Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Internationaal rijbewijs
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Internationaal rijbewijs
Wie kan mij vertellen of een internationaal rijbewijs verplicht is voor Amerika (California, Arizona, Utah en Nevada) of dat je ook zonder uit de voeten kunt.
Wij hebben reeds een auto gehuurd maar er is ons niets gezegd over een internationaal rijbewijs. Het is dat ik het toevallig tegen kwam op dit forum.....
Wij hebben reeds een auto gehuurd maar er is ons niets gezegd over een internationaal rijbewijs. Het is dat ik het toevallig tegen kwam op dit forum.....
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Internationaal rijbewijs
Niet verplicht en niet nodig , behalve in de staat Georgia.
Gebruik even de zoekfunctie van het forum, als je details wilt, want er zijn al heel wat discussies over gevoerd, en dit gaat er ook een worden.
Gebruik even de zoekfunctie van het forum, als je details wilt, want er zijn al heel wat discussies over gevoerd, en dit gaat er ook een worden.

Het is me nog steeds niet duidelijk waar dat Georgia-verhaal nou toch vandaan komt, maar dit zegt de ambassade er over:
Foreign Driver's Licenses
Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved.
Foreign Driver's Licenses
Motorists visiting the United States from countries that have ratified the Convention on Road Traffic (the Convention has been ratified by the Netherlands), may use their own valid driver licenses to drive in the United States. Visitors who intend to rent an automobile in the United States are advised to obtain an International Driving Permit prior to their departure from the Netherlands. These licenses/permits can be useful in connection with renting a car or in emergencies such as traffic violations or auto accidents, particularly when a foreign language is involved.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Om op Dimona's verhaal aan te haken...
Georgia recognizes valid driver licenses issued to and held by residents of other countries as long as the "Out Of Country" license is valid (not expired). Generally, you may drive in Georgia for up to one year on a valid foreign or International license.
Georgia recognizes valid driver licenses issued to and held by residents of other countries as long as the "Out Of Country" license is valid (not expired). Generally, you may drive in Georgia for up to one year on a valid foreign or International license.
Nu we het er toch over hebben. Ik dacht dat een internationaal rijbewijs altijd verplicht was. Hoe zit dat dan voor hawaii?
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ooit heeft iemand hier dat gepost, en nogal fanatiek verdedigd, en sinds die tijd ga ik de strijd niet meer aan maar vermeld het even....dimona schreef:Het is me nog steeds niet duidelijk waar dat Georgia-verhaal nou toch vandaan komt

- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ik heb hier ook gelezen dat je geen auto mee krijgt als je geen internationaal rijbewijs hebt.
Hoe zit dat dan precies ?

Hoe zit dat dan precies ?

Niet nodig...ik heb in 2009 2 keer m'n rijbewijs moeten laten zien in hawaii en 2 keer namen ze genoegen met dat roze nederlandse vodjebembi schreef:Nu we het er toch over hebben. Ik dacht dat een internationaal rijbewijs altijd verplicht was. Hoe zit dat dan voor hawaii?

September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Nog nooit moeten laten zien
Groeten,
Kingair
Groeten,
Kingair
Al wat jaren geleden auto gehuurd in Atlanta met gewoon belgisch rijbewijs.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht