Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tussenstops

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Tussenstops

Bericht door Ron Notenboom »

Ik zou graag weten of er een verschil is bij een tussenstop in Europa of een tussenstop ergens in de USA. Meen wel eens begrepen te hebben dat je bij een tussenstop in de USA 2x langs de douane moet en dus veel tijd verliest.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tussenstops

Bericht door ingrid14 »

De eerste luchthaven waar je voet op Amerikaanse bodem zet, daar moet je door Immigrations en Douane.

Dus:
1 tussenstop in Europa, geen in USA: Immigrations en Douane bij aankomst in USA
1 tussenstop in USA: Immigrations en Douane bij luchthaven waar je de tussenstop hebt
1 tussenstop in Europa en 1 in USA: Immigrations en Douane bij luchthaven van tussenstop in USA

Let op je overstaptijd tussen 2 vluchten bij een tussenstop in de USA.
Is deze bv maar 1u30' en je moet ook nog langs Immigrations en Douane, dan is dit te kort.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is deze bv maar 1u30' en je moet ook nog langs Immigrations en Douane, dan is dit te kort.
Ik zou bij de laatste zin van Ingrid een nuance aanbrengen. Ipv ' dan is dit te kort', 'dan zou dit te kort kunnen zijn'.

Ik heb nog nooit 1,5u gedaan over die controles. Maar als je pech hebt dan is 1,5u wel zo voorbij. Ik zou altijd bij een overstap in de USA wat op safe spelen en minimaal 2,5u aanhouden.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik heb al een aantal malen mijn aansluiting gemist waardoor ik uren later,éénmaal zelfs een dag later op mijn bestemming aankwam.
Daarom boek ik nu bij voorkeur minimaal 2,5 uur overstap maar liever nog langer.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

Wij hebben een tussenstop in Philadelphia. Voor ons de eerste keer met een tussenstop ,dus ben benieuwd. We hebben 2,5 uur en volgens de touroperator moet dit voldoende zijn. Maar ik ben me bewust van het feit dat het met allerlei omstandigheden te maken kan hebben of je het wel of niet haalt. Wat me alleen vervelend lijkt dat je als je het niet haalt op een latere vlucht word gezet en alles van je vakantietijd af gaat.
wim75
Amerika-ontdekker

Bericht door wim75 »

Wij doen bewust geen tussenstop in Amerika. Wel in Europa.
Met kleine kinderen zitten we niet te wachten op extra slepen met koffers bij de immigratie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft niet te slepen met koffers bij Immigrations. De bagage haal je daarna van de band en daarmee ga je door de douane. Ik vind een stop in de USA in plaats van in Europa wel prettig omdat je op je uiteindelijke bestemming dan lekker snel klaar bent.

Marianne
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

mickeyenminnie schreef:Wij hebben een tussenstop in Philadelphia. Voor ons de eerste keer met een tussenstop ,dus ben benieuwd.
Afgelopen zomer was PHL onze eindbestemming. Klein vliegveld in vergelijking tot de grote hubs en in 10 mins door immigrations.
Maar... da's geen garantie. Hier http://awt.cbp.gov/ kun je de wachtijd bij immigrations per tijdsblok per dag per vliegveld vinden, met aantallen pasagiers etc.
Ik heb even de data voor heel 2014 voor PHL in een excel gedownload.
Wat je dan ziet is b.v.:
- Gemiddelde wachttijd voor heel 2014 is 16,1 minuten, gemiddeld maximale wachttijd 38,7 minuten
- Van de ruim 3700 gemeten blokken zijn er 106 met een wachttijd langer dan 100 minuten en 707 langer dan 60 minuten (=19%)
- Drukste periodes zijn juli, augustus en enigzins september
- Op mijn aankomstdag/tijd in juli was het gemiddelde 11 minuten en maximum 34 minuten, diezelfde dag was er ook een blok met 67 minuten
Kortom, geen pijl op te trekken :)
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Om die reden boek ik bij voorkeur liever een vlucht met een tussenstop in Europa. Ik word zwaar gestressed als ik daar voor immigrations soms een giga rij zie en niet weet hoe lang ik daar in sta met in het achterhoofd dat ik een volgende vlucht moet halen. Bovendien moet je daarna je bagage ophalen om door customs te gaan. Heb je een keer een korte wachttijd bij immigrations, komt je bagage als laatste op de band, alsnog stress.

Dan sta ik toch liever te wachten als ik al op de plaats van bestemming ben, dan is het einde van de rij ook meteen het begin van de vakantie en heb ik alle tijd.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben wel eens vanuit Canada naar de VS gevlogen. De US immigration was toen al op het vliegveld van (ik meen) Montreal. Dat ging toen allemaal erg soepel, en op het vliegveld van aankomst kon ik gelijk naar buiten.

Lange wachttijden bij de immigratie heb je vooral op grote vliegvelden zoals JFK en ATL, waar tientallen buitenlandse vluchten tegelijk kunnen aankomen.
mathnuyt
Amerika-ontdekker

Bericht door mathnuyt »

Wij vliegen 25/07 op Dallas (DFW) en hebben 2u 15min om onze vlucht naar LAX te halen. Wordt nog spannend als ik deze commentaren zo lees :?
Afbeelding
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

ingrid14 schreef: 1 tussenstop in Europa, geen in USA: Immigrations en Douane bij aankomst in USA
Ingrid
Tenzij je vlucht via Dublin gaat, daar word je al gecleared door customs wat zeer aangenaam was!
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Tussenstop in juli op Chicago O'Hare van 2.25u. Volgens de airportsite moet dat voldoende zijn:
There are many factors that go into how long it may take to complete the immigration and customs process, but it should take travelers no more than two hours on average.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je met Icelandair vliegt ga je op IJsland al de Amerikaanse immigratie door, erg snel.

Omdat Amerika 1 land is, ga je alleen bij binnenkomst door immigratie, op vliegreizen in het land gaat het net als binnen de Schengenlanden: alleen veiligheidscontrole (en kijken of je naam wel goed op je vliegtuigkaartje staat -- met behulp van je paspoort) en verder niets.

Verder: als je een vlucht moet halen, kun je altijd iemand in uniform aanschieten (figuurlijk dan), ze hebben er meestal begrip voor en zullen je vaak helpen en je snel door de rij loodsen. Gewoon niet bang zijn te vragen, ze zijn meestal echt vol begrip. En niet vergeten om je ongenoegen en probleem bekend te maken bij de medewerkers van de vliegtuigmaatschappij. Ik krijg de indruk dat men in Europa nog wel eens afgescheept wordt met 'dat kunnen we niet' (denkend: daar hebben we geen zin in). De klantendienstverlening in de VS is wat dat betreft anders, zeker als je niet bang bent om je scheur (een beetje) open te trekken (zoals we in Amsterdam zeggen -- zeiden?)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Met Icelandair moesten we toch echt in Denver door immigrations en niet in IJsland :D
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Naar Alaska vorig jaar ook met Icelandair en door Immigrations en douane in Anchorage.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

ja alleen in Dublin. Verder nergens anders in Europa.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Erik88 schreef:Volgens de airportsite moet dat voldoende zijn:
There are many factors that go into how long it may take to complete the immigration and customs process, but it should take travelers no more than two hours on average.
Ja, daar heb je wat aan, is het nu maximaal 2 uur, of gemiddeld 2 uur :?
Terug in Texas!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

On average zou gemiddeld moeten betekenen.
Gast

Bericht door Gast »

"Gemiddeld niet meer dan 2 uur"

Inderdaad wat onduidelijk geformuleerd :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer