Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

veel tijdverlies customs and immigration Houston

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

veel tijdverlies customs and immigration Houston

Bericht door Luc1 »

Ik kom regelmatig in Houston voor het werk en heb de evolutie gezien qua tijdsverlies bij customs en immigration.
Niettegenstaande dat ze een tiental jaar geleden een nieuwe zaal gebouwd hebben met 80 (!) booths voor immigration worden rijen steeds langer en langer.
De laatste jaren zijn er ook steeds meer internationale vluchten. Vroeger was het Lufthansa, KLM, British Airways en Air France.
Nu ook Qatar Airways, Signapore Airlines, Turkish Airlines, Emirates, Air China, Korean Airlines, plus meer vlucht naar Mexico, Zuid Amerika, ....

Gisteren vloog ik Lufhansa via Frankfurt naar Houston. Netje op tijd geland. Van de Europese vluchten was er 1 voor ons : Air France.
In de immigrations hal toch al naar schatting een 200 mensen aan het aanschuiven. Om een laaaaang verhaal kort te maken : op 2 uur tijd was ik door immigrations.
Bij velen duurde het lang : hotelreservatie, terugvluchtticket laten zien, ..... Niet bij mij : mij kennen ze al.

Bagage was er toen wel al. Maar dan terug aanschuiven voor customs : nu moet je ook je paspoort laten zien.
(Er was iemand die tussen de rijen ging op zoek naar mensen die een aansluiting had : en om ze te zeggen dat ze die gingen missen. En dat waren er veel !)

Ik was in de rental car facility 2,5 u na landing. Daar ging het wel vlot. Maar dan weer lange files op de beltway.
Gearriveerd in hotel 3 u 45 minuten na landing.

Ik heb deze morgen eens rondgekeken op internet : het probleem in Houston blijkt systematisch te zijn.

Boodschap : als je wil connecteren in Houston : voldoende tijd voorzien (meer dan in andere luchthavens)
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: veel tijdverlies customs and immigration Houston

Bericht door Marcopstal »

Tja, een vlucht van Airfrance, en de kennis van de engelse taal van veel fransen.... Heb het ook al gezien. Soms snappen ze gewoon geen kneit van de vragen die gesteld worden en dan gaat het ook niet snel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hm, ik heb inderdaad een overstap in Houston komende september en moet twee en half uur later mijn connectie naar Las Vegas halen, dat moet toch wel lukken. Laten we hopen. Thanks voor de heads up in ieder geval.
Groetjes,
Daniel
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

november vorig jaar waren we daar binnen 10minuten door immigration, dus het kan wel daar in Houston.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Op SFO kan het ook enorm verschillen. Er komen voor in de middag een paar Europese vluchten aan, en je hebt pech als je niet de eerste bent. Gelukkig kunnen wij nu met onze green card naar de rechterkant van de hal, en die is een stuk rustiger :mrgreen:
Luc1
Amerikafan

Bericht door Luc1 »

Gisteren was er ook een collega via Houston binnengekomen : zelfde ervaring, dus het was geen toeval.
En de echtgenote van een andere collega verleden zondag : zelfde verhaal.

Ik moet er nu wel bij zeggen dat deze week en volgende week zowat de drukste periode is in Houston. Je hebt volgende week de OTC, Offshore Technology Conference, met een aantal gekoppelde conferences deze week. Aantal aanwezigen ongeveer 40.000.

Je voelt in Houston wel de shale gas "boom". Niettegenstaande er rond Houston geen Shale gas is, zijn er wel gigantische investeringen aan de gang rond Houston, inclusief constructie van LPG export faciliteiten. De engineering en constructie firma's doen gouden zaken. Dat verklaart de gigantische groei van het internationaal vliegverkeer.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Er zijn inderdaad uitzonderingen, mijn man heeft ook wel eens binnen een half uur buiten gestaan, maar wij (als gezin) zijn volgens mij nog nooit ruim binnen het uur door immigration geweest. Customs viel meestal wel mee, daar heb ik wel eens een kwartiertje gestaan, maar meestal amper een paar minuten. Maar Houston is inderdaad berucht, al jaren.
@MrVanilla, 2,5 uur is normaal gesproken wel genoeg hoor, maar dat is denk ik wel het minimum wat ik voor Houston zou durven aanhouden.
Terug in Texas!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

2 jaar geleden in een 20 min door Immi en customs. Daarna wel ellenlange rijen voor de security check voor de vervolgvlucht.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dit is niet speciaal voor Houston toch? Volgens mij is de situatie op Dulles minstens zo erg, om over JFK nog maar te zwijgen.

Maarre, Luc1, als je blijkbaar zo vaak vliegt dat ze je al kennen, waarom neem je dan geen Global Entry? Mijn man heeft dat sinds vorig jaar en het is echt een verademing.
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

En wat is jullie ervaring op Atlanta?
Niet dat ik me zorgen maak, bij het boeken heb ik bewust 4 uur overstaptijd gekozen in plaats van 1,5 uur. Natuurlijk treedt Murphy's Law dan in werking...vluchtwijziging.....5,5 uur overstaptijd...... :shock:
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Airport wait times via http://www.cbp.gov/travel/advisories-wait-times

CBP is providing the public with historical data for the wait times at the busiest international airports.
Niet alle luchthavens dus. Alleen de drukste internationale
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik vind het alleszins nuttige informatie!
thx voor het delen.
Wij vliegen dit jaar ook op Houston maar het is gelukkig onze eindbestemming.
(wij hebben vorig jaar zeker 1,5u nodig gehad op JFK, dat was wel na de boston aanslag)
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

He Hinko, das een handige tip, thanks!
Groetjes,
Daniel
Luc1
Amerikafan

Bericht door Luc1 »

dimona schreef:
Maarre, Luc1, als je blijkbaar zo vaak vliegt dat ze je al kennen, waarom neem je dan geen Global Entry? Mijn man heeft dat sinds vorig jaar en het is echt een verademing.
Dat moet ik eens bekijken : Ik dacht dat het enkel voor US citizens was/

Luc
Luc1
Amerikafan

Bericht door Luc1 »

eventjes zitten zoeken : Nederlanders staan vermeld dat ze kunnen enrollen, maar niet Belgen ....
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Je hebt in Amerika inderdaad er een paar vliegvelden bijzitten waar het lang duurt. Ik vlieg veel binnen Amerika dus ik heb de ervaring niet echt met customs, maar door de beveiliging komen van bijvoorbeeld Orlando en Vegas duurt al snel anderhalf uur. Veel collega's hebben een pre-tsa pas waardoor je er zo doorheen bent. Ik weet niet of ik die als European kan aanvragen. Ik zal er toch eens naar moeten kijken. Ik vlieg volgende week naar LAX en dat is altijd zo'n drama.. Het enige wat je kunt doen is ervoor zorgen dat je voorin het vliegtuig zit, kan je toch al wat tijd schelen. Succes in Houston
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

TSA-Pre helpt je toch alleen bij de pre-boarding controle? Volgens mij heb je er bij aankomst niets aan. Als je als Nederlander snel door de aankomstprocedure wilt rollen, heb je Global Entry nodig. Daarmee heb je automatisch ook TSA-Pre.

Hier op Dulles is er tegenwoordig ook een aparte TSA-Pre rij, waar oudere mensen ook automatisch toegang tot krijgen. Voor de rest zie je er alleen zakenmensen. Al gebeurde het ons vorige maand zowel op Baltimore als op LAX dat gezinnen met kinderen ook in die rij werden geschoven. Maar goed, nogmaals, kleine convenience bij vertrek; voor het langdradige aankomstproces helpt het je niet.
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Houston is een drama,al 2x op geland en altijd ellenlange wachttijden.2 jaar geleden werd ons even de les gelezen door de man van immigratie omdat wij hem uitlachten volgens hem en wij lachten om een andere man uit Nederland die ook bij ons in het vliegtuig zat.Deze man had een paar jaar in Houston gewoond,woont nu weer in Nederland maar vliegt nog een aantal keer per jaar op Houston en vertelde enkele leuke anekdotes waardoor wij moesten lachen.Dus na ons verschuldigd te hebben dat we niet om hem lachten maar om een persoon die bij ons in de rij stond,was de spanning er iets van af.Toen hij vroeg of we nog iets speciaals bij ons hadden,zeiden we dat we oude kaas bij ons hadden,nou dat moet je dus ook niet doen,waarom kaas meenemen uit Nederland in Texas hadden ze zoveel soorten kaas er zat vast wel iets tussen wat wij ook wel zouden lusten.Als het niet anders kan dan via Houston te vliegen ,ja dan moet het maar ,maar liever niet.
Albert.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsja. Ik denk dat je de situatie bij het loket niet goed hebt ingeschat. Ik heb 4 kinderen, maar er is er geen eentje die het in zijn hoofd haalt om in het zicht van een Amerikaanse geüniformeerde beambte in het Nederlands te lopen grappen en grollen. Dat heeft niets met Houston te maken. Je hebt hem geïrriteerd en daarmee die opmerking over Nederlandse kaas over jezelf uitgeroepen.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dan ben je er al bij al nog goed van afgekomen als hij zich alleen even kwaad gemaakt heeft.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer