Omdat het vaak negatief is, wil ik ook mijn (deels positieve) ervaring hier even delen. Voor onze vakantie in september hebben we een vlucht geboekt van AMS naar DFW met een overstap in Minneapolis, de overstap was oorspronkelijk 1 uur en 30 minuten wat net voldoende is.
2 maanden later log ik in en zie ik een wijziging: de overstap werd 1 uur en 20 minuten
1 maand later weer een wijziging, de overstap werd 1 uur en 17 minuten
nu log ik net in.... weer een wijziging! overstap van 1 uur en 10 minuten.
Misschien net haalbaar, maar als je maar iets van vertraging hebt mis je je connection alweer. Dus contact gezocht met KLM (heb direct via de KLM website geboekt) en hen verzocht ons over te boeken naar een andere vlucht. Ondanks dat ik een kwartier in de 'wacht' heb gestaan kreeg ik een vriendelijke medewerkster aan de lijn die aangaf dat de overstap wel erg krap was, samen hebben we gekeken naar een vervangende vlucht. Gelukkig had ik vooraf mijn huiswerk al gedaan en wist ik precies welke vluchten er waren en welke de meest gunstige was voor ons.
Uiteindelijk overgeboekt naar een vlucht met tussenstop Atlanta en een overstaptijd van 2 uur en 9 minuten. We komen hierdoor een uur later aan op onze bestemming, maar reizen wel met een gerust hart.
Wat ik slecht vind is de communicatie vanuit KLM, ik moest er iedere keer zelf achterkomen dat er een vluchtwijziging had plaatsgevonden en ik moest zelf contact opnemen. Volgens de medewerkster stond ik nog op de lijst om gebeld te worden (yeah right), maar ook zij gaf aan dat het niet handig was. Bovendien was dit al de zoveelste wijziging.
Gevraagd of we ter compensatie economy comfort stoelen mochten; maar daar kon zij mij niet aan helpen omdat het een Delta vlucht betrof. Dit ligt nu bij een andere afdeling... wordt vervolgd?