Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Staking airfrance

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tin_cricket
Amerikafan

Staking airfrance

Bericht door Tin_cricket »

Momenteel zitten wij in Amerika. Plan was om de 25ste naar huis te keren met een vlucht van airfrance. Nu is de staking verlengd dus dat zit er waarschijnlijk niet in. Ik heb net een mailtje gestuurd naar connections om te vragen wat we nu moeten doen. Mijn ervaringen met hen zijn echter niet goed (ik heb hierover hier ook al gepost)dus ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen waar we recht op hebben. Wij boekten bij hen vlucht en enkele overnachtingen.
mtl
Amerika-expert

Re: Staking airfrance

Bericht door mtl »

Ik zou ook contact opnemen met Air France over de status van je terugreis. Wellicht kan er pas actie ondernomen worden zodra zeker is dat je terugvlucht geschrapt wordt.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hier alvast info:
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... rde-vlucht

Maar zoals mtl zegt, wacht eerst maar eens rustig af. Misschien wordt je wel op een ander, niet Airfrance vlucht geboekt.
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Airfrance en KLM zijn partners... KLM heeft de afspraak dat ze, via facebook of twitter, binnen 1 uur reageren. Stel je vraag daar eens....
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
NatasjaB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door NatasjaB »

hey

Ook wij zitten momenteel in Amerika en het plan was evengoed om vandaag 25/9 naar huis te keren. Wij hebben ook geboekt via Connections. Wij hebben een mail gestuurd maar nog niets ontvangen. We hebben dus maar zelf actie ondernomen en contact opgenomen met Airfrance. Ze hadden ons eerst omgeboekt naar morgenavond. Enkele uren geleden zagen we dat ook die vlucht geschrapt is... Momenteel zijn we opnieuw aan het bellen met Airfrance om een andere vlucht te vinden.
Zit je momenteel in San Francisco? =)

Groeten en veel succes !!
Blog: http://michaelnatasjawestusa.blogspot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JohnS »

Vorige week zou ik met AF vliegen. AF mailde alleen dat een van de vluchten geannuleerd was en dat men zou kijken naar een oplossing. Contact gezocht met KLM (eerst Facebook, later telefoon) en KLM had heel snel een oplossing, zelfs buiten SkyTeam, geregeld. Pas enkele uren later bood AF een alternatief aan dat eigenlijk geen redelijk alternatief was. Moraal: Probeer KLM eens; meestal doet men daar (meer?) moeite voor klanten.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Wegens de chaos op het einde, de boel hier wat uit het oog verloren.
Aangezien het in België nacht was toen we erachter kwamen dat onze vlucht niet doorging (hadden we verwacht aangezien deze elke dag al geschrapt was), naar AirFrance gebeld (dit was de dag voor het geplande vertrek). Vriendelijke dame, maar ze kreeg ons geen stap verder, eerst moesten we een week langer blijven (en of AirFrance de hotelrekening ging betalen kon ze ons niet zeggen), ze kon ons wel vroeger laten terugkomen (7u50 vertrek ipv 20u55, dag kwijt dus). Dit telefoongesprek heeft zeker een uur geduurd trouwens. Vroeger vertrek aangenomen en dan meteen naar connections gemaild om een betere oplossing te zoeken. We hadden aanvankelijk vlucht+trein en dat was een concept dat AirFrance in de VS blijkbaar niet kan vatten. Dat vroeger vertrekken was een kleine ramp, we hadden die nacht ons duurste hotel van de reis, aangezien we dan mijn verjaardag vierden en dan moesten we al om 2u 's nachts uit de kamer om de vlucht te halen. Connections heeft ons dan om middernacht, in Belgie iets na hun openingstijd, ons ook opgebeld en gezegd dat het zo druk was bij KLM service lijn, dat men niemand aan de lijn kreeg. We kregen als opdracht als we twee uur later niets van hen hoorden, toch richting de luchthaven te gaan. 1 uur later belt ze ons op, dat we via lufthansa (die toen ook al aan het staken was :-p ) naar huis konden, 's avonds dan of eventueel de dag erna.
Ik, goed wetende, dat als we de volgende dag zouden kiezen, we meer dan 10 uur later zouden terug zijn, en bijgevolg de verzekering 1200 euro zou betalen, voor een dag later gekozen.

Niettemin dat het goedgekomen is (ook blij verrast door connections, eerder was het veel minder), was dat toch stressen zo 's nachts alles proberen te regelen. Lufthansa vlucht was ook écht minderwaardig aan de KLM-vlucht die we in de heenreis hadden.

Deze middag bericht gekregen dat onze schadeclaim van 1200 euro aanvaard is :thumbup:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En nu dus alweer aan het kijken voor de volgende vliegtickets die je van de vergoeding kan boeken?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer