Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zonder auto in San Francisco
Zonder auto in San Francisco
Beste forumleden, is het mogelijk een paar dagen in San Fransisco te verblijven zonder een auto te huren?
We willen graag wel wat siteseeing doen zoals Alcatraz en fishermenswharf
We willen wel verder gaan reizen en dan een auto huren om door te reizen naar LA en Las Vegas
We willen graag wel wat siteseeing doen zoals Alcatraz en fishermenswharf
We willen wel verder gaan reizen en dan een auto huren om door te reizen naar LA en Las Vegas
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Re: zonder auto in San Fransisco
Tuurlijk kan dat... heb je al eens gegoogled....SF heeft een heel uitgebreid openbaar vervoer systeem...daarnaast is parkeren daar erg duur.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat kan. Begin je je reis ook in San Francisco? Als je de auto in moet leveren en later weer op moet halen, dan zou ik je aan willen raden om even te kijken of dat nou echt veel geld scheelt. De stad zelf is goed te doen zonder auto in ieder geval. Te voet en met het OV en bv met een hop-on-off bus kun je deze stad heel goed bekijken.
We willen een aantal dagen in San Fransisco verblijven. Dan een auto huren en doorrijden langs de bekende plaatsen en parken zoals Las vegas en dergelijke. Hierna via LA doorvliegen naar Washington en daar nog een paar dagen voordat we weer terug gaan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon bij het vliegveld de BART de stad in pakken als je hotel geen shuttle heeft en dan even kijken welke halte het dichtst bij je hotel ligt. Dan het laatste stukje even een taxi of bus nemen als het niet op loopafstand ligt.
- bedeve
- Amerika-expert
PSVwally schreef:Gewoon bij het vliegveld de BART de stad in pakken als je hotel geen shuttle heeft en dan even kijken welke halte het dichtst bij je hotel ligt. Dan het laatste stukje even een taxi of bus nemen als het niet op loopafstand ligt.

Maar er wel om denken je huurauto op te pikken bij het vliegveld en niet bij een binnenstads vestiging !!!

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog niets geboekt hebt overweeg dan eens om eerst naar Washington te gaan en dan pas naar het westen; dat is gunstiger in verband met het tijdverschil. Ligt de route al vast? Zet het anders eens in het zuidwestenforum.
Het is San Francisco (met een c).
En sightseeing.
Marianne
Het is San Francisco (met een c).
En sightseeing.

Marianne
- bedeve
- Amerika-expert
Jrabakker schreef:Uber!

the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Re: Zonder auto in San Francisco
Ik weet dat het tijd technisch beter is om eerst naar Washington te gaan maar omdat we ook nog wat tijd nodig hebben om te shoppen wilde ik dit aan het einde van de reis doen zodat ik niet 3 weken met alle spulletjes hoef te slepen die gekocht zijn( vrouw en dochter gaan namelijk ook mee
)
Omdat we van plaats naar plaats trekken leek mij dit makkelijker. Wil geen camper huren want dit lijkt mij wat omslachtig en het geeft mij ook geen gevoel van vakantie ondanks dat je wel overal kan komen.
Zie mij niet iedere dag het bed opmaken en de banken inklappen.
We hebben nog niet echt een route uitgestippeld maar heb al genoeg ideeën opgedaan op deze site waar we heen willen

Omdat we van plaats naar plaats trekken leek mij dit makkelijker. Wil geen camper huren want dit lijkt mij wat omslachtig en het geeft mij ook geen gevoel van vakantie ondanks dat je wel overal kan komen.
Zie mij niet iedere dag het bed opmaken en de banken inklappen.
We hebben nog niet echt een route uitgestippeld maar heb al genoeg ideeën opgedaan op deze site waar we heen willen
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik ben zelf een paar keer mijn vakantie in San Francisco gestart of geëindigd. Altijd zonder auto; veel handiger zelfs zonder.
Het openbaar vervoer in SF is prima en de afstanden in het centrum relatief kort.
Koop een MUNI Pass en je kan onbeperkt met de bus, tram én cablecar.
Het openbaar vervoer in SF is prima en de afstanden in het centrum relatief kort.
Koop een MUNI Pass en je kan onbeperkt met de bus, tram én cablecar.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je eerst Washington en dan je zuidwest deel doet kun je ook gewoon in San Francisco/Los Angeles of Las Vegas op het einde van je reis shoppen natuurlijkIk weet dat het tijd technisch beter is om eerst naar Washington te gaan maar omdat we ook nog wat tijd nodig hebben om te shoppen wilde ik dit aan het einde van de reis doen zodat ik niet 3 weken met alle spulletjes hoef te slepen die gekocht zijn( vrouw en dochter gaan namelijk ook mee)

Je vliegt altijd van een grote stad terug, vooral in Las Vegas is dit ideaal hoor.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Je kan dan ook best je wagen bij een stadslocatie van het autoverhuurbedrijf huren, dan vermijd je de luchthaventaks en hoef je ook niet weer helemaal terug naar de luchthaven om de wagen op te halen. Wij deden dit bij Hertz aan Fisherman's Wharf en dit was echt supermakkelijk en zo hebben we ook wat tijd uitgespaard.
de BART is inderdaad geweldig en de muni pass zeker een aanrader....Om heel eerlijk te zijn heb ik het groten deels gelopen! Het weer was aangenaam. Heb 4 dagen in SF gezeten en alleen een auto gehuurd toen ik naar Yosemite ging. Auto huur aan het zuiden van de stad gedaan
Enterprise Rent-A-Car
33 Cambon Drive
San Francisco, CA 94132
De laatste dag door hen op het trein station afgezet.
Enterprise Rent-A-Car
33 Cambon Drive
San Francisco, CA 94132
De laatste dag door hen op het trein station afgezet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 764 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 16 Reacties