Pagina 1 van 2
British airways passenger information
Geplaatst: 07 jun 2014, 21:16
door AstridenRaoul
Ik ben voor mijn gezin de paspoortgegevens aan het invoeren bij British airways. Het wil alleen niet lukken voor mijn jongste dochter. Haar geboortejaar staat niet ingevuld en staat er ook niet bij. Het jaartal gaat van 2014 t/m 2001 en zij is van 1997. Staat wel ingevuld op bevestiging van supersaver. We kunnen maandag pas bellen en nu is mijn vraag of nog iemand tegen dit probleem is aangelopen?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 07 jun 2014, 21:27
door US-fanboy
Weet je zeker dat je de goeie vraag voor je hebt.
Ik kijk even bij ons en geboortedatum kan vanaf 1913 worden ingevuld.
Ben je misschien per vergissing de vraag wanneer het paspoort is afgegeven aan het invullen ?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 07 jun 2014, 21:34
door AstridenRaoul
Bij de rest staat de geboortedatum en jaar al ingevuld. Bij haar alleen de dag en de maand. Zij is de enige die minderjarig is. Of dat het probleem is....
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 07 jun 2014, 22:25
door US-fanboy
Wel vreemd, maar met een telefoontje gauw opgelost. Alleen even geduld tot maandag

Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 01:46
door hemmie
Staat ze als kind in het systeem, ipv als volwassene?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 08:31
door AstridenRaoul
Ja idd als kind.
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 08:42
door US-fanboy
En heb je dan ook gereduceerd tarief voor haar betaald ?
Dan zou je wel een uitdaging kunnen hebben. Met "kinderen" wordt in de regel tot 11 jaar bedoeld bij vliegtuigmaatschappijen (en er kunnen uitzonderingen zijn). Het zou kunnen betekenen dat je haar ticket moet annuleren (als dat mogelijk is) en een nieuw ticket moet aanschaffen.
Morgen bellen en dan weet je het (zal wel dinsdag worden ivm 2e Pinksterdag).
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 11:10
door Martin & Marianne
Daar zat ik ook al aan te denken, dat er van uit wordt gegaan dat ze jonger is dan 12.
Ik denk dat ze niet aan een tweede Pinksterdag doen, dus meteen bellen morgen.
Marianne
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 11:22
door Fair Arie
In Engeland kennen ze sowieso geen tweede PInksterdag

. Maar hebben ze geen 7 dagen service bij BA? En anders even een mailtje versturen?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 12:23
door US-fanboy
Ik had even gekeken op de site van Supersaver en dacht te zien dat het een Nederlands bedrijf was. Vandaar dus de dinsdag
Even verder gekeken en zie dat het een Fins bedrijf is en dat ze morgen gewoon open zijn.
http://www.supersaver.nl/contactinformatie schreef:
Wilt u ons bellen? Onze telefonische dienst is bereikbaar op werkdagen van 9:00 - 11:00 en 12:00 - 14:00 uur. Ons telefoonnummer kunt u vinden onder “Klantenservice”.
***Our customer care is closed on the following dates during 2014:
1/1, 6/1, 18/4, 21/4, 1/5, 29/5, 20/6, 24-26/12, 31/12
BA zal waarschijnlijk verwijzen naar Supersaver omdat daar de tickets geboekt zijn.
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 13:49
door AstridenRaoul
Ik heb geen reduceerd tarief betaald.
Ik zal morgen gaan bellen. Bedankt voor jullie reacties !
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 15:18
door hemmie
Als ze als kind in het systeem staat lijkt het me duidelijk wat er mis is, en aangepast moet worden. Heb je het zelf zo geboekt, of hebben ze bij het boeken een fout gemaakt? Als je wel de volle mep hebt betaald zal het hopelijk nog makkelijk aan te passen zijn.
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 08 jun 2014, 16:09
door ludwig
eerder geboekt via ebookers bij British Airways. Zoals gewoonlijk voer ik eerst mijn echtgenoot in, daarna mijzelf en dan mijn kinderen ( met achternaam van hun vader). Ebookers had op dat moment een foutje in het systeem. Bij de bevestiging zette het systeem dezelfde namen onder elkaar, alleen de geboortedata verhuisden niet mee. Resultaat : vier passagiers met verkeerde geboorte data ! Stress. Ebookers erkende de fout, het werd bijna helemaal gecorrigeerd. Bijna. De geboortedatum van mijn jongste zoon bleef fout staan. Toen heb ik BA maar zelf gebeld, en binnen no-time was het allemaal opgelost. Dus wat mij betreft meteen morgen meteen met BA bellen.
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 14:08
door US-fanboy
En.... nog nieuws

Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 14:17
door Njit
US-fanboy schreef:Ik had even gekeken op de site van Supersaver en dacht te zien dat het een Nederlands bedrijf was. Vandaar dus de dinsdag
Even verder gekeken en zie dat het een Fins bedrijf is en dat ze morgen gewoon open zijn.
ik dacht eigenlijk ook dat ze NL waren. Nooit in me opgekomen dat het een Fins bedrijf was.. Ze doen wel iets raar met koekjes op de site:

Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 16:09
door Jvdkorput
BA passenger information?
is dit verplicht om in te vullen voordat je naar Amerika gaat, dit stond namelijk niet in de e-mails van cheaptickets/BA
dit doe je toch op de site van BA zelf?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 17:30
door AstridenRaoul
Wij hadden een email gekregen om de informatie aan te vullen. Met name de paspoortnummers.
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 18:34
door Njit
Vreemd. Normaal gesproken doe je dat online. Kwam die mail wel van BA zelf af?
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 10 jun 2014, 21:24
door AstridenRaoul
Ja via de site van BA!
Re: British airways passenger information
Geplaatst: 13 jun 2014, 07:19
door US-fanboy
Jvdkorput schreef:BA passenger information?
is dit verplicht om in te vullen voordat je naar Amerika gaat, dit stond namelijk niet in de e-mails van cheaptickets/BA
dit doe je toch op de site van BA zelf?
Ja, dit is verplicht om in te vullen voordat je vertrekt en dat moet inderdaad op de BA website.
AstridenRaoul schreef:Wij hadden een email gekregen om de informatie aan te vullen.
Is het al goed gekomen ?