Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tioga en glacier points roads open en dicht
Tioga en glacier points roads open en dicht
Op de site van NPS.gov staat dat er 33%snowpack is.
Wat houdt dit in?
Ik dacht hoe minder procent, hoe eerder open....maar dat lijkt niet altijd op te gaan als je het lijstje verder bekijkt.
Wat houdt dit in?
Ik dacht hoe minder procent, hoe eerder open....maar dat lijkt niet altijd op te gaan als je het lijstje verder bekijkt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tioga en glacier points roads open en dicht
Het is moeilijk te zeggen wanneer die open gaat omdat er in het verleden in april ook wel eens bakken met sneeuw zijn gevallen. Ik wil 19 mei over deze pass dus ik blijf hopen maar het is wel een goede kans dat hij eerder open is dit jaar. Ze gaan 15 april beginnen met ruimen.
2000 Orlando
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
2001 Toronto eo
2011 Las Vegas
2014 Zuid West VS http://jeremydeinum.wordpress.com
2016 Florida
2017 Las Vegas eo
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zeggen dat het niet uitmaakt, maar er is toch wel een verband met de snowpack en de opening van de wegen.
Tot voor kort was de snowpack maar iets van 24%, maar er is de afgelopen dagen wat sneeuw gevallen. Maar toch zit er wel een hele vroege opening in denk ik, zeker als de wegwerkzaamheden niet te veel tijd kosten. Ze beginnen pas de 15e van deze maand met de Tioga Road, dus een opening in april is sowieso wel snel, maar het is wel eens gebeurd.
Ik heb eens een grafiek gemaakt met de relatie tussen snowpack en openingsdatum en de afgelopen jaren heb ik aan de hand daarvan de opening redelijk kunnen voorspellen.
Met een snowpack van 33% zou je een opening in de eerste week van mei verwachten.
Marianne
Tot voor kort was de snowpack maar iets van 24%, maar er is de afgelopen dagen wat sneeuw gevallen. Maar toch zit er wel een hele vroege opening in denk ik, zeker als de wegwerkzaamheden niet te veel tijd kosten. Ze beginnen pas de 15e van deze maand met de Tioga Road, dus een opening in april is sowieso wel snel, maar het is wel eens gebeurd.
Ik heb eens een grafiek gemaakt met de relatie tussen snowpack en openingsdatum en de afgelopen jaren heb ik aan de hand daarvan de opening redelijk kunnen voorspellen.
Met een snowpack van 33% zou je een opening in de eerste week van mei verwachten.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties.
Wij tekenen voor jouw voorspelling Marianne
Wij tekenen voor jouw voorspelling Marianne

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties