Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstap NY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
overstap NY
Ik heb gister een vlucht geboekt van Brussel naar Orlando met overstap in NY. Nou zie ik vanochtend tot mijn schrik dat ik aankom op JFK en vertrek vanaf Newark. Ik knijp hem nu echt behoorlijk want ik heb een overstaptijd van ongeveer 4 uur en dat is volgens mij helemaal niet zoveel. Heb al geprobeerd om mijn ticket om te boeken of te annuleren. Annuleren was niet mogelijk en wijzigen moest ik echt een belachelijk bedrag voor betalen. Nu is dus mijn vraag, hoe kom ik het snelste van JFK naar Newark? Ik moet natuurlijk door immigrations & koffers ophalen en dan nog eens dwars door NY naar Newark toe. Ik baal hier echt super erg van want heb niet naar de luchthavens gekeken toen ik het boekte, zag alleen NY staan.
Taxi is waarschijnlijk het snelste maar natuurlijk ook het duurste. Nou zag ik een website met een car service, dat is dan ongeveer 75 euro. Is met openbaar vervoer goed te doen of ben je dan gewoon veel te lang onderweg?
Taxi is waarschijnlijk het snelste maar natuurlijk ook het duurste. Nou zag ik een website met een car service, dat is dan ongeveer 75 euro. Is met openbaar vervoer goed te doen of ben je dan gewoon veel te lang onderweg?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: overstap NY
Ik weet niet hoe het met het ov zit, maar ik vermoed dat dat veel te veel tijd kost. Rechtstreeks met de auto is het al ongeveer een uur rijden, dus zelfs met een taxi wordt het krap, maar dat lijk me wel de beste optie.
Ik heb gegoogeld op shuttles tussen Newark en JFK (maar dat heb jij waarschijnlijk ook al gedaan) en vind onder andere deze site. Hier wordt een tijd genoemd van 2,5 uur. Wel goedkoop, maar duurt veel te lang.
Heb je de vlucht in een keer geboekt of heb je het als twee losse vluchten geboekt? Is het bij dezelfde maatschappij?
Marianne
Ik heb gegoogeld op shuttles tussen Newark en JFK (maar dat heb jij waarschijnlijk ook al gedaan) en vind onder andere deze site. Hier wordt een tijd genoemd van 2,5 uur. Wel goedkoop, maar duurt veel te lang.
Heb je de vlucht in een keer geboekt of heb je het als twee losse vluchten geboekt? Is het bij dezelfde maatschappij?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je zit helaas met een groot probleem.
Met het OV kan je dit vergeten. Newark airport ligt niet in NY maar in New Jersey en met het OV doe je daar een 2 uur over. Rekening houdende met het van boord gaan, immigratie, douane ben je ook al een uur kwijt.
Als je geen files tegenkomt doe je er met de wagen 45 min over.
Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan een transport te regelen. Hopelijk beland je niet in de spits.
Met het OV kan je dit vergeten. Newark airport ligt niet in NY maar in New Jersey en met het OV doe je daar een 2 uur over. Rekening houdende met het van boord gaan, immigratie, douane ben je ook al een uur kwijt.
Als je geen files tegenkomt doe je er met de wagen 45 min over.
Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan een transport te regelen. Hopelijk beland je niet in de spits.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Waar heb je geboekt? En als één reis of twee losse?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb via vliegtickets.be geboekt. Wel gezien dat ik een stopover had maar niet dat het op verschillende luchthavens was :S Hun zeggen dat het haalbaar is anders staat het niet aangeboden maarja eerst zien dan geloven! Het word toch een taxi of car service denk ik. Mijn grote zorg is; als ik het vliegtuig mis, wat gebeurt er dan? Dan kan ik hopelijk op een volgende vlucht maar moet ik dat zelf betalen of is dit voor rekening van de maatschappij omdat die het zo aanbieden?
Je kan toch met de airtrain naar Jamaica en de trein naar New York Penn nemen en van daaruit een trein naar Newark Airport?
-
- Amerika-expert
Tuurlijk kan dat, maar daar doe je minstens 2 uur over.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je kunt hier berekenen hoeveel tijd het je kost om van JFK naar EWR te komen en wat het je ongeveer gaat kosten (met een taxi).
Of je wel of niet een probleem hebt hangt af van de tijd dat je aankomt op JFK. In de spits ben je natuurlijk langer onderweg dan tussen de spitsen in of 's morgens. En dan weet je ook nog niet of je op een moment aankomt dat er veel passagiers aankomen.
Al met al denk ik dat het wel wel gaat redden, maar dat je in ieder geval geen tijd hebt om te treuzelen.
Van te voren stellen dat je een GROOT probleem hebt is vreselijk overdreven
Of je wel of niet een probleem hebt hangt af van de tijd dat je aankomt op JFK. In de spits ben je natuurlijk langer onderweg dan tussen de spitsen in of 's morgens. En dan weet je ook nog niet of je op een moment aankomt dat er veel passagiers aankomen.
Al met al denk ik dat het wel wel gaat redden, maar dat je in ieder geval geen tijd hebt om te treuzelen.
Van te voren stellen dat je een GROOT probleem hebt is vreselijk overdreven

-
- Amerika-expert
US fanboy maakt er blijkbaar graag een spelletje van om mijn reacties in het belachelijke te trekken.
Een toonbeeld van een volwassen houding, vooral als je slechts delen van een reactie leest.
Zoals ik reeds aangaf: regel een transport en probeer het niet met openbaar vervoer, als alles vlot gaat zal je het halen.
Een toonbeeld van een volwassen houding, vooral als je slechts delen van een reactie leest.
Zoals ik reeds aangaf: regel een transport en probeer het niet met openbaar vervoer, als alles vlot gaat zal je het halen.
Het kan lukken maar dan moet alles goed verlopen. Dus geen vertraging met vliegtuig, geen vertraging bij us immigrations en customs. Dat laatste is belangrijk aangezien de rijen bij de paspoortcontrole op JFK waanzinnig lang kunnen zijn. Maar ikzelf had zo'n verbinding never nooit geboekt. Maar dat is achteraf praten voor topicstarter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als zij het zo aanbieden betekent dat inderdaad dat het zou moeten lukken. En mis je de aansluiting dan kun je op hun kosten op een volgende vlucht mee.loezzzje schreef:Ik heb via vliegtickets.be geboekt. Wel gezien dat ik een stopover had maar niet dat het op verschillende luchthavens was :S Hun zeggen dat het haalbaar is anders staat het niet aangeboden maarja eerst zien dan geloven! Het word toch een taxi of car service denk ik. Mijn grote zorg is; als ik het vliegtuig mis, wat gebeurt er dan? Dan kan ik hopelijk op een volgende vlucht maar moet ik dat zelf betalen of is dit voor rekening van de maatschappij omdat die het zo aanbieden?
Geven zij niet aan hoe je de transfer moet doen?
Marianne
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
kijk hier ook even naar:
http://www.goairlinkshuttle.com/index.php
http://www.panynj.gov/airports/ewr-airp ... tions.html
http://www.tripadvisor.com/Travel-g2895 ... o.Jfk.html
in dit laatste draadje zag ik even snel dat sommig opties 90 min duren
ik denk dat de airlink sneller is, zeker geen 2.5 uur ....
in het ergste geval nemen jullie de eerstvolgende vlucht
http://www.goairlinkshuttle.com/index.php
http://www.panynj.gov/airports/ewr-airp ... tions.html
http://www.tripadvisor.com/Travel-g2895 ... o.Jfk.html
in dit laatste draadje zag ik even snel dat sommig opties 90 min duren
ik denk dat de airlink sneller is, zeker geen 2.5 uur ....
in het ergste geval nemen jullie de eerstvolgende vlucht
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor de reacties. Ik baal er enorm van, ben vaak naar amerika geweest en nog nooit zoiets meegemaakt dus wist ook niet dat je daarop moest letten met een stopover. Het is een les voor de volgende keer. Vliegtickets zegt alleen dat het haalbaar moet zijn. Morgen bel ik naar Brussels Airlines of die mij misschien kunnen omboeken (tenzij ik de hoofdprijs moet betalen)
Mocht het nou niet meer om te boeken zijn, is het dan misschien een idee om een binnenlandse vlucht te boeken van Newark naar Orlando en niet met die andere mee te gaan. Of zijn die over het algemeen nog redelijk duur? Ik ben gewoon bang dat als ik dadelijk mijn vlucht mis, de kosten voor de volgende vlucht voor mijn rekening zijn en daar heb ik niet zoveel zin in.
Mocht het nou niet meer om te boeken zijn, is het dan misschien een idee om een binnenlandse vlucht te boeken van Newark naar Orlando en niet met die andere mee te gaan. Of zijn die over het algemeen nog redelijk duur? Ik ben gewoon bang dat als ik dadelijk mijn vlucht mis, de kosten voor de volgende vlucht voor mijn rekening zijn en daar heb ik niet zoveel zin in.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij die vlucht in één reis hebt geboekt is de Airline verantwoordelijk dat jij je volgende vlucht haalt. Hun zetten je dan op een volgende vlucht. Nadeel kan wel zijn dat als er die dag geen vlucht meer gaat je een nacht in NY moet doorbrengen.
Ik zou morgen gewoon even bellen ipv al te gaan kijken naar een nieuwe binnenlandse vlucht.
Ik zou morgen gewoon even bellen ipv al te gaan kijken naar een nieuwe binnenlandse vlucht.
-
- Amerika-ontdekker
Dat idee heb ik dus ook, dat hun er verantwoordelijk voor zijn dat ik mijn vlucht haal omdat ze het zo op de website aanbieden. En ik heb gewoon een ticket naar Orlando geboekt waar toevallig een stopover bij zit. Als ik de vlucht mis, ok dat is dan niet leuk maarja niks aan te doen dan. Maar ik heb wel graag dat hun dan mij op een volgende vlucht zetten. Maargoed ik zal morgen eerst even de maatschappij proberen te bellen, kijken wat die zeggen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het gratis omgeboekt kan worden is dat natuurlijk het mooiste. Maar zo niet, dan zou ik het gewoon proberen met de overstap.loezzzje schreef:Thanks voor de reacties. Ik baal er enorm van, ben vaak naar amerika geweest en nog nooit zoiets meegemaakt dus wist ook niet dat je daarop moest letten met een stopover. Het is een les voor de volgende keer. Vliegtickets zegt alleen dat het haalbaar moet zijn. Morgen bel ik naar Brussels Airlines of die mij misschien kunnen omboeken (tenzij ik de hoofdprijs moet betalen)
Ik geloof niet dat je goed leest wat hier geschreven wordt. Er zijn meerdere mogelijkheden om naar JFK te gaan. Als je een taxi neemt ben je er het snelste. De kosten van een taxi zullen veel lager zijn dan de kosten van het aanpassen van een ticket of het kopen van een nieuw ticket.
Je kunt natuurlijk eens kijken wat een binnenlandse vlucht kost, maar waarom zou je in hemelsnaam zelf een binnenlandse vlucht gaan boeken? Dat is toch net zo duur als een latere vlucht (als je die zelf zou moeten betalen). En zoals hierboven al is aangegeven zijn die kosten niet voor jou als dit zo aangeboden is. Als je zelf twee losse tickets had geboekt was het iets anders geweest.loezzzje schreef: Mocht het nou niet meer om te boeken zijn, is het dan misschien een idee om een binnenlandse vlucht te boeken van Newark naar Orlando en niet met die andere mee te gaan. Of zijn die over het algemeen nog redelijk duur? Ik ben gewoon bang dat als ik dadelijk mijn vlucht mis, de kosten voor de volgende vlucht voor mijn rekening zijn en daar heb ik niet zoveel zin in.
Marianne
-
- Amerika-expert
Ik maak toch even voorbehoud inzake het feit dat als je de aansluiting mist de kosten voor de maatschappij zijn.
In de eerste plaats moet je dat natuurlijk gaan eisen, maar er is altijd het risico dat men zich beroept op overmacht om er onderuit te geraken. Immers: theoretisch is er geen probleem. Als je in een file terecht komt kan het een probleem zijn, maar daar is de maatschappij natuurlijk niet verantwoordelijk voor.
Ik heb ooit eens een aansluitende vlucht gemist in Chicago. We werden wel herboekt zonder kosten, maar dit was de volgende dag en op overnachting e.d. moesten we aanvankelijk niet rekenen. Oorzaak voor onze vertraging was noodweer in Dallas waar we toen vertrokken zijn.
Dus: doorgaans is een andere vlucht geen probleem, maar men laat je voor de rest wel je plan trekken. Hier komt het erop aan om voldoende assertief te zijn en te proberen. Als het zich voordoet, laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
In de eerste plaats moet je dat natuurlijk gaan eisen, maar er is altijd het risico dat men zich beroept op overmacht om er onderuit te geraken. Immers: theoretisch is er geen probleem. Als je in een file terecht komt kan het een probleem zijn, maar daar is de maatschappij natuurlijk niet verantwoordelijk voor.
Ik heb ooit eens een aansluitende vlucht gemist in Chicago. We werden wel herboekt zonder kosten, maar dit was de volgende dag en op overnachting e.d. moesten we aanvankelijk niet rekenen. Oorzaak voor onze vertraging was noodweer in Dallas waar we toen vertrokken zijn.
Dus: doorgaans is een andere vlucht geen probleem, maar men laat je voor de rest wel je plan trekken. Hier komt het erop aan om voldoende assertief te zijn en te proberen. Als het zich voordoet, laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Meestal zijn die overige kosten dan wel weer op je reisverzekering te verhalen. Even los van het feit dat je gewoon niet zit te wachten op gedoe en geregel.
-
- Amerika-ontdekker
Vandaag nog even gebeld met Brussels Airlines en United maar die verwijzen ons beiden naar vliegtickets toe waar we geboekt hebben. Afijn, die nog maar eens gebeld en nu waren de wijzigingskosten niet 298 per ticket maar 165, nog steeds belachelijk natuurlijk. Heb ook gevraagd wat er gebeurt als we zelf een andere vlucht boeken, dan word deze ongeldig verklaard als we niet op komen dagen en dan kunnen we niet meer terug dus. Zit dus niks anders op dan maar gewoon de volgende vlucht proberen te halen, ze zei er wel bij dat als we de vlucht niet halen dat hun dan een andere vlucht moeten regelen maarja als ik dat niet zwart op wit heb dan geloof ik niks. Dus toen straks nog even een pittige mail naar de klantenservice gestuurd en nou maar kijken of ik daar een reactie op krijg.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Als je een United vlucht niet haalt wordt je automatisch op de volgende vlucht gezet. Daar hoef je zelf niets voor te doen. Je hoeft je daar echt niet druk om te maken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht