Waar hebben jullie de tickets geboekt? Gewoon online of bij een reisorganisatie. Is een overstap in de VS echt zo vervelend? Ik zie dat de prijzen toch behoorlijk schelen met een overstap in de VS.
In je topictitel heb je het over Las Vegas, maar je wilt naar Californië? Als je naar Las Vegas wilt vliegen ontkom je niet aan een tussenstop, in Europa of in de VS. Of het vervelend is, is heel persoonlijk.
Naar LA of SF kun je rechtstreeks vliegen. Dat is sneller, maar als het veel geld scheelt als je een tussenstop hebt is het natuurlijk te overwegen niet rechtstreeks te vliegen.
De meeste mensen hier boeken zelf denk ik en niet via een reisbureau. Er lopen aardig wat topic over ticketprijzen, boekingssites etc.
Een overstap in de VS is ook niet zozeer vervelend, je moet alleen rekening houden met overstaptijden. Dit omdat je op de eerste luchthaven in de VS door de douane moet (en dit soms wel even kan duren). Het voordeel van door de douane op je 'overstap luchthaven' is dat je in Vegas sneller buiten staat.
Wil je naar Las Vegas,
plan dan de overstap in Houston, je zit dan het langst in een meer comfortabel (transatlantisch) vliegtuig
(en daarna nog een ca. drie uur in een "vliegende autobus".)
Overstappen gaat in Houston meestal vrij vlot, veel balies geopend.
Heb je een overstap in bijvoorbeeld New York, dan mag je meer dan 5 uur vertoeven in die "vliegende autobus".
We willen naar LV/SF en LA we maken dan een rondje dus het maakt niet zoveel uit waar we beginnen.
De rechtstreekste vluchten zijn zo'n € 300 pp duurder.
Er zijn nu tickets van rond de € 650 vanaf Schiphol via Philadelphia.
Omdat er regelmatig mensen aangeven dat een overstap in de VS erg stressvol is twijfelen we. Maar ik vind € 200 euro extra dan toch zonde.
Als je de overstapvlucht niet haalt wordt je in principe op de eerstvolgende vlucht gezet.
Ik ben overigens 2 jaar geleden voor €550 naar LA gevlogen via Houston. Vorig jaar voor €620 met KLM direct naar LA en terug vanaf Denver via Minneapolis. Ik vond de tussenlanding niet storend, maar met een directe vlucht sta je vroeg in de middag al op de plek van bestemming. Vliegticket prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Voor €200 pp zou ik wrs ook voor een overstap kiezen
Ik heb ook meestal een ticket met overstap, dat scheelt inderdaad nogal in de kosten. Een rechtstreekse vlucht is natuurlijk prettiger, omdat het simpelweg minder reistijd betekent. Het ligt maar net aan je budget, ik geef dat geld liever aan iets anders uit.
In al die jaren heb ik vanwege een vertraging één keer een aansluiting gemist. Wanneer je je koffers opgehaald hebt staan er mensen van de luchtvaartmaatschappij. Die hebben me meteen geholpen mijn ticket om te zetten naar een volgende vlucht. Ik kreeg toen ook een coupon voor eten en drinken. Was allemaal prima geregeld.
Ik hou altijd voor de overstap ongeveer 2 uur aan. Soms zit het mee, maar vaak duurt het hele proces van immigration en customs aardig lang. Meestal moet je ook nog naar een andere terminal. Wil je niet lopen stressen, neem dan voldoende overstaptijd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Een overstap in engeland (bij ons manchester en londen) heeft ook zn voordelen. Vanaf schiphol ben je zo in engeland, en de lange transatlantische vlucht zit je in een luxer vliegtuig. Nadeel is wel dat je op je eindbestemming door de douane moet.
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
Door de douane moeten is meestal geen probleem. Die letten alleen op je koffers en inhoud. Het gaat om immigrations waar je een tijdje zoet mee bent.
Voor Houston zou ik zo'n 2 uur uittrekken om door immigrations te komen.
Hoe je het ook wend of keert je moet bij binnenkomst in de US of A altijd door Immigrations. Afhankelijk van de drukte duurt dit 5 minuten tot twee uur (dit is dus wachttijd voor de balie) Immigrations zelf duurt ook 5 minuutjes. Douaneformaliteiten duren ook 5 minuten. Ik zelf prefereer een overstap in London oid. De wachttijd voor Immigrations is dan niet meer van belang voor de overstap. Voordelen rechtstreeks zijn uiteraard de totale vluchttijd (ca 11 uur) met overstap wordt dit vaak 15 uur. Nadeel is de prijs...
Toen wij in december de vliegtickets boekte was het verschil tussen rechtstreeks (naar SF en vanaf LA) ongeveer 175,- pp. We hebben toen voor het confort van een rechtsreekse vlucht gekozen. Kortere reistijd, aankomst voor de middag al en geen binnenlandse vlucht zonder entertainment system (of de kans daar op). maar als je met meerdere personen gaat, tikt het prijsverschil wel aan. Van de andere kant zal je bij een overstap op een ander vliegveld ook nog wel wat eten en drinken en moet je op de binnenlandse vlucht vaak voor je eigen drankjes betalen. Dat zo je wel moeten verrekenen met het prijsverschil wat een directe vlucht meer kost. Opzich is overstappen niets bijzonder spannend. behalve als je eerste vlucht een delay heeft
Off Topic: hoe komt het dat een vlucht met overstap, waarbij je een grotere afstand aflegt en waarbij er meer mensen voor je aan het werk zijn (airline, boarden, koffers etc) toch goedkoper is dan een (kortere) rechtstreekse vlucht.
We hebben in september 2013 de tickets geboekt, en krijgen nu van united een mailtje, dat onze terug vlucht vervroegd is.
Het was :
Dinsdag 11 juni 2014 LV 8.30 naar Houston en nu is dat 07.10 geworden.
Er gaat nog een vliegtuig naar Houston om 09.30 maar dan hebben we in Houston maar 1 uur om over te stappen....
Is dat genoeg?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.