Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Veranderende vliegtijden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Veranderende vliegtijden

Bericht door RNA »

Ik lees het veel op dit forum, vliegtijden die door de maatschappij worden veranderd... wat nu??

Omdat het vaak negatief is, wil ik ook mijn (deels positieve) ervaring hier even delen. Voor onze vakantie in september hebben we een vlucht geboekt van AMS naar DFW met een overstap in Minneapolis, de overstap was oorspronkelijk 1 uur en 30 minuten wat net voldoende is.

2 maanden later log ik in en zie ik een wijziging: de overstap werd 1 uur en 20 minuten
1 maand later weer een wijziging, de overstap werd 1 uur en 17 minuten
nu log ik net in.... weer een wijziging! overstap van 1 uur en 10 minuten.

Misschien net haalbaar, maar als je maar iets van vertraging hebt mis je je connection alweer. Dus contact gezocht met KLM (heb direct via de KLM website geboekt) en hen verzocht ons over te boeken naar een andere vlucht. Ondanks dat ik een kwartier in de 'wacht' heb gestaan kreeg ik een vriendelijke medewerkster aan de lijn die aangaf dat de overstap wel erg krap was, samen hebben we gekeken naar een vervangende vlucht. Gelukkig had ik vooraf mijn huiswerk al gedaan en wist ik precies welke vluchten er waren en welke de meest gunstige was voor ons.

Uiteindelijk overgeboekt naar een vlucht met tussenstop Atlanta en een overstaptijd van 2 uur en 9 minuten. We komen hierdoor een uur later aan op onze bestemming, maar reizen wel met een gerust hart.
Wat ik slecht vind is de communicatie vanuit KLM, ik moest er iedere keer zelf achterkomen dat er een vluchtwijziging had plaatsgevonden en ik moest zelf contact opnemen. Volgens de medewerkster stond ik nog op de lijst om gebeld te worden (yeah right), maar ook zij gaf aan dat het niet handig was. Bovendien was dit al de zoveelste wijziging.

Gevraagd of we ter compensatie economy comfort stoelen mochten; maar daar kon zij mij niet aan helpen omdat het een Delta vlucht betrof. Dit ligt nu bij een andere afdeling... wordt vervolgd? :wink:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Veranderende vliegtijden

Bericht door Division »

Wat is nu je "(deels positieve) ervaring"? Dat het hersteld is naar een betere vlucht terwijl je nu een uur later aankomt?
Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat KLM meedenkt en zonder morren direct een nieuwe vlucht aanbiedt waarbij ik eigenlijk een 'vrije keuze' had. Ik zie hier regelmatig topics voorbij komen waarbij de vluchttijden worden gewijzigd en mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd en vaak niet eens op de meest gunstige maar de meest goedkope volgende vlucht worden gezet.

Minder blij ben ik dat ik er zelf achteraan moet, maar dat heb ik met meer maatschappijen gehad. Vandaar ook eens deze ervaringen delen op het forum :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ik heb ook die ervaring met KLM RNA. Tot twee keer toe zelfs in dezelfde boeking. De laatste wijziging was om 22.00 uur terwijl ik de volgende dag om 10.30 uur vloog. Toen ook prima telefonisch geholpen door KLM.
Laatst gewijzigd door Hinko op 14 jun 2015, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk persoonlijk dat er ook een heel verschil is dat je rechtstreeks bij KLM hebt geboekt. Via een broker is het altijd maar de vraag bij wie je moet zijn. Uit mijn eigen ervaring kan ik overigens ook alleen maar zeggen dat ik KLM een ontzettend klantvriendelijk bedrijf vind. Zowel aan de telefoon als via social media.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wat mij eigenlijk wel verbaast is dat Delta onze vlucht meerdere malen aanpast, zeker zo kort op de 'vliegdatum' van 1 september. Dit vond ook de medewerker van KLM erg bijzonder.

@PSVwally Klopt! dat maakt zeker verschil, al moet ik eerlijk zeggen dat ik normaal altijd via een broker boek en ook daar al diverse malen een vluchtwijziging heb gehad. Ook toen ben ik direct naar de luchtvaartmaatschappij gegaan ipv de broker, meestal word je gewoon geholpen.

Afbeelding
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

Ik vind dat klm het wel netjes voor jullie heb opgelost en hoop dat nu wel de overstaptijd hetzelfde blijft :thumbup:
Arends1989
Amerikakenner

Bericht door Arends1989 »

Ook ik heb al meerdere malen bij een Broker tickets gekocht en verdere communicatie direct met de maatschappij gedaan. Wellicht dat anderen zich te snel af laat wimpelen aan de telefoon?

Waar United voorheen nog in het account aangaf dat er wijzigingen waren en de klant deze moest goedkeuren, doen ze dit nu standaard zelf al. Paar maanden geleden was het tweede gedeelte van mijn heen vlucht compleet geschrapt. Als ik niet had gebeld was ik niet verder gekomen dan Housten ipv Las Vegas.

Best een kwalijke zaak dat er zo gebrekkig wordt omgesprongen met klanten. Ik kan me voorstellen dat de oudere generatie hier allemaal niet zo handig mee is en daardoor in vervelende situaties terecht kan komen.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Je kunt bij KLM je email adres en mobiel telefoonnummer opgeven in je boeking en dan ontvang je bericht. Ik ben me al een paar keer "rotgeschrokken" en dan bleek het om wijziging van 5 minuten te gaan. Overigens als je in september vliegt, zou ik er niet raar van op kijken als je vluchttijd in de komende 3 maanden alsnog een keer wordt aangepast.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Arends1989 schreef:Ook ik heb al meerdere malen bij een Broker tickets gekocht en verdere communicatie direct met de maatschappij gedaan. Wellicht dat anderen zich te snel af laat wimpelen aan de telefoon?
Denk het ook, in principe is de broker het aanspreekpunt voor de klant maar meestal zal de maatschappij zelf je ook wel helpen!
jetusa schreef:Je kunt bij KLM je email adres en mobiel telefoonnummer opgeven in je boeking en dan ontvang je bericht. Ik ben me al een paar keer "rotgeschrokken" en dan bleek het om wijziging van 5 minuten te gaan. Overigens als je in september vliegt, zou ik er niet raar van op kijken als je vluchttijd in de komende 3 maanden alsnog een keer wordt aangepast.
Klopt, ik ben zelfs flying blue member dus ze hebben al mijn gegevens. Toch heb ik geen enkele keer bericht gehad, volgens de medewerker van customer care heeft dat te maken met Delta die een ander systeem gebruikt. Het schijnt niet helemaal op elkaar aan te sluiten?
Wat wel vervelend was, was dat er bij mijn boekingen zo'n 5 verschillende vluchten stonden van Minneapolis naar Dallas, op een gegeven moment wist ik gewoon niet meer wat nou de juiste was.

Overigens zou ik het wel vreemd vinden als er nu weer wijzigingen komen, het gaat om gewone lijndiensten en die wijzigen als het goed is niet meer zoveel vlak voor vertrek.

Afbeelding
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Als je met verschillende maatschappijen vliegt kan je het beste je bij elke maatschappij individueel opgeven voor berichten m.b.t. veranderingen. Je hebt daar alleen het reserveringsnummer en je naam voor nodig.

Wees overigens voorzichtig met die informatie daar het ook gebruikt kan worden om je stoel en/of maaltijd te wijzigen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Dat kunnen ze sowieso wel Big Al, ook zonder mijn e-mail adres!
Morgen zou KLM nog even bellen over de reservering, ben benieuwd.

Afbeelding
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

RNA schreef:Dat kunnen ze sowieso wel Big Al, ook zonder mijn e-mail adres!
Morgen zou KLM nog even bellen over de reservering, ben benieuwd.
Iedereen? Ik bedoelde dat iedereen je stoelen kan wijzigen als ze je reserveringscode en naam hebben...

Veel mensen beseffen niet dat als ze het vluchtschema doorsturen naar familie/vrienden iedereen dan dit soort wijzigingen kan aanbrengen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

of nog erger
Op Facebook, bijvoorbeeld op de facebook pagina van onze nationale trots.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Wat zouden ze ervan zeggen als we hun raamplaats veranderden in een stoel in het midden (vijf stoelen naast elkaar)? Op de achterste rij, waar de leuning niet naar achteren kan? :twisted:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

nog erger, paspoort gegevens en telefoonnummer zijn ook zichtbaar dan :shock:
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Over het algemeen zijn die gegevens niet toegankelijk als iemand alleen de reserveringscode en de naam heeft.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

nou ik dacht het wel.

BA, heeft het afgeschermd. Als ik bij mijn API gegevens wil moet ik of mijn paspoortnummer of mijn geboortedatum invullen.
KLM heeft deze controle niet. Boekingscode en achternaam, je kunt overal bij. Ook bij je API gegevens indien die nodig zijn.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ah sorry, verkeerd gelezen Big Al. Ik dacht dat je bedoelde dat iedereen je gegevens kon wijzigen als je je e-mail adres en tel nr opgaf bij KLM, dacht al :roll:.

Maar idd, met een boekingsnummer en naam kun je alles. Ik heb al meerdere malen mensen gewaarschuwd die vol trots hun e-ticket of boekingsbevestiging op Facebook zette, zelfs 1x een koosjere maaltijd aangevraagd voor een goede vriend die met zijn reserveringsnummer liep te slingeren.

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Toch een iets minder positief bericht over KLM, nadat ze me eind van de middag terugbelde. De medewerker die mijn reservering omzette gaf aan dat we ter compensatie economy comfort stoelen kregen op de terugreis, ik kreeg een telefoonnummer van de customer care afdeling en die zou dit verwerken.

Gisteren die afdeling gebeld en ook deze heer gaf aan de wijzigingen vervelend te vinden 'en dat daar wel iets tegenover kon staan'. Hij zou alles in orde maken en vandaag zou ik gebeld of gemaild worden met de bevestiging.

Ik word inderdaad keurig gebeld en krijg nogmaals 100x sorry (volgens hem omdat de vlucht een keer was gewijzigd) maar hij kon me geen economy comfort bieden, daarvoor was de wijziging te summier. Bovendien zouden 2 economy comfort stoelen ruim 200 euro kosten en dat was wel erg veel, hij zei dat ze dit dan voor alle 400 man in het vliegtuig moesten doen.

Nadat ik hem (netjes) uitgelegd heb dat het om 140 euro ging en geen 200 euro, er in het vliegtuig 'slechts' 234 stoelen zitten die écht niet allemaal dezelfde connecting flight moesten halen én heb verteld dat de vlucht niet 1 maar 4x gewijzigd was, waarbij ik ook nog eens niet gecontact werd..... kreeg ik weer 100x sorry.
Uiteindelijk maar hierbij gelaten omdat ook deze medewerker slechts een kleine schakel was die de slechte boodschap over mocht brengen, maar ik vind het niet netjes van KLM.

Het gaat me er absoluut niet om dat ik die comfort stoelen zo nodig wil, maar ik vind dat je zoiets dan ook niet moet toezeggen. Als men direct had aangegeven niets te compenseren waren we ook gelijk klaar geweest, maar eerst toezeggen en dan je keutel intrekken vind ik niet zo netjes.

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer