Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vraag over huurauto
Vraag over huurauto
Misschien is de deze vraag niet ideaal voor deze topic, maar heb al eventjes gezocht op de website, niks gevonden.
Ik zal samen met mijn vriendin door Amerika reizen (sf - yosemite - death valley - vegas - grand canyon - la).
We zijn met twee, weinig plaats nodig dus... Maar ik denk dat je voor bv yosemite en death valley toch een degelijke wagen nodig hebt...
We zouden gaan voor een type toyota corolla... is dit voldoende, of is een SUV noodzakelijk?
Ik zal samen met mijn vriendin door Amerika reizen (sf - yosemite - death valley - vegas - grand canyon - la).
We zijn met twee, weinig plaats nodig dus... Maar ik denk dat je voor bv yosemite en death valley toch een degelijke wagen nodig hebt...
We zouden gaan voor een type toyota corolla... is dit voldoende, of is een SUV noodzakelijk?
Re: Vraag over huurauto
Als je niet van plan bent om "off-road" te gaan rijden (en daar waar jullie reizen is dat nergens nodig) kun je prima de kleinste auto huren. Meestal beginnen ze bij de balie meteen te vertellen dat dit piepkleine auto-tje dat jullie gehuurd hebben veeeeeel te klein is voor al jullie bagage. Of je maar bij wil betalen voor een upgrade want die heb je echt nodig. Trap er niet in, ze hebben dan de kleinste auto niet en als je niet voor een upgrade betaald krijg je hem gratis.
De route die jullie gaan rijden hebben wij ook (met "het kleinste auto-tje") gedaan en is prima te doen met een normale wagen.
De route die jullie gaan rijden hebben wij ook (met "het kleinste auto-tje") gedaan en is prima te doen met een normale wagen.
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Een economy auto is prima te doen voor 2 personen. Tot 2 jaar terug huurde mijn zus en ik ook altijd een dergelijke auto. Genoeg ruimte voor 2 koffers in de kofferbak. We kregen ook vaak een gratis upgrade waardoor we in een grotere auto reden. Vorig jaar hebben we voor het eerst een SUV gehuurd. Dat is zo goed bevallen dat we dat dit jaar weer doen. Erg luxe en prettig voor zijn tweeën, maar niet persè noodzakelijk.
Idd proberen ze je altijd een upgrade aan te smeren. Als je dit niet doet krijg je idd vaak een gratis upgrade (bij ons in ca. 60% van de gevallen)
Idd proberen ze je altijd een upgrade aan te smeren. Als je dit niet doet krijg je idd vaak een gratis upgrade (bij ons in ca. 60% van de gevallen)
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
De kleinste wagentypes huren (compact dus) doe ik niet meer. Vroeger kon je de compact 2 deurs huren, maar dat hadden ze niet, en dus had je direct toch een 4 deurs mee voor een iets lagere prijs. Toen hadden die auto's alle opties. Sinds de crisis zie ik weliswaas nog steeds geen 2 deurs auto's maar op de kleinste wagentypes krijg je geen afstandsbediening of bv elektrische ramen en diens meer. Kortom compact staat nu ook voor basisversie.A&A schreef:Als je niet van plan bent om "off-road" te gaan rijden (en daar waar jullie reizen is dat nergens nodig) kun je prima de kleinste auto huren.
Ook voor de lange ritten is een net iets ruimere wagen comfortabeler. Niet dat dat dan een suv moet zijn.
Hou ook rekening met het feit dat tegen het eind van de reis met een compact, als de bagage zo een beetje gegroeid is, de koffer wel heel klein wordt.

Maar zoals TS aangeeft gaat ie voor intermediate en da's prima voor 2.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Belangrijk is of je koffers uit het zicht in de kofferbak mee kunnen.
Om die reden tot 2 keer toe een upgrade gedaan omdat ze gewoon niet pasten.
Om die reden tot 2 keer toe een upgrade gedaan omdat ze gewoon niet pasten.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nadeel van het kleinste type, maar eigenlijk van iedere personenwagen, het uitzicht.
Als je een SUV neemt, zie je veel meer door de hogere zit, je kijkt over de vangrail ipv er tegenaan, zeg maar, voor mij een reden om standaard een SUV te huren.
Verder is een grotere wagen best comfortabeler op de lange afstand, en in Amerika ben je echt klein, met een kleine wagen, tussen alle grote SUV's en trucks.
En wil jetoch een iets ruigere weg rijden, is een SUV vaak ook handiger natuurlijk.
Als je een SUV neemt, zie je veel meer door de hogere zit, je kijkt over de vangrail ipv er tegenaan, zeg maar, voor mij een reden om standaard een SUV te huren.
Verder is een grotere wagen best comfortabeler op de lange afstand, en in Amerika ben je echt klein, met een kleine wagen, tussen alle grote SUV's en trucks.
En wil jetoch een iets ruigere weg rijden, is een SUV vaak ook handiger natuurlijk.
Ik heb nog nooit met een SUV gereden, maar overweeg toch om binnenkort een Midsize SUV te huren voor een trip in Midwest USA. Daarbij heb ik enkele vragen (waarvan ik hoop dat ze niet al te belachelijk overkomen):
Verbruikt een SUV veel meer dan een gewone personenwagen?
Heeft een SUV altijd 4-wielaandrijving, of kan men omschakelen tussen 2-wiel of 4-wielaandrijving? (waarbij ik veronderstel dat tractie op de 4 wielen een hoger verbruik veroorzaakt)
Verbruikt een SUV veel meer dan een gewone personenwagen?
Heeft een SUV altijd 4-wielaandrijving, of kan men omschakelen tussen 2-wiel of 4-wielaandrijving? (waarbij ik veronderstel dat tractie op de 4 wielen een hoger verbruik veroorzaakt)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is net wat je huurt
Ik rijd al heel lang SUV
Nu: Hummer H2 1 op 4 Permanente 4x4
Verleden: VW touareg V8 1 op 6 permanente 4x4
Ford expedition V8 1 op 5 permanent of inschakelbaar
Jeep grand cherokee V8 1 op 6 permanent
Ford Bronco II V6 1 op 9 inschakelbaar
V8 Slurpt, V6 strinkt stevig, 4 cyl 1 op 10-11
AWD is permanente 4x4
4wd is meestal inschakelbaar en 4wd is alleen voor op onverhard
Je zult de 4wd maar zelden nodig hebben.In winterse omstandigheden is AWD echter ideaal of als je trailers trekt
Ik rijd al heel lang SUV
Nu: Hummer H2 1 op 4 Permanente 4x4
Verleden: VW touareg V8 1 op 6 permanente 4x4
Ford expedition V8 1 op 5 permanent of inschakelbaar
Jeep grand cherokee V8 1 op 6 permanent
Ford Bronco II V6 1 op 9 inschakelbaar
V8 Slurpt, V6 strinkt stevig, 4 cyl 1 op 10-11
AWD is permanente 4x4
4wd is meestal inschakelbaar en 4wd is alleen voor op onverhard
Je zult de 4wd maar zelden nodig hebben.In winterse omstandigheden is AWD echter ideaal of als je trailers trekt
Een 'normale' SUV heeft volgens mij meestal helemaal geen 4WD, toch?
Terug in Texas!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij usareisen.de is Toyota Corolla midsize. Er is daar geen prijsverschil tussen een 4-deurs midsize en een midsize SUV.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Soms wel soms niet. De grotere vaak welhemmie schreef:Een 'normale' SUV heeft volgens mij meestal helemaal geen 4WD, toch?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je écht 4WD nodig hebt dan rijd je sowieso op wegen waar je met een huurauto niet mag komen..
Het belangrijkste pluspunt van een SUV is de hoge zit en daarmee ook de hoge clearance. Doordat je op grotere wielen staat zijn kuilen etc in onverharde wegen een stuk minder lastig dan met een normale personenauto.
Het belangrijkste pluspunt van een SUV is de hoge zit en daarmee ook de hoge clearance. Doordat je op grotere wielen staat zijn kuilen etc in onverharde wegen een stuk minder lastig dan met een normale personenauto.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
De midsize die ik overweeg te nemen is inderdaad de Toyota Corolla.Old Faithful schreef:Bij usareisen.de is Toyota Corolla midsize. Er is daar geen prijsverschil tussen een 4-deurs midsize en een midsize SUV.
Had ook advies gevraagd bij connections, zij raden toch aan een SUV te nemen, omdat ik langs de Tioga Pass zal rijden...
Blijkbaar zijn de meningen toch verdeeld

Als ik het goed begrijp: Gewone auto is te doen, want de wegen laten het toe, maar een SUV geeft je meer comfort en je zit hoger.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, zo kan je het wel stellen. Reken echter niet op een merk of type, het wordt een "or simular". Laat je ook niet gek maken vwb die Tioga Pass. Zie dat maar als een steile autobahn. Prima te rijden weg die je met elke auto kan berijden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alleen heeft een SUV vaak wat meer trekvermogen waardoor je die Pass makkelijker kunt nemen.
Maar ach, gaspedaal van je Midsize wat verder intrappen en je komt er ook wel
Maar ach, gaspedaal van je Midsize wat verder intrappen en je komt er ook wel

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt voor jouw route echt geen SUV nodig. De Tioga Pass kun je met elke auto rijden, wij namen toen we met z'n tweeën waren altijd de goedkoopste klasse en zijn ook overal gekomen.metten11 schreef: De midsize die ik overweeg te nemen is inderdaad de Toyota Corolla.
Had ook advies gevraagd bij connections, zij raden toch aan een SUV te nemen, omdat ik langs de Tioga Pass zal rijden...
Blijkbaar zijn de meningen toch verdeeld![]()
Als je een midsize SUV neemt kan het ook een andere auto worden dan de Corolla.
Marianne
Ik zag dit jaar wel opvallend veel Fiat 500 huurauto's rijden.
Daarnaast zelfs de Chevrolet Spark in de goedkoopste klasse.
Dat zijn alle 2 auto's waar ik niet 2/3 weken in zou willen vertoeven.
Daarnaast zelfs de Chevrolet Spark in de goedkoopste klasse.
Dat zijn alle 2 auto's waar ik niet 2/3 weken in zou willen vertoeven.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb altijd (5x) minimaal een mid-size SUV gehuurd (en ik reis alleen). Heerlijk zo'n ruime en wat hogere auto.
En vaak niet eens veel duurder dan een compact of mid-size sedan (zeker bij usa-reisen).
Dus: als je in Amerika bent, doe als de Amerikanen: BIG is better.
En zoals IvoH al zegt: ze hebben tegenwoordig ook Fiatjes 500 in de verhuur. Afgelopen juni stonden er bij National/Alamo op Key West maar 6 auto's op het parkeer terrein, waaronder een Fiat 500.
Dus als je compact of economy reserveert, heb je kans dat je hem krijgt ook! Leuk wagentje maar niet om 3 weken mee door de bergen en woestijn te rijden.
En vaak niet eens veel duurder dan een compact of mid-size sedan (zeker bij usa-reisen).
Dus: als je in Amerika bent, doe als de Amerikanen: BIG is better.
En zoals IvoH al zegt: ze hebben tegenwoordig ook Fiatjes 500 in de verhuur. Afgelopen juni stonden er bij National/Alamo op Key West maar 6 auto's op het parkeer terrein, waaronder een Fiat 500.
Dus als je compact of economy reserveert, heb je kans dat je hem krijgt ook! Leuk wagentje maar niet om 3 weken mee door de bergen en woestijn te rijden.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gaat tegenwoordig ook niet meer op. De V8 Cadillac uit 2007 van mijn buurman schakelt meerdere cilinders uit als ie op de snelweg rijdt en haalt daar door op lange stukken snelweg makkelijk 26 mpg. Onze 6 cilinder SUV rijd 24 mpg, dat is ook "slechts" 1 op 10. Met de huidige 4-cilinders moet je makkelijk 35 mpg of beter halen (1 op 15). Zelfs onze Mercedes haalt 30 mpg op lange stukken snelweg. Op de motor is nog het leukst en zuinigst: 50 mpg.ned in MO schreef: V8 Slurpt, V6 drinkt stevig, 4 cyl 1 op 10-11

Als ik bij usareizen.de een auto huur
Bij dollar een super-spar-plus neem weet ik dat er geen volle tank bijzit .
weet dat ik deze wel vol moet afleveren ,maar kan ik zelf deze tank laten vullen?
Daar wij de auto maar voor 1 dag nodig hebben van miami naar orlando.moet ik geen volle tank hebben.
Bij dollar een super-spar-plus neem weet ik dat er geen volle tank bijzit .
weet dat ik deze wel vol moet afleveren ,maar kan ik zelf deze tank laten vullen?
Daar wij de auto maar voor 1 dag nodig hebben van miami naar orlando.moet ik geen volle tank hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht