Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Snelheden in Florida

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kev D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Snelheden in Florida

Bericht door Kev D »

Hoi, ik ben even wat informatie aan het opzoeken omtrent autorijden in de USA & heb de pagina van AllesAmerika ook reeds gelezen. Nu heb ik echter volgende info gevonden omtrent snelheidsbeperkingen in Florida (we gaan naar Orlando):

- Municipal Speed Areas 30
- Business or Residential Area 30
- Rural Interstate 70*
- Limited Access Highways 70
- All Other Roads and Highways 55*
- School Zones 20

Mijn Engels is niet beroerd & meeste hiervan snap ik dus wel maar wat is het verschil tussen "Rural Interstate", "Limited Access Highways" & "All Other Roads and Highways"? Ik kom overal wel verschillende verklaringen tegen op het wereldwijde web... Ik probeer een beetje de wegen te vergelijken met het Belgische wegennet maar lijkt me niet evident.

We nemen wel een TomTom mee met kaarten van de USA & ik veronderstel dat de maximumsnelheid op dit toestel wel correct zal zijn voor dicht bevolkte gebieden als Orlando? Ik wil toch zeker zijn van me aan de limieten te houden indien we even geen bord tegenkomen of de GPS niets kan aanduiden...
Laatst gewijzigd door Kev D op 22 jul 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Snelheden in Florida

Bericht door ned in MO »

Er staan gewoon bordjes langs de weg met hoe hard je mag rijden. Niet druk over maken dus
bertvlug
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door bertvlug »

Hoi Kev D,
Ik heb al héél wat kilometers gereden in de USA en over het algemeen worden de snelheden vaak genoeg aangegeven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Let wel op, in de "bebouwde" kom is de snelheid meestal 25 mile per uur (tenzij anders aangegeven) daarbuiten kom je vaak 55 mile en 70 mile tegen.
Op de snelwegen rijdt IEDEREEN veel te hard, ik heb mijn neef in Atlanta daar wel eens over aangesproken en hij gaf toen een hele goede tip: "harder rijden dan toegestaan doet iedereen, zolang je ervoor zorgt dat anderen nog harder rijden dan jij, dan zal een politie agent daarachter aan gaan". De maximum snelheid op de wegen rond Atlanta is 55 mph, maar daar houd echt niemand zich aan. Ik rij op de snelwegen vaak zo'n 5 mph sneller dan toegestaan, maar hé je bent op vakantie dus hebt eigenlijk helemaal geen haast.

Waar moet je dan WEL op letten, ten eerste in een "Schoolzone" (bij brandende lichten) is de snelheid 20 mph, hou je daar aan, als je daar te hard rijdt kan je flink beboet worden, in woongebieden is de snelheid 25 mph, hou je daar ook goed aan, ook daar zijn politie agenten niet "makkelijk" als ze je betrappen op te hard rijden.
Tot slot (en dat heeft niet met snelheid te maken) let HEEL GOED op als je achter een schoolbus rijdt, je bent (vaak) verplicht om te stoppen als kinderen in- en uitstappen, OOK als je tegemoetkomend verkeer bent !!

Nogmaals, maak je niet ongerust, snelheid wordt vaak genoeg aangegeven, twijfel je, kijk dan goed om je heen wat het andere verkeer doet.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

School zones zijn inderdaad streng, maar meestal "when children are present", anders niet.

De snelheid staat doorgaans inderdaad effectief aangeduid. Ook in steden zijn er toch best wel veel wegen waar je 45 mijl/uur mag doen.

Belangrijk is: go with the flow; Als je meerijdt aan ongeveer dezelfde snelheid als de anderen kan men je er niet zomaar uitplukken, want waarom jij dan en al die anderen niet ? (typisch amerikaanse logica)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Er zijn 2 snelheden hier: 20 te snel en 20 te langzaam. De helft van het verkeer gaat veel te hard, en de rest zijn speedbumps. Lol, en als je hier de enige minivan ziet die zich aan de max. snelheid houdt, zwaai dan even want dat ben ik :lol:

Meeste plaatsen staat het inderdaad goed aangegeven, maar niet overal. En dat zijn dan vaak de plaatsen waar speed traps staan.

Go with the flow is veiliger, maar het klopt absoluut niet dat je er dan niet uitgepakt wordt! Hoor hier regelmatig verhalen van mensen die aangehouden zijn ondanks dat ze met het verkeer meereden.
Marcopstal
Amerika-expert

Maar als je als toerist met een huurwagen op de weg bent en aangeeft dat je de rest van het verkeer gewoon volgde denk ik dat er weinig kans is op een bekeuring.

Ik ben ooit eens gestopt na het negeren van een stopbord. Heeft me toen ook geen boete opgeleverd.

Een aantal belangrijke zaken:

Als je gestopt wordt door de politie:

1 ga netjes aan de kant staan
2 zet de motor uit
3 blijf in de wagen zitten
4 houd als chauffeur je handen op het stuur tot de agent bij je is
5 anderen in de wagen blijven best gewoon stilzitten en gaan niet ergens iets nemen dat lager ligt
6 wees beleefd en correct

Vaak zal men je vragen of je weet waarvoor je aan de kant bent gezet. Als je weet dat je fout bent is het geen probleem om dit toe te geven. Dat heb ik toen ook gedaan. Ik was gestopt omwille van het negeren van het stopbord. Ik ken de regels, maar ik had dit bord te laat gezien en kon toen niet meer stoppen. Het was zeker niet mijn bedoeling een stopbord te negeren.
Mitchel1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mitchel1986 »

Voldoende antwoord gegeven hier geloof ik haha, maar om toch nog even in te gaan op je opmerking over de TomTom. Wij komen net terug uit Florida en het viel ons op dat de snelheden die aangegeven werden op de TomTom bijzonder vaak afweken van de bordjes langs de weg! Normaal let ik daar niet zo op, maar ik vond het dit keer wel opvallend. Dus, zoals hierboven al gezegd: gewoon op de bordjes letten :thumbup:
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Behalve de schoolbus viel het mij op dat als er hulpdiensten in de buurt waren iedereen aan de kant stopt. Ook aan de andere kant van de weg dus. Als de diensten erdoor zijn hervat iedereen zijn weg gewoon weer.
Ook bij harde regen (Had ik onderweg van Key west terug naar Miami) zijn er velen die hun auto gewoon stilzetten langs de kant van de weg. Nu zijn de meeste auto's daar wat groter dan hier, maar de vluchtstroken niet altijd veel breder, dus mocht je dat meemaken en zelf doorrijden, let op, want er staat er wel eens één een beetje op de weg.

Als first timer kan ik je trouwens ook aanraden om goed op de verkeerslichten te letten. Die hangen vaak aan de overkant van de kruising, maar de stopstreep staat voor de kruising. Je zal niet de eerste zijn die per ongeluk zomaar de kruising oprijd.
Marcopstal
Amerika-expert

Het vrijmaken van de weg en aan de kant gaan staan (in beide richtingen !!!!!) wanneer de hulpdiensten eraan komen is verplicht ! Tenminste als de zwaailichten op staan.
Dit is overigens ook één van de redenen waarom deze lichten in de VS overwegend rood zijn. Je dient ze als het ware te beschouwen als een rood licht welke van plaats veranderd.
Alhoewel je zelden een boete zal krijgen als je dit niet doet bestaat het risico wel degelijk.
Je merkt al snel dat de meesten zich hier vrij goed aan houden (behalve bvb in NY, maar daar houdt niemand zich aan iets heb ik soms de indruk)

Nu we het toch over hulpdiensten hebben:

Parkeren in de directe omgeving van een hydrant is ook ten strengste verboden. Het gebeurd effectief af en toe dat ze een brandslang gewoon door een geparkeerde auto heen steken wanneer die in de weg staat.
Wanneer de stoep rood is gemarkeerd en er plakkaatjes staan van "Fire lane" houd je je ook best daaraan.

In veel staten is het ook verplicht om op de freeways of highways naar links op te schuiven als er hulpdiensten (of politie) op de pechstrook staan.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hm... afgelopen voorjaar aangehouden in Florida voor te hard rijden, maar ik ga echt mijn motor niet uitzetten hoor. Gewoon in park. Gekke henkie zonder airco op de politie gaan wachten in de hitte.
Marcopstal
Amerika-expert

Tja, een verplichting is het niet, enkel een raadgeving. De politie in de VS is veel assertiever dan deze in België of Nederland. Van zodra ze ook maar enigszins reden hebben om te twijfelen aan de goede intenties van de bestuurder die ze stoppen zullen ze hun wapen trekken.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Ik erger me hier juist regelmatig omdat mensen geen ruimte maken voor hulpdiensten. Zie maar zelden dat mensen aan de kant gaan zoals wettelijk verplicht is.

En ja, Amerikaanse verkeerslichten hangen meestal aan de overkant. Zie hier af en toe toeristen de kruising oprijden en da's lastig. We hebben hier in de buurt een kruising richting vakantie-appartementen en dat is het eerste stoplicht waar mensen vanaf het vliegveld langskomen. Gaat af en toe goed mis.

En bij regen (zelfs als het niet echt heel hard regent) inderdaad heel goed opletten voor auto's die stilstaan!!! Of langzaam rijden zonder licht, da's ook levensgevaarlijk. Of met gewone snelheid racen zonder licht, ook levensgevaarlijk.

Lol, al met al is het verkeer hier een zooitje en ik ben altijd blij als ik de oprit indraai...al gaat dat regelmatig bijna fout omdat er auto's langs willen racen omdat ik afrem om rechtsaf te gaan.
Marcopstal
Amerika-expert

Ja, eens je Orlando voorbij bent wordt het inderdaad een zootje. Zelfs in Noord Florida spreken ze erover.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Mijn ervaring is dat de snelheden toch wel regelmatig worden aangegeven. Heb me nog nooit verdiept in de maximumsnelheden per staat omdat ik er meestal een heleboel passeer tijdens mijn roadtrips. Een tip: ga vooral niet uit van de snelheid die de TomTom aangeeft. Die klopt heel vaak niet. Daar erger ik me hier in Nederland ook helemaal groen en geel aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer