Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto huren met underage fee

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Ninis91
Amerika-newbie

Auto huren met underage fee

Bericht door Ninis91 »

Hallo allemaal,

In september gaan mijn vriend en ik (24 en 23 jaar) een rondreis maken door Florida.
We willen dan ook een auto huren maar ik kom er nog niet helemaal uit. Heeft iemand tips waar we de goedkoopste auto kunnen huren en waar moeten we allemaal op letten?

We zijn van plan allebei te rijden, moeten we dan ook 2x de underage fee betalen? Opzicht hoeft de auto niet heel luxe te zijn. We zijn maar met z'n 2en. Dus wij en onze bagage moeten er in passen :-)

Alvast bedankt!

Groetjes
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Auto huren met underage fee

Bericht door Hinko »

Om te beginnen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 01#p957647
Lijstje kun je nog uitbreiden met budget.com en ebookers.nl

En veel leesvoer in vragentopic:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=57116

En je zult beide moeten betalen, denk ik. Heb die ervaring niet en ook nooit opgezocht maar kan mij dat zo voorstellen. :)
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Als ik jou was zou ik gewoon 1 van de 2 opgeven als bestuurders.. Jammer dat je net geen 25 bent, anders had je hem niet :)
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

maar dan wel alleen met de opgegeven bestuurder rijden!
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

uiteraard ;) ;) ;)
Rosalor
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosalor »

Hoi,

Ik (22) ga met mijn vriendin (22) deze zomer ook naar Amerika en dan voor 7 weken. Wij hebben het hele forum ook afgestruind en van alles uitgezocht maar wa je tegen komt is dat je bij hertz mogelijk onder de underground fee uit kan komen maar daar zijn veel vraagtekens bij en maar de vraag of dat gaat lukken. Hertz Nederland weet ook nergens van, dat hadden we nagevraagd. Verder kom je op internet tegen dat je via een Amerikaanse verzekeraar voor oorlogsveteranen o.i.d. Je ook kunt inschrijven en je ook geen fee hoeft te betalen maar dat schijnt ook vaak fout te gaan.

De keuze wat je maar onze mening het beste kan doen is afhankelijk van het volgende:

Sixt.com. Deze heeft geen underage fee, maar de verzekeringen zal ik nog wel even kijken. Maar voor ons viel het af omdat je alleen in aangrenzende staten van de staat waar je hem ophaalt mag rijden. Dit i v m verzekeringen die zij daar hebben. Maar als je daar geen last van hebt dan is dit volgens mij zeer aan te raden.

Via priceline kun je het proberen daar zijn soms echt hele goedkope aanbiedingen voor auto s alleen zit je dan wel dat je underage fee later nog wel moet betalen. Maar omdat de prijs soms zo laag is was het alsnog wel voordelig, afhankelijk van de maatschappij Wij durfde het alleen niet aan om bij zo n site te bestellen.

Wat wij hebben gedaan is via killroy een offerte aanvragen. Dit bleek voor ons echt stukken goedkoper en is veilig. Alle verzekeringen zitten erbij en beide personen kun je dan rijden. Zij hebben goede contacten met hertz en alamo en kunnen daardoor goedkopere prijzen verkrijgen. Killroy zit ook in meerdere steden dus je zou ook zo langs kunnen lopen. Maar deze prijzen waren echt heel aantrekkelijk en alles duidelijk weergegeven in een offerte. Deze kun je op de site aanvragen door een mailtje naar hun te sturen. Ze hebben een heel gedeelte op de site wat over Roda trips gaat.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan

Groetjes
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let altijd goed op of er in de kleine lettertjes toch niet iets staat dat je ter plekke nog iets moet betalen.
Als ik dan lees 'amerikaanse verzekeraar voor oorlogsveteranen' heb ik, ondanks de voordelen die militairen in Amerika soms hebben, al mijn bedenkingen.
Ninis91
Amerika-newbie

Bericht door Ninis91 »

Bedankt voor jullie reacties.

We zijn nu aan het kijken op de website van sixt.com en ik vraag me dan af welke verzekeringen er nog bij moeten.
De volgende zaken zijn inbegrepen:
- Rebooking and cancellation (fees apply)
- Unlimited mileage
- Loss damage waiver (including theft protection) with minimum excess (Excess: US$ 0)
- Supplemental Liability Insurance
- Rental surcharge
- Concession Recovery Fee
- Energy surcharge
- Vehicle Fee
- Vehicle license fee
- Invoice by email

Daarnaast kunnen we optioneel nog een personal protection accident toevoegen. Is dit aan te raden?

Hoe kijken jullie als wat meer ervaren experts tegen dit pakket aan? Missen er dingen of zouden we dit kunnen boeken? In vergelijking met bv Alamo zijn we bij Sixt aardig goedkoper uit. Zit er ergens een addertje onder het gras?

Groetjes
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Heb je een reisverzekering? Zo ja dan is personal protection accident niet nodig.
Nee hoor, precies hetzelfde als bij Alamo. Je hebt LDW en SLI oftwel schade en aansprakelijkheid. Prima zo
Ninis91
Amerika-newbie

Bericht door Ninis91 »

Kan iemand nog uitleggen wat dit betekent?

Loss damage waiver (including theft protection) with minimum excess (Excess: US$ 0).
Dit is dan de schadeverzekering maar wat betekent die 0 dollar dan?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je eigen risico is 0 dollar.
Oftewel er is geen eigen risico.
Ninis91
Amerika-newbie

Bericht door Ninis91 »

Oke top!
Is dat ook duidelijk.

Zijn er nog leden die ervaring hebben met het huren bij Sixt??? Ben hier erg benieuwd naar!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Geen ervaring, maar let op dat je alleen in de staat zelf en de aangrenzende staten mag rijden.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ze zijn ook nog niet zo lang in de VS actief. Sinds 2011 ofzo.

edit: http://www.breakingtravelnews.com/news/ ... expansion/

Wellicht vind je hier wat info
http://www.flyertalk.com/forum/sixt-690/
Ninis91
Amerika-newbie

Bericht door Ninis91 »

Even een update.
Na veel zoeken, vergelijken, twijfelen, reviews lezen, informatie opvragen.........
gekozen om te huren met lejebil.com

Voor ons was sixt het goedkoopste. Maar de reacties waren niet allemaal zo positief en zeker na de uitzending op radar voelde het gewoon niet helemaal goed.
Toch nog maar eens een keer gebeld naar alamo en (tegen beter weten in) gevraagd of we niet onder de underage fee uit konden komen, omdat ik op het moment van huren al gewoon bijna 6 jaar (5 jaar en 11 maanden om precies te zijn) mn rijbewijs heb.
Nou dit kon niet maar de vriendelijke mevrouw aan de telefoon heeft mij doorverwezen naar lejebil.com. Dit is een nieuwe dochteronderneming en is goedkoper dan alamo. Weinig reviews kunnen vinden op internet, maar afgaande op dat huren met alamo over het algemeen wel positief beoordeeld wordt, er toch voor gekozen om hier onze auto te huren voor dezelfde prijs als bij sixt.

We hebben voor 16 dagen een toyota carolla gehuurd, voor €860. Er mogen dan meerdere bestuurder onder de 25 rijden. We hebben het gold underage pakket.

Dus nu op zoek naar wat hotels :-)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ninis91 schreef: gekozen om te huren met lejebil.com
Dit is een nieuwe dochteronderneming en is goedkoper dan alamo. Weinig reviews kunnen vinden op internet, maar afgaande op dat huren met alamo over het algemeen wel positief beoordeeld wordt, er toch voor gekozen om hier onze auto te huren voor dezelfde prijs als bij sixt.
Is wel een dochter.
Niet van Alamo maar van Net Travel in Doorn
http://www.nettravelassociates.com/
Wat weer hoort bij AppTravel B.V in Amsterdam.

Een blik op de voorwaarden levert deze tekst op;

Annuleringen
Annulering tot 14 dagen voor de aanvangsdatum van de huur: EUR 17,50. Van 14 dagen voor aanvangsdatum tot 1 dag voor aanvangsdatum EUR 30. Bij annulering binnen 24 uur voor aanvang van de autohuur bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom. Gedeeltelijke teruggave van het huurbedrag is niet mogelijk.

Afkoop annuleringskosten
Heb je gekozen voor de optie Gratis annuleren tot 24h voor vertrek en wil je de reservering annuleren, dan wordt het volledige huurbedrag teruggestort. Annuleren is alleen mogelijk indien de huur nog niet is ingegaan. Deze optie is alleen af te sluiten bij het online reserveren van je huurauto en kan niet worden bijgeboekt nadat je het boekingsproces hebt afgerond. De premie van EUR 7,50 voor de Gratis annuleren tot 24h voor vertrek optie is niet terugvorderbaar.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer