Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aankomst LAX, vertrek vanaf Las Vegas
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Aankomst LAX, vertrek vanaf Las Vegas
hallo allemaal,
We zijn weer een beetje begonnen met plannen van onze volgende USA vakantie.
We willen dit keer rondje Zuid West doen.
We zitten nog behoorlijk in de orientatie fase.
Ik vroeg me af hoe het zit met de prijs van vliegtickets van een traditioneel rondje, t.o.v. van
een ticket waar je land op bv LAX en na 3 weken weer vertrekt vanaf Las vegas.
Mijn gevoel zegt dat een aankomst op LAX en, na 3 weken, ook een vertrek vanaf LAX
goedkoper is dan aankomst op LAX en vertrek vanaf LAS.
Klopt mijn gevoel?
Ik heb geprobeerd zoiets in bv Expedia.com in te voeren, maar krijg het niet voor elkaar
Of moet ik dit soort tickets rechtstreeks bij de Airlines boeken?
Alvast dank...
We zijn weer een beetje begonnen met plannen van onze volgende USA vakantie.
We willen dit keer rondje Zuid West doen.
We zitten nog behoorlijk in de orientatie fase.
Ik vroeg me af hoe het zit met de prijs van vliegtickets van een traditioneel rondje, t.o.v. van
een ticket waar je land op bv LAX en na 3 weken weer vertrekt vanaf Las vegas.
Mijn gevoel zegt dat een aankomst op LAX en, na 3 weken, ook een vertrek vanaf LAX
goedkoper is dan aankomst op LAX en vertrek vanaf LAS.
Klopt mijn gevoel?
Ik heb geprobeerd zoiets in bv Expedia.com in te voeren, maar krijg het niet voor elkaar
Of moet ik dit soort tickets rechtstreeks bij de Airlines boeken?
Alvast dank...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- JohnS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Aankomst LAX, vertrek vanaf Las Vegas
Mijn ervaring is dat heen naar plaats A en terug van plaats B vaak qua prijs niet veel uitmaakt, speciale aanbiedingen even daargelaten.
Ik heb wel eens AMS-SFO heen en LAX-AMS terug geboekt en de prijs was ongeveer dezelfde als AMS-SFO retour. Idem voor AMS-MIA heen en SFO-AMS terug. Deze week heb ik nog zitten kijken naar iets soortgelijks met Chicago en Washington: Zelfde verhaal.
Naar Japan was het overigens een keer goedkoper om heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka te vliegen i.p.v. gewoon retour Tokyo of retour Osaka.
Ik heb telkens rechtstreeks bij de airlines gezocht en geboekt.
Ik heb wel eens AMS-SFO heen en LAX-AMS terug geboekt en de prijs was ongeveer dezelfde als AMS-SFO retour. Idem voor AMS-MIA heen en SFO-AMS terug. Deze week heb ik nog zitten kijken naar iets soortgelijks met Chicago en Washington: Zelfde verhaal.
Naar Japan was het overigens een keer goedkoper om heen naar Tokyo en terug vanaf Osaka te vliegen i.p.v. gewoon retour Tokyo of retour Osaka.
Ik heb telkens rechtstreeks bij de airlines gezocht en geboekt.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
De prijzen kunnen wel verschillen, maar niet persé duurder.
Doorgaans kost een open jaw het gemiddelde van de afzonderlijke retours. Er wordt dus gekeken naar de kosten van de afzonderlijke vluchtdelen.
Hierbij kan het zijn dat niet beide trajecten even duur zijn (o.a. door bezettingsgraad ten tijde van boeking).
Niet alle websites/brokers geven de mogelijkheid om open jaws (multi-city) te boeken. Kwestie van zoeken welke dat wel doen.
Doorgaans kost een open jaw het gemiddelde van de afzonderlijke retours. Er wordt dus gekeken naar de kosten van de afzonderlijke vluchtdelen.
Hierbij kan het zijn dat niet beide trajecten even duur zijn (o.a. door bezettingsgraad ten tijde van boeking).
Niet alle websites/brokers geven de mogelijkheid om open jaws (multi-city) te boeken. Kwestie van zoeken welke dat wel doen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Ja Moi,
http://www.tripadvisor.com is wel een makkelijke sites om een beetje met multi-city te spelen.
http://www.tripadvisor.com is wel een makkelijke sites om een beetje met multi-city te spelen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wij vlogen vorig jaar sept/okt met KLM heen AMS-LAS (via LAX) en terug SFO-AMS (rechtstreeks). Het maakte niks uit in prijs met een retour AMS-SFO. Wél hebben we iets van 50 euro pp extra betaald om een overstap in Houston, Chicago of Washington DC te voorkomen.
(Voor ons) niks erger dan halverwege een overstap te hebben en dan nog vijf uur in een lokaal vliegtuig zonder enig voedsel/drank/entertainment te hebben. Nu hadden we fijn de hele vlucht naar LAX, gevolgd door nog een klein uurtje met een boemeltje naar LAS. We waren met maar een stuk of tien anderen in de soort cityhopper: allemaal onze eigen rij om lekker alvast een uurtje te dutten
Op de terugweg rechtstreeks, dat is helemaal fijn.
(Voor ons) niks erger dan halverwege een overstap te hebben en dan nog vijf uur in een lokaal vliegtuig zonder enig voedsel/drank/entertainment te hebben. Nu hadden we fijn de hele vlucht naar LAX, gevolgd door nog een klein uurtje met een boemeltje naar LAS. We waren met maar een stuk of tien anderen in de soort cityhopper: allemaal onze eigen rij om lekker alvast een uurtje te dutten

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Aanvulling: rechtstreekse vluchten naar bijv. LA of SF zijn bijna altijd duurder dan varianten met een overstap.
In die zin is het niet fair om een rechtstreekse KLM vlucht AMS-LAX te vergelijken met een vlucht LAS-AMS (die altijd een overstap heeft).
@ bello; behalve een rechtstreekse vlucht heb je de €50 ook betaald om met KLM te vliegen (die als enige rechtstreeks vanuit AMS naar LAX en SFO vliegt). Als je overstapt in Houston, Chicago of Washington vlieg waarschijnlijk United.
In die zin is het niet fair om een rechtstreekse KLM vlucht AMS-LAX te vergelijken met een vlucht LAS-AMS (die altijd een overstap heeft).
@ bello; behalve een rechtstreekse vlucht heb je de €50 ook betaald om met KLM te vliegen (die als enige rechtstreeks vanuit AMS naar LAX en SFO vliegt). Als je overstapt in Houston, Chicago of Washington vlieg waarschijnlijk United.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@ Frasi: nu je het zegt, dat is ook zo! Ik vlieg graag vertrouwd met KLM op dit soort afstanden, net als met Virgin Atlantic, BA (en als ik het kon/wilde betalen de betere Aziatische maatschappijen).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Je zult naar Amerika niet zo snel actietickets voor juli en augustus voor het Zuidwesten vinden met andere aankomst en vertrekhaven rond de prijs van 600 / 700 euro pp, met dezelfde vertrek en aankomsthaven wel. Dan moet je toch wel richting de 1000 euro denken pp.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hou ook rekening met de eventuele dropoff kosten voor je huurwagen. Die heb je sowieso niet als je terug vanaf LAX naar huis vertrekt.
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gesproken heb je geen drop off kosten tussen CA en NV.
Marianne
Marianne
Wij hebben nu twee keer tussen LV en LA gehuurd en geen dropoffkosten moeten betalen. Check dit natuurlijk wel even voor je boekt (one way fee noemen ze dat meestal)
Groetjes,
Daniel
Daniel
Je kan via e-bookers.nl spelen met allerlei luchthavens, en ook met de maatschappijen waar je graag mee vliegt (ik vlieg graag met Delta/KLM en heb daar wel een paar tientjes meer voor over).
Succes met het uitzoeken!
Succes met het uitzoeken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1656 Weergaves
-
Laatste bericht door ronenivonne