ben, waren die stoelzittingen te kort. vandaar ook mijn voorkeur voor een
'normale' personen auto, omdat die wat comfortabeler rijden in mijn beleving..zeker als we 500 km op
een dag gaan rijden...
Een vriend is meegeweest.Ik had er ook bij staan dat dit in Orlando was en dat het niet zoveel uitmaakte
wat voor auto we meekregen, omdat we geen rondrit hebben gedaan. Maar dat het niet de auto was waar mee geadverteerd werd.
Dat was nl een Ford Fusion or similar. Die topic ging ook over het verleden, en deze over de (nabije) toekomst...
Nu gaan we de volgende keer met ons gezin een rondreis maken (met zijn 4en dus), en maakt het me wel
uit welke auto dit wordt.
Ik snap niet waarom je conclusie is dat ik er niks van snap. Ik wil gewoon weten welke auto voor ons het
beste is om te huren, of welke verhuurmaatschappij het best zijn beloftes nakomt.
Beetje flauw dat je topics af aan het struinen bent om iemand op een 'fout' te betrappen.
De rest van de reacties: bedankt. Ik heb in het verleden al eens een SUV o.i.d. gehuurd, een Jeep. Maar
aangezien ik redelijk lang ben, waren die stoelzittingen te kort. vandaar ook mijn voorkeur voor een
'normale' personen auto, omdat die wat comfortabeler rijden in mijn beleving..zeker als we 500 km op
een dag gaan rijden...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Ze komen allemaal hun beloftes na omdat ze op de site vermelden "of gelijkwaardig" en die auto staat er. Staat die categorie er niet, dan krijg je een grotere mee. Besef je dat zo'n website voor het hele land geldt en jij nu iets vraagt wat per locatie kan verschillen.Re1gnman schreef:Ik snap niet waarom je conclusie is dat ik er niks van snap. Ik wil gewoon weten welke auto voor ons het
Mijn ervaring is dat op LAX Dollar vooral Amerikaanse auto's heeft, merendeel Fords, en dat Alamo vaak redelijk wat Japanse en Koreaanse merken heeft. Doch, dit kan ook zomaar deze zomer anders zijn. De locaties zijn afhankelijk van wat het hoofdkantoor inkoopt.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Uit je posts heb ik niet duidelijk kunnen opmaken dat het om twee verschillende reizen ging. Mijn excuses daarvoor.
Ik zit dit forum niet af te struinen naar andere leden die een "foutje" maken.
Wanneer je spreekt over lokkertjes etc, omdat het geadverteerde voertuig er niet staat, dan heb je blijkbaar het "or similar" verhaal gemist. Mede daardoor kwam ik tot de conclusie dat je je er niet echt in had verdiept en op de hoogte was van hetgeen er speelt.
Dit forum staat bomvol informatie over autohuur. Het "welke auto kreeg jij mee" topic is juist vanwege het "or similar" verhaal een zeer waardevolle bron van informatie om een keus te maken welk voertuig je gaat huren. Wanneer je wat terug bladert door de reacties, kom je weer foto's van het voertuig en de kofferbak tegen (veel recente reacties zijn helaas niet voorzien van deze informatie).
Gezien de hoeveelheid ruimte die je nodig hebt voor je reisgezelschap zou ik kiezen voor een Fullsize SUV of minivan. Deze zijn ruimer qua zitruimte maar hebben ook meer bagageruimte. Met een Fullsize sedan kom je al snel ruimte tekort denk ik (ik ga er in dit geval van uit dat 4 personen allemaal een koffer en trolley als handbagage hebben + een koelbox ofzo). Wanneer je bovengenoemd topic naleest krijg je een indruk van hetgeen er beschikbaar zou kunnen zijn.
Ook de website http://www.carrentingreviews.com kan van pas komen. Naast reviews over de door de verhuurder aangeboden auto's, is er ook een lijstje terug te vinden met de verschillende klasses en de auto's die hierin beschikbaar zijn.
Ik zit dit forum niet af te struinen naar andere leden die een "foutje" maken.
Wanneer je spreekt over lokkertjes etc, omdat het geadverteerde voertuig er niet staat, dan heb je blijkbaar het "or similar" verhaal gemist. Mede daardoor kwam ik tot de conclusie dat je je er niet echt in had verdiept en op de hoogte was van hetgeen er speelt.
Dit forum staat bomvol informatie over autohuur. Het "welke auto kreeg jij mee" topic is juist vanwege het "or similar" verhaal een zeer waardevolle bron van informatie om een keus te maken welk voertuig je gaat huren. Wanneer je wat terug bladert door de reacties, kom je weer foto's van het voertuig en de kofferbak tegen (veel recente reacties zijn helaas niet voorzien van deze informatie).
Gezien de hoeveelheid ruimte die je nodig hebt voor je reisgezelschap zou ik kiezen voor een Fullsize SUV of minivan. Deze zijn ruimer qua zitruimte maar hebben ook meer bagageruimte. Met een Fullsize sedan kom je al snel ruimte tekort denk ik (ik ga er in dit geval van uit dat 4 personen allemaal een koffer en trolley als handbagage hebben + een koelbox ofzo). Wanneer je bovengenoemd topic naleest krijg je een indruk van hetgeen er beschikbaar zou kunnen zijn.
Ook de website http://www.carrentingreviews.com kan van pas komen. Naast reviews over de door de verhuurder aangeboden auto's, is er ook een lijstje terug te vinden met de verschillende klasses en de auto's die hierin beschikbaar zijn.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank voor je reactie. Ik heb het idee dat die SUV's wel groot zijn, maar minder comfortabel rijden (qua zitcomfort) dan een sedan.Arends1989 schreef: Gezien de hoeveelheid ruimte die je nodig hebt voor je reisgezelschap zou ik kiezen voor een Fullsize SUV of minivan. Deze zijn ruimer qua zitruimte maar hebben ook meer bagageruimte. Met een Fullsize sedan kom je al snel ruimte tekort denk ik (ik ga er in dit geval van uit dat 4 personen allemaal een koffer en trolley als handbagage hebben + een koelbox ofzo). Wanneer je bovengenoemd topic naleest krijg je een indruk van hetgeen er beschikbaar zou kunnen zijn.
En qua verbruik zullen ze ook niet zuinig zijn verwacht ik.
Maar inderdaad met die koffers en trolley's zullen we wel wat ruimte nodig hebben. Ik ga me eerst eens verdiepen
op die website. Ik begrijp dat bepaalde autoverhuurbedrijven voorkeur voor Amerikaanse auto's hebben en andere
voor Japanse of Koreaanse. Misschien dat ik daar ook eens naar kan kijken. En de ene luchthaven is de andere niet, zal ook wel
verschil in zitten. Kortom, ik heb weer wat om me in te verdiepen....
Gr. Ronny
Jou ervaring met een SUV is gebaseerd op een Jeep. Dat is nou net de slechste SUV die je kan hebben als lang of dik bent. De beste SUV voor lang en dik zijn van Ford en Chevrolet. Je zit dan echt heerlijk. Vaak nog beter dan in een sedan e.d.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die Jeep zat inderdaad niet lekker, harde stoelen, korte zitting.
Aangezien er veel verhuurbedrijven Ford of Chevy's hebben, misschien toch maar eens proberen dan
Aangezien er veel verhuurbedrijven Ford of Chevy's hebben, misschien toch maar eens proberen dan

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik weet niet hoe groot en dik je bent
maar in een Dodge Durango of Jeep Grand Cherokee heb ik wel plaats zat
Prettig weekend
Kingair

Prettig weekend
Kingair
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De auto die aan topicstarters wensen voldoet is mijns inziens gewoon een minivan;
- redelijk verbruik
- zit lekker
- voldoende bagageruimte
- redelijk verbruik
- zit lekker
- voldoende bagageruimte

[/url]
Wij hadden een Chrysler Minivan, ideaal voor 2 volwassenen en 2 grote kinderen. De achterste bank neergeklapt daar stonden 4 grote koffers plus andere spulletjes. De grote koelbox tussen de 2 achterste stoelen. Voor de 2 achterste stoelen, 2 grote bakken in de bodem van de auto waar je de voorraad water in kan leggen. Heerlijke stoelen, super wagen, moesten ook weer wennen aan onze auto thuis. Qua comfort, en ruimte.
We hadden de auto bij Alamo gehuurd, bij het ophalen vond ik het wel vreemd dat je de sleutel krijgt en zonder verdere uitleg je de auto meekrijgt(schijnt normaal te zijn) terugbrengen ging ook heel makkelijk.
We hadden de auto bij Alamo gehuurd, bij het ophalen vond ik het wel vreemd dat je de sleutel krijgt en zonder verdere uitleg je de auto meekrijgt(schijnt normaal te zijn) terugbrengen ging ook heel makkelijk.
Je begrijpt? Toch niet alleen op basis van mijn post hè? Want ik ben 1 persoon, die op 1 luchthaven een bepaalde ervaring heeft. En wat ik niet heb vermeld is ik (en dan spreek ik echt alleen voor mezelf) juist zoek naar de Toyota of Hyundai die er hopelijk staat. Vind ik die dan kijk ik niet eens meer verder.Re1gnman schreef:Ik begrijp dat bepaalde autoverhuurbedrijven voorkeur voor Amerikaanse auto's hebben en andere
voor Japanse of Koreaanse.
Hoe zo'n SUV rijdt verschilt heel sterk in hoe iemand het ervaart. Mijn vader heeft jarenlang Amerikaanse minivans gereden in Nederland (Chevrolet Lumina MPV en haar opvolgers) en vond het fantastische auto's. Ik vond ze juist bagger. Toen we in de VS een Hyundai Santa Fe als huurauto meekregen vond ik hem fantastisch rijden en mijn vader juist niks. Qua lengte zijn we ongeveer even lang. Dus wat zegt 1 ervaring met een bepaalde auto, of wat zegt de mening van 1 persoon? Wat mij betreft te weinig om daarop jouw mening te baseren.
Als je gaat kijken naar een SUV versus een sedan, en dan naar het brandstof verbruik, dan kan je je nog lelijk vergissen. Ik heb een Ford SUV gehad, de Escape en vond de stoelen te hard en vooral de hoofdsteun leek wel van beton, maar hij reed redelijk zuinig. De Ford sedan die ik kreeg was een Crown Victoria en dat ding reed in mijn optiek veel lekkerder maar zoop af en toe wel 1 op 4.
Ik heb het je al eerder gezegd, kies een minivan voor jouw aankomende reis en Boston Lover heeft het nu ook gezegd. Als je met 4 mensen bent is dit gewoon het grootst en dus prettigst. Super saai en burgerlijk, maar die ruimte is heerlijk en zal behoorlijk wat discussie tijdens de vakantie voorkomen.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
We kunnen er dagen over door blijven lullen, maar inderdaad....iedereen ervaart een auto anders.
Heb ooit een Mercury Grand Marquise meegehad, leek wel een slagschip en dweilde over de weg,
maar vond het geweldig rijden. Maar kan goed begrijpen dat een ander het een bagger auto vind.
Moet wel ff wennen aan het 'mini-van-gevoel' maar we hebben nog ff om er over na te denken.
Ik ben wel degelijk geholpen door alle (persoonlijke) ervaringen...
Dank daarvoor..
We kunnen er dagen over door blijven lullen, maar inderdaad....iedereen ervaart een auto anders.
Heb ooit een Mercury Grand Marquise meegehad, leek wel een slagschip en dweilde over de weg,
maar vond het geweldig rijden. Maar kan goed begrijpen dat een ander het een bagger auto vind.
Moet wel ff wennen aan het 'mini-van-gevoel' maar we hebben nog ff om er over na te denken.
Ik ben wel degelijk geholpen door alle (persoonlijke) ervaringen...
Dank daarvoor..
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
1 op 4 in een crown victoria? Dan moet je wel heel erg je best doen. Ik rijd dagelijks ook 1 op 4 maar dat is een baksteen model van 3 ton met kolossale wielen eronder
. Met een crown Vic moet je gewoon 1 op7 doen hoor?

-
- Amerikafan
Mijn man moest ook even wennen aan het mini-van-gevoel, maar wij zijn er op het moment heel blij mee. Zoals jacky48 al zegt.....een zee van ruimte. Wij reizen met 5 personen en hebben de achterbank niet weggeklapt. Toch past al onze baggage achterin. Alleen de koelbox staat op de achterbank.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij zijn op het moment in het Noordoosten van de VS (Atlantic City) en rijden rond met een Chrysler Minivan Grand Caravan (Stow and Go) met alles erop en er aan. Opgehaald bij Dollar op Toronto Airport. Alles wat automatisch kan doet dat. Satelietradio, DVD speler met twee schermpjes, achteruitrijcamera. De auto zit geweldig en we kunnen al onze bagage voor 2 volw. en twee oudere kids nog (we hebben nog wat Malls te gaan
) gemakkelijk kwijt. Die twee bakken waar de tussenrij in kan verdwijnen zijn inderdaad ideaal als bergruimte
(de achterste rij hebben we ingeklapt, daar staan de koffers en tassen op)
Motorisch is de auto wat minder. Auto mist misschien net wat power. De automaat weet af en toe echt niet wat ie er mee aan moet. Op de cruisecontrol heuveltje op helemaal niet trouwens. Maar verder, een wereldauto!

Motorisch is de auto wat minder. Auto mist misschien net wat power. De automaat weet af en toe echt niet wat ie er mee aan moet. Op de cruisecontrol heuveltje op helemaal niet trouwens. Maar verder, een wereldauto!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida