Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle met korte overstap te doen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bembi
Amerikafan

Seattle met korte overstap te doen?

Bericht door bembi »

Hallo allemaal,

ik heb een offerte voor een reis laten maken en daarbij een vluchtschema gekregen. Hierin staat dat we op seattle over zouden stappen en daar hebben we 1:55 om over te stappen. Er wordt gezegt dat als je de vlucht zou missen de vliegmaatschappij een vlucht voor je moet regelen, maar in het hoogseizoen lijkt het me niet dat ze van de volgende vlucht mensen af kunnen halen om jou erbij te zetten :D . Gezien de lange reisduur zou het eigenlijk wel heel prettig zijn als we zo snel kunnen overstappen. Worden je koffers daar doorgelabelt of moet je ze eerst ophalen en weer inchecken? En hoe groot is Seatlle? Ik zie namelijk dat er een north side and south side is..als ik nou eens wist op bij welke gate ik zou aankomen en vertrekken, dat zou namelijk denk ik al wat tijd schelen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Seattle met korte overstap te doen?

Bericht door Jrabakker »

Ik neem aan dat je vanuit europa naar Seattle vliegt en daarna door naar een andere stad in de USA?

Je zult bij aankomst eerst door immigratie moeten en daarna je bagage ophalen om door customs te gaan. Nadat je door customs bent, geef je je koffer weer af zodat ie op je volgende vlucht geplaatst wordt. Als het goed is zijn de labels wel geprint met je eindbestemming, dus je hoeft niet helemaal opnieuw in te checken.

Je komt in Seattle aan op de S-gates, hier komen alle internationale vluchten aan. Info van de website: "The Process for International Arrivals Connecting to Other Flights
After arriving at the South Satellite, international passengers first clear immigration, then pick up their checked luggage and proceed to customs. Passengers connecting to domestic flights, then recheck their luggage and go through TSA security screening before heading to their connecting flights. Note: Passengers with duty-free items that are liquid must put them in their checked luggage. Otherwise they will be confiscated at the security checkpoint. "
http://www.portseattle.org/Sea-Tac/Pass ... ravel.aspx

1 uur en 55 minuten zou echt voldoende moeten zijn om je connectie te halen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

bedankt! als ik het goed heb gevonden zal mijn vliegtuig ook weer bij gate S vertrekken net als dat ik daar zou aankomen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Vlieg je met delta? Dan vertrek je inderdaad waarschijnlijk weer van de S-gates. Maar Seatac heeft goede ondergrondse treintjes die de terminals met elkaar verbinden en binnen 10 minuten kun je aan de andere kant van het vliegveld staan.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Staat dat allemaal ook wel duidelijk aangegeven? Er staat wel dat je 2 uur voor je vlucht aanwezig moet zijn vooral in de zomer vanwege wachtrijen, maar dat zijn natuurlijk mensen die nog in moeten checken en bagage moeten weg brengen. Het is inderdaad een vlucht van Delta.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Ik denk dat je geen probleem zult hebben. Kom je aan met de DL233 (aka KLM1633)? Die landt als ie op tijd is net voor een aantal andere internationale vluchten. Als je een beetje voor in het vliegtuig zit, flink doorstapt en niet eerst uitgebreid naar de wc gaat, kom je bij immigrations voordat de echt lange rijen onstaan.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

KL6162

Sorry zie net dat het KLM betreft :mrgreen:
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

KL6162 is een vlucht uitgevoerd door delta: DL152 (vluchtnummers met 4 cijfers zijn vaak zogenaamde codeshares: uitgegeven door maatschappij A maar uitgevoerd door maatschappij B).
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

en weet je ook iets over die aankomsttijd? Is dat dan diegene die nog net een beetje voor de rest komt als ik geen vertraging heb?
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Je zou om 16:00 moeten landen. Ik zie alleen 1 vlucht uit Londen rond die tijd, om 16:35. Dus qua drukte bij immigratie komt het wel goed.
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

super bedankt voor de snelle reacties :mrgreen:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Zijn vandaag net terug naar België gevlogen vanuit Seattle

Seatac is geen mega luchthaven, wij vinden het een van de duidelijkste luchthavens die we reeds gedaan hebben in de VS en idd, de treintjes die tussen de terminals rijden zijn heel vlug en vlot

wat betreft het overboeken op een volgende vlucht mocht je de connectie toch missen, dat gebeurt hoor, zelfs in hoogseizoen, je moet rekenen dat niet altijd alle vliegtuigen propvol zitten, in het ergste geval zetten ze je standby op de volgende vlucht, moet je afwachten of er een no-show is en desnoods zetten ze je op de vlucht daar nog eens na
naar welke stad vlieg je door?

als je bang bent dat je je connectie gaat missen doordat je vertraging hebt of een te lange rij aan immigraties, kun je dat altijd signaleren, er staat altijd wel iemand om te assisteren bij de immigrations, als je het vriendelijk vraagt, maak je een kans dat je voor mag, maar dat is enkel als je echt limiet zit van je verbinding, dus niet als je nog ruim een uur hebt
Han Pronk
Amerika-ontdekker

Bericht door Han Pronk »

Niet om je bang te maken maar dit ga je gewoon niet redden.
Ik reis al zo,n 27 jaar 2x per jaar naar de US maar na 09/11 red je het niet meer in zo'n korte tijd.
Je reisagent weet dit ook maar maakt daar geen melding van,ik zou even terug gaan en laten regelen dat je een langere overstaptijd hebt.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

@Han: dat is wel erg kort door de bocht zeg.

Ik woon nu in Seattle en vlieg regelmatig heen en weer op SEATAC. Is 1:55 ruim? Nee. Maar onmogelijk om een connectie te halen binnen die tijd? Onzin. De laatste 3x dat ik binnenkwam zat ik letterlijk binnen 2 uur na aankomst bij de gate al thuis op de bank dus het halen van een vlucht op hetzelfde vliegveld moet ook wel lukken (zeker sinds het om dezelfde terminal gaat, de S-gates).

Belangrijkste is dat je zorgt dat je snel bij immigratie bent, niet eerst treuzelen met toiletbezoeken enzo, want dan heb je het hele vliegtuig voor je in de rij staan.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij hebben het drie weken geleden met evenveel tijd gehaald in Newark New York, ik zou het gewoon proberen
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik ga het gewoon proberen. Met zoveel vliegtijd is het toch wel heel fijn als ik die aansluiting zou halen. Ik las op een ander forum dat als mijn vliegtuig geen vertraging heeft deze dan ook net iets voor de andere grote landingen aan zou komen dus als ik door zou lopen is het wellicht nog niet zo druk bij immigrations.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer