Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ebookers.de + avis + extra bestuurder

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
GlennieB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Ebookers.de + avis + extra bestuurder

Bericht door GlennieB »

Goedenavond allemaal,

Wij gaan volgend jaar naar Hawaii (Big Island) en ik ben op zoek naar autohuuraanbiedingen.
Met dank aan de forum heb ik een paar leuke tarieven gevonden maar de mooiste is via ebookers.de.
Ik kan met AVIS een midsized suv voor 12 dagen huren voor EUR 204 inclusief credit card kosten. Volgens mij kan ik niet kosteloos annuleren maar het is toch een mooi bedrag.

De volgende is inbegrepen in de prijs:
Zusätzliche Haftpflichtversicherung
Flughafen Service Gebühr
Vollkaskoversicherung für eventuelle Schäden am Mietwagen oder bei Diebstahl, OHNE Selbstbehalt.
Örtliche Service Gebühr
Örtliche Steuer
Unbegrenzte Kilometer
Zulassungsgebühr

En niet inbegrepen:
Zusatzfahrer
Säuglingsitz
Treibstoff (muss vollgetankt zurück gegeben werden oder eine Tankfüllung wird berechnet)
Insassenunfallschutzversicherung
Schutz persönlicher Gegenstände

Wij hebben altijd via usareisen/drive-usa.de geboekt (gelukkig is de website in het engels) en aangezien mijn duits nog slechter is dan mijn Nederlands :wink: , vroeg ik me af hoe het zit met een extra bestuurder.
In oude berichten op de forum staat er dat de echtgenoot in de auto mag rijden als extra bestuurder zonder bij te betalen maar dat kan ik nergens meer terugvinden op de site van ebookers of AVIS. Heeft iemand misschien wat recenter ervaring hiermee?

Volgens een andere bericht zijn alle nodige verzekeringen inbegrepen maar behalve voor de tank benzine mis ik iets?

Alvast bedankt en all help is greatfully received!

Glenda
michelvd
Amerikafan

Re: Ebookers.de + avis + extra bestuurder

Bericht door michelvd »

Ik moet je zeggen dat ik de regeltjes van verhuur in Hawaii niet exact ken, maar over het algemeen moet er worden bijbetaald voor de tweede bestuurder. Ook als het een partner is. In California hoeft dat bijvoorbeeld niet en is die tweede bestuurder inbegrepen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bij mijn weten is de "spouse" inderdaad vrij van kosten. Deze quote komt van de site van Avis:
The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:

Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
Wij hebben vorig jaar in Denver gehuurd bij Avis en hoefden inderdaad niet te betalen.
Ik had voor de zekerheid nog een mailtje naar Avis gestuurd en dit was het antwoord:
Voor autohuur in de V.S. is de extra bestuurder gratis, indien diegene op hetzelfde adres woont als de hoofdbestuurder. Gelieve hier wel een bewijs van mee te nemen (bijvoorbeeld in de vorm van twee rekeningen die naar hetzelfde adres zijn gestuurd).

With kind regards,/ Met vriendelijke groeten,

Marit Bruijns

Support Team

Avis Contact Centres
Ze hebben overigens niet gevraagd naar dit bewijs.

Elly
GlennieB
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GlennieB »

Bedankt Michel en Elly voor jullie hulp en mijn excuses voor mijn late reactie.
Door familieomstandigheden was ik tijdelijk niet bezig geweest met de planning.
Ik ga toch boeken en kijken ter plaatse of ik bij moet betalen of niet!

nogmaals bedankt
Glenda
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer