Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verkeersmisdrijf in Arizona

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
STSIL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Verkeersmisdrijf in Arizona

Bericht door STSIL »

Aantal weken geleden waren onderweg aan de kant gezet door de Arizona Highway Patrol. We reden 24 mijl te hard en kregen ter plekke een ticket.
Ondertussen zijn we terug in Nederland en willen de zaak graag afdoen door een boete te betalen. Alleen is de informatie zo onduidelijk.
Het lijkt erop dat we net iets te hard hebben gereden zodat het vergrijp nu een criminal traffic in plaats van een civil traffic vergrijp is. Gevolg is dat er een arrestatiebevel zal worden uitgegeven als ik niet betaal.
Naam en (NL) rijbewijsgegevens zijn opgenomen alleen de agent heeft ons adres verkeerd overgenomen. Daarom verwacht ik geen verdere correspondentie van hen. Van de verhuurder heb ik nog niks gehoord.
Zoals gezegd wil ik de zaak graag afdoen met een boete maar het is onduidelijk hoe en of dat kan.
Met het ticket is een folder meegekomen met drie opties: naar de rechtbank, cursus volgen, of betalen. Nou zit ik ermee dat het dus een criminal offense is en via google lijkt het alsof je dan ook altijd naar de rechtbank moet (er staat op de bon: 'criminal traffic: if you fail to appear in court, a warrant will be issued for your arrest'). Dit is natuurlijk onmogelijk.
De agent heeft een boetebedrag omcirkeld. Kan ik dit bedrag gewoon overmaken naar de courthouse en is het dan helemaal afgedaan? Of is dat een richtbedrag en gaat een rechter hierover?

Als iemand hier ervaring mee heeft, graag reactie want ik wil de zaak afwerken.

PS. Heb ik nu een strafblad in de USA? Er van uitgaande dat ik op tijd betaal.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 08 okt 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Enkele details verwijderd op verzoek
dimona
Amerika-expert

Re: Verkeersmisdrijf in Arizona

Bericht door dimona »

Ik heb die folder ook. Wat is de code van je overtreding? Dat bepaalt namelijk wat de mogelijkheden zijn.
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Ik weet niet wat de consequenties verder kunnen/zullen zijn maar ze hebben bij Arizona Court de mogelijkheid om je boetes online te betalen.
https://wmq.etimspayments.com/pbw/inclu ... /input.jsp

Misschien dat je dat in ieder geval kan doen met de code op je bekeuring? Of je krijgt misschien een melding dat je anders moet regelen..
Never give up!
STSIL
Amerika-ontdekker

Bericht door STSIL »

Code ********. Het vreemde vind ik dat de officer een bedrag heeft omcirkeld maar uitgaande van Google is in de regel een bezoek aan de court noodzakelijk voor een criminal traffic vergrijp. Ik wil graag het omcirkelde bedrag betalen maar wil ook zeker weten dat het daarmee afgedaan is. (schijnt een strafblad te geven)
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 08 okt 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: code verwijderd op verzoek
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

OK, het is me duidelijk.

Ten eerste moet je vooral naar de agent luisteren die je het ticket heeft gegeven, en je niet bang laten maken door van alles wat je op internet vindt. De boete die hij omcirkeld heeft, is dus hoogstwaarschijnlijk het bedrag dat je moet betalen, en dan ben je er verder van af.

Er zijn drie opties:

1. Defensive driving programme
2. Pay your fine by mail
3. Request a trial/hearing date

En dan is er ook nog de optie om de court te bellen en je bekeuring na ontzettend veel gedoe kwijtgescholden te krijgen (was het advies dat wij kregen van de officer) maar dat lijkt me in jouw geval vergeefse moeite.

De eerste optie is niet handig en waarschijnlijk niet eens mogelijk als je een buitenlands rijbewijs hebt en in jouw specifieke geval niet aan de orde omdat het geen civil traffic violation is. Alleen de overtredingen in rood komen hiervoor in aanmerking.

De derde optie gaat over het geval dat je bezwaar wenst aan te tekenen tegen de bekeuring. Voor jou weinig zinvol.

Blijft over optie 2. Je moet dan allereerst schuld bekennen door de "plea of guilty" in te vullen. Onderaan kun je het bedrag (+ justice court security fee) en je creditcards gegevens invullen. Op het ticket staat naar welke court dit formuliertje opgestuurd dient te worden (adres staat in de folder).

De court datum is de datum die geldt als uiterste datum waarop je gereageerd moet hebben. Er staat "appear in court" maar zo letterlijk is het dus niet. Die warrant for your arrest blijft uit als je gewoon netjes op tijd betaalt.

Een Amerikaan zal voor een dergelijke overtreding waarschijnlijk punten krijgen op zijn rijbewijs, maar dat is in jouw geval niet aan de orde. Geen idee hoe het precies zit met strafblad, maar daar hoef je je naar mijn mening niet druk om te maken. Als je je boete betaald hebt, dan ben je ervan af. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze je bij een eventuele volgende bekeuring uberhaupt nog terug weten te vinden in het systeem.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dbacks schreef:Ik weet niet wat de consequenties verder kunnen/zullen zijn maar ze hebben bij Arizona Court de mogelijkheid om je boetes online te betalen.
https://wmq.etimspayments.com/pbw/inclu ... /input.jsp

Misschien dat je dat in ieder geval kan doen met de code op je bekeuring? Of je krijgt misschien een melding dat je anders moet regelen..
In de folder staat ook een www-adres waar betalingen kunnen worden gedaan, en er wordt ook de mogelijkheid gegeven om het telefonisch te doen. Dat lijkt me inderdaad wat handiger dan per post, maar ik zou er wel goed op letten dat die "plea of guilty" dan ook gelijk afgehandeld is. "A plea of guilty must be received by the court before payment can be accepted." Misschien het handigste om te betalen per telefoon en dat dan ook gelijk na te vragen.
STSIL
Amerika-ontdekker

Bericht door STSIL »

dimona, dank voor je reactie. Jouw zienswijze bevestigt wat ik al dacht. Ik schrok alleen dat het een criminal ipv civic offense was, waar je ook nog een record bijkrijgt. Dacht dat het misschien niet met een boete alleen kon worden afgedaan.
Ik kan via internet betalen, en moet dan ook een boxje aanvinken dat ik guilty plea. Ik hoop dat dat genoeg is maar voor de zekerheid stuur ik de folder tezamen met betalingsbewijs wel op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer