Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The deep south

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Xanthe
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

The deep south

Bericht door Xanthe »

Hallo,
Wij zijn al wat ouder,65 en 69 jaar,e n we wilden een busrondreis naar o.a.memphis,nashville etc. maken,
Helaas heb ik er maar 2gevonden maar die zijn veel te duur, en een auto huren willen wij niet,
Weet iemand of er een mogenlijkheid is om in een hotel te gaan voor een paar weken en dan met busvervoer excursies te gaan maken?en waar zitten we dan een beetje centraal om zulke uitstapjes te maken?
Mvg,
Hennie
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: The deep soud

Bericht door Pete.Z »

Heb je een reden om geen auto te willen huren?
Het is vaak de beste oplossing, en autorijden in Amerika is een stuk relaxter dan in Nederland.

Of je in die specifieke omgeving met de bus kan rondreizen weet ik niet, ben zelf nooit in die hoekgeweest.
Xanthe
Amerika-newbie

Bericht door Xanthe »

Nou mijn man heeft 2jaar geleden een beroerte gehad,is wel goed hersteld,maar ik kan zelf niet auto rijden,en vind het dan fijn als er iets gebeurd en je zit zo ver weg dat je dan hulp van de reisleiding krijgt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan zul je een georganiseerde busreis moeten boeken. Of gebruik maken van Greyhound bussen. Maar het OV is niet best daar.
Marky Mark
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Marky Mark »

Zonder huurauto ben je wel beperkt. Je kunt waarschijnlijk vanuit beide plaatsen wel verschillende tours boeken (kijk eens op viator.com), maar die zijn ook prijzig.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Zeker als je een beetje van muziek houdt is het een hele mooie hoek.
AAnrader Pete. Z.

Buiten de Greyhound voor wat ritjes naar Little Rock of Nashville en de tram in Memphis waar je een rondje mee kunt rijden is er niks te beleven qua openbaar vervoer pret.
En als je dan eenmaal met de Greyhound van Memphis naar Greyhound station Little Rock North bent gereden wat en hoe dan verder ?
Een plannetje van een paar weken in een hotel met bushalte voor de deur en vandaar uit maken we uitstapjes is niet realistisch.
Niet uitvoerbaar.
Niet een familielid / kennis die het ook wel leuk lijkt daar heen te gaan en een beetje rond te rijden.?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Xanthe schreef:Nou mijn man heeft 2jaar geleden een beroerte gehad,is wel goed hersteld,maar ik kan zelf niet auto rijden,en vind het dan fijn als er iets gebeurd en je zit zo ver weg dat je dan hulp van de reisleiding krijgt.
Maar als je in een hotel gaat zitten en busritjes gaat maken, is er ook geen reisleiding toch?

Ik zou gewoon een auto huren als dat fysiek geen probleem is, en me geen zorgen maken, uiteindelijk zit je in bewoond gebied, mocht er wat gebeuren.
Xanthe
Amerika-newbie

Re: The deep south

Bericht door Xanthe »

Als je georganiseerd gaat b.v bij arke dan is er wel volgens mij wel een reisleidster te bereiken,
Dank je wel voor de reactie ik denk er over na.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik zag toevallig laatst bij Tioga Tours dat zij tegenwoordig ook 8-daagse cruises over de Mississippi aanbieden (soort Rijncruisje). Dit zou je dan nog kunnen verkengen met een verblijf in New Orleans of iets dergelijks om van daaruit nog wat dagtripjes te doen.

Dit zal vast ook niet goedkoop zijn maar past denk wel bij jullie reisplan.

Zie: http://www.tiogatours.nl/mississippi-cruises/index.htm
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
1973miranda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1973miranda »

Ik zag bij fox rondreizen, de 14 daagse groepsreis la belle south. Misschien iets voor jullie?
Xanthe
Amerika-newbie

Bericht door Xanthe »

Ja die heb ik ook gezien daar zit niets bij die komt dan op zo 6000 euro,dat is te duur voor ons voor 14 dagen ,
Maar bedankt voor de tip.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Misschien eens kijken op tours4fun.com? Daar bieden ze in ieder geval deze trip aan : http://www.tours4fun.com/12-day-us-sout ... i-end.html

Het zijn korte stops, maar je ziet wel veel en het is een georganiseerde reis. Je moet dan alleen je vliegtickets nog zelf boeken.
Xanthe
Amerika-newbie

Bericht door Xanthe »

Dank jullie allemaal die gereageerd heeft,ik zal hier nog melden waar we naar toe gaan,dat zal wel oktober,november worden ,we hebben vorig jaar de busrondreis miami st,augustine orlando,the keys ,etc, die was heel goed bevallen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Kijk ook eens hier: http://www.globusjourneys.com/Product.aspx?trip=3AT Misschien is dat een optie?

Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het wel. Ik woon zelf in het gebied waar je wilt gaan reizen dus als je iets wilt weten geef een gil :)
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Ziva, weet jij toevallig nog goede parkeertips in New Orleans? Hebben ze daar ook wellicht park & ride aan de rand van de stad?
Zoals iedere grote stad is parkeren bij ons hotel in het centrum erg duur en de auto gebruiken we daar toch niet!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

KW1984 schreef:Ziva, weet jij toevallig nog goede parkeertips in New Orleans? Hebben ze daar ook wellicht park & ride aan de rand van de stad?
!
Ik wil zeker Ziva niet voor de voeten lopen....
Een gouden parkeertip van Iris_1982 heb ik opgevolgd.
Haar straat aanduiding klopt bijna, maar dat dat zie je wel als je hem in google maps uitzet.

Kijk maar;

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ns#p769365
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik gebruik altijd http://www.bestparking.com/ om een parkeerplaats te vinden in grotere steden.
De site toont alle (betaalde) parkeerplaatsen/parkeergarages Kies eerst een stad.
Vul dan in linker menu de locatie in (de buurt waar je wil parkeren) en dan de datum/aankomsttijd/vertrektijd. Je krijgt dan precies de prijs te zien die je moet betalen.
Klik op de prijstags en je ziet een foto van de garage en je kunt doorklikken naar info over bv de betaalmethode.

Voor New Orleans krijg je dan dit: http://neworleans.bestparking.com/ en dan zie je inderdaad dat de prijzen in de buurt van Canal st. tussen de 2 en de 5 $ liggen
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben (nog) niet in New Orleans geweest dus daar kan ik je niet mee helpen helaas maar ik geloof dat je al goede tips hebt gehad hierboven.
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

Dat zijn zeker goede tips, bedankt allen!
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

In de wijk The Marigny in New Orleans kan je gratis parkeren op straat (vanuit het centrum gezien achter Elysian Fields) en het is vlakbij Frenchmen Street, de leukste jazzstraat van New Orleans.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer