Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iemand ervaring met parkeren in luchthaven Düsseldorf?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ellen2015
Amerika-ontdekker

iemand ervaring met parkeren in luchthaven Düsseldorf?

Bericht door ellen2015 »

Hoi,

we reizen in juli naar de VS. We vertrekken vanuit Düsseldorf en willen daar onze wagen laten staan. (29 dagen)
Heeft er iemand hier ervaringen mee? Tot nu toe zijn de prijzen €107 voor overdekte parking en met skytrain naar luchthaven of €76 niet overdekt en met shuttlebus naar LH.
Hoe lang op voorhand zijn we best daar? Is dit 3u voor een intercontinentale vlucht?
En wat met het online inchecken? We vliegen naar ginder met Air Berlin. Iemand daar ervaringen mee?

Bedankt voor de info!
Ellen
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: iemand ervaring met parkeren in luchthaven Düsseldorf?

Bericht door Mrvanilla »

Hoi, misschien heb je iets aan dit topic?
Groetjes,
Daniel
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Wij parkeerden daar in de overdekte garage, meteen er tegenover was de skytrain naar de vertrekhal waar je snel bent. Je dient 3 uur van te voren aanwezig te zijn voor vluchten naar de USA.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Wij stonden afgelopen jaar 30 dagen op P23 voor 116 euro. Van daaruit kon je lopen naar de vertrekhal. (stonden ook al koffer karretjes). Auto stond niet overdekt.
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Wij parkeerden vorig jaar 3 weken op P26 voor 64 euro. Er is regelmatig een shuttle naar de luchthaven, de busjes rijden constant heen en weer. Toen wij moesten vertrekken was het heel erg druk, dus was er wel wat file op het korte stukje naar de luchthaven. Al bij al waren we toch nog op een kwartiertje aan de luchthaven. Bij terugkomst was het verkeer heel vlot en waren we op een paar minuten terug aan de parking.

Aangezien we op voorhand hadden ingecheckt moesten we voor onze vlucht naar Bangkok slechts 1,5 uur tevoren aanwezig zijn op de luchthaven.
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Afgelopen zomer hebben wij voor onze auto een plaatsje gereserveerd in de overdekte parkeergarage P5. Tegenover konden we instappen in de Skytrain, paar minuten naar vertrekhallen. Was echt ideaal. Ik had dit online gereserveerd, 6 weken voor vertrek. Was toen 20% korting, totaal voor 3 weken € 88.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Net terug uit Florida. Perfecte vlucht gehad met air berlin.
Parkeren dusseldorf P5 kip simpel en erg vlot!
We waren binnen een paar minuten weer bij de auto.
Skytrain ideaal!
We moesten twee uur van tevoren aanwezig zijn op dusseldorf.
Boarden duurde wel lang maar terug ging weer super snel!
We hadden wel de stoelen gereserveerd. Alles zat vol dus vond t toch wel fijn dat ik de hele vlucht naast mijn eigen man zat.

Nog vragen? Stel ze gerust.
ellen2015
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen2015 »

Dank je wel voor de reacties!
We gaan een van de dagen toch ook maar de overdekte plaats boeken. Ben je toch net iets geruster...
Wat betreft het selecteren van de plaatsen, hoe lang op voorhand kan je dit doen? En het online inchecken, is dat een aanrader of kunnen we beter ter plaatse inchecken?

Thx en alvast onze beste wensen voor 2015 en veel en veilig reisplezier!
poel1966
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door poel1966 »

Wij reizen 4 juli met Airberlin naar LA, parkeerplaats voor auto gereserveerd op P26. Eerder auto al eens geparkeerd op P24, beiden zijn niet overdekte parkings, toen goed bevallen voor een goede prijs.
Vliegen met Airberlin was ons goed bevallen (Miami), vandaar dat we ook nu weer met Airberlin vliegen. Plaatsen reserveren kun je nu al doen, zitten wel kosten aan verbonden.

Met een servicepas (airberlin topbonus Service Card) kun je gratis je plaatsen reserveren, echter de kosten van zo'n pas zijn ongeveer gelijk aan de kosten van reserveren, echter je kunt dan 32 kg ruimbagage meenemen in plaats van de standaard 23 kg.

Inchecken zou ik thuis al doen voor vertrek, van de vorige keer kan ik me nog herinneren dat we meer dan 1,5 uur nodig waren voor afgifte koffers en douane, ik zou toch 3 uur voor vertrek aanwezig zijn, zeker in het hoogseizoen (juli).
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ellen2015
Amerika-ontdekker

Bericht door ellen2015 »

@poel1966 bedankt voor je reactie! Wij vertrekken 3 juli, vliegen wel op NYC. Normaal zit je met je gezin toch samen he? Of is dit niet vanzelfsprekend? Als je op voorhand thuis incheckt, waar moet je dan in de vertrekhal naartoe? Naar de balie van Airberlin? En daar dan gewoon je koffers afgeven? We hebben dit nog niet eerder gedaan...
Straks gaan we de parking vastleggen!
poel1966
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door poel1966 »

Als je geen plaatsen reserveeert is het geen garantie dat je bij elkaar komt te zitten. Dit is afhankelijk van de beschikbare plaatsen ten tijde van het inchecken. Onze kinderen wilden graag een plaats bij het raam, daarom hebben wij zo spoedig mogelijk na het boeken ook de plaatsen gereserveerd.
ellen2015 schreef:Als je op voorhand thuis incheckt, waar moet je dan in de vertrekhal naartoe? Naar de balie van Airberlin? En daar dan gewoon je koffers afgeven?
In 2011 moesten we inderdaad naar de Airberlin balie voor het afgeven van de koffers, ik weet niet of dit inmiddels is veranderd of dat ze ook een drop-off self-service hebben. Als je 3 uur voor vertrek bij de luchthaven bent zou je ruim voldoende tijd hebben om je koffers af te geven en door de controles te komen.

Hieronder de informatie van de Airberlin website:
Voor vluchten van en naar de VS kunt u vanaf 24 uur voor vertrek tot 3 uur voor vertrek online inchecken. Als u op een andere vlucht moet overstappen, kan de online check-in ook worden gebruikt voor de vervolgvlucht, mits het eerste traject door airberlin wordt verzorgd.
Deze service is beschikbaar voor alle boekingen met een geldig e-ticket, ongeacht of de vlucht via het internet, een reisbureau of het Service Center van airberlin is geboekt.
Om via het internet in te checken, heeft u alleen uw boekingsnummer en achternaam nodig. Daarmee kunt u uzelf en maximaal tien meereizende personen inchecken en een stoel uitkiezen. Daarna ontvangt u uw instapkaart.
Uitzonderingen voor passagiers die het JustFly-tarief hebben geboekt:
het JustFly-tarief heeft geen vrije stoelkeuze. Tijdens de check-inprocedure krijgt u een stoel toegewezen. Houd ook rekening met de regelingen voor de afgifte van bagage in het JustFly-tarief »
De Web Check-in is niet mogelijk voor vluchten naar en vanaf Canada, Kosovo, Cyprus, Mexico en Cuba.
Voordelen van de web check-in
Tijd besparen: niet in de rij staan bij de check-inbalie
Flexibel: check overal waar u wilt in, bijv. op kantoor op onderweg
Onafhankelijk: check de dag van tevoren al vanaf 30 voor vertrek in
Comfort: zelf uw stoel kiezen met behulp van een interactief stoelenplan
Afgifte bagage
Ook bij het inchecken via het internet kunt u uw bagage afgeven. U kunt gewoon gebruik maken van de bagage-afgiftebalie (baggage drop-off) of de incheckbalie op de luchthaven. Hier vindt u de locatie van de baggage drop-offbalie op de afzonderlijke luchthavens ». Houd rekening met de opgegeven check-intijd » van de luchthaven waar vandaan u vertrekt.
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lithola
Amerikafan

Bericht door lithola »

Zijn bij het parkeren op P5 de tickets voor de skytrain inbegrepen?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

De skytrain is gratis (en vanaf P5 is het maar een paar minuutjes tot aan de terminal).
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

wat met de sleutel van je auto, geef je die daar af en bewaren zij die voor jou gedurende je vakantie of moet je die zelf bijhouden?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Je houdt de sleutel bij je.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
youssefke
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door youssefke »

een tip voor iedereen die hier komt en in Dusseldorf wil parkeren: parker nooit bij PARKAIRPORT.DE !!!!
ik had hier regelmatig geparkeerd voor zakelijke reizen en iedere keer als ik mijn auto op ging halen was er wel iets.
dan was de kilometerstand hoger, dan waren er spullen in mijn auto verzet/ verschoven.
EN NU KOMT HET: de laatste keer waren er spullen gestolen.
voor ik vertrok had ik een koffer en een rugzak (Samsonite) voor mijn akte map en laptop. aangezien er voor mij maar een stuks baggage geboekt was moest ik mijn laptop en aktemap in mijn koffer doen en de spullen die ik niet nodig had achterlaten in de auto.
bij terugkomst was mijn rugzak verdwenen. en het kwam niet in me op om te denken dat het gestolen zou zijn. ik twijfelde aan mezelf en dacht: misschien heb ik hem toch thuis achter gelaten.
eenmaal thuis aangekomen was de rugzak nergens te bekennen. na wat verder gezocht te hebben in de auto kwam ik erachter dat er ook een flesje parfum verdwenen was (deze was al aangebroken, maar van een goed merk). verder was ik mijn schoenen kwijt (ik had werkschoenen aangetrokken en mijn gewone schoenen achter gelaten in de kofferbak)
AL MET AL EEN SCHADEPOST VAN MEER DAN €300,- DANKZIJ ONZE VRIENDEN VAN PARKAIRPORT.DE

U BENT GEWAARSCHUWD.

na herhaaldelijk mailen en bellen eindelijk iemand te pakken gekregen en alles uitgelegd. men bood mij een gratis parkeerplaats aan voor een volgende reis....hoe dom kun je zijn.
ik ben mijn persoonlijke spullen kwijt, en zij denken dat af te kopen met een parkeerplaats.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Of ergens parkeren waar je je sleutel niet hoeft af te geven. Wel herkenbaar. Dit soort bedrijfjes heb je rond Schiphol (waarschijnlijk rond iedere luchthaven) ook en zijn regelmatig negatief in de media geweest
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie