Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schade aan huurauto door een ander veroozaakt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Schade aan huurauto door een ander veroozaakt
Hallo allemaal,
Ik ben momenteel op reis in Amerika, in Los Angeles. Gisteren heb ik het Griffith Observatorium bezocht en toen ik terugkeerde naar mijn hotel zag ik dat er schade aan de achterbumper zat, het betreft een flinke kras en schade aan de lak. Dit is duidelijk door een ander veroorzaakt en absoluut niet door mij. Ik heb alle mogelijke verzekeringen, incl. zogenoemde 'damage waiver'. Moet ik me nu zorgen maken bij het inleveren van de auto? Ik ben van plan de auto nu één dag eerder in te leveren om evt stress op de vertrekdag te voorkomen en ik ben hem toch niet meer nodig ben. Hebben jullie advies en tips voor mij? Ik heb geen gegevens van de dader, dus het is moeilijk aan te tonen.
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel op reis in Amerika, in Los Angeles. Gisteren heb ik het Griffith Observatorium bezocht en toen ik terugkeerde naar mijn hotel zag ik dat er schade aan de achterbumper zat, het betreft een flinke kras en schade aan de lak. Dit is duidelijk door een ander veroorzaakt en absoluut niet door mij. Ik heb alle mogelijke verzekeringen, incl. zogenoemde 'damage waiver'. Moet ik me nu zorgen maken bij het inleveren van de auto? Ik ben van plan de auto nu één dag eerder in te leveren om evt stress op de vertrekdag te voorkomen en ik ben hem toch niet meer nodig ben. Hebben jullie advies en tips voor mij? Ik heb geen gegevens van de dader, dus het is moeilijk aan te tonen.
Alvast bedankt!
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Schade aan huurauto door een ander veroozaakt
Ik zou de schade wel even melden op hoorhand aan de verhuurder (telefonisch).
Voor de rest hoeft je je niet veel zorgen te maken, je bent verzekerd voor dit soort schades zonder eigen risico (mits je de gangbare verzekeringen hebt afgesloten bij het boeken van de huurauto).
Doorgaans zijn de dames en heren die de huurauto's in ontvangst nemen, alleen geïnteresseerd in de barcode, km-stand en de benzinemeter, niet in eventuele deukjes en/of krasjes.
Voor de rest hoeft je je niet veel zorgen te maken, je bent verzekerd voor dit soort schades zonder eigen risico (mits je de gangbare verzekeringen hebt afgesloten bij het boeken van de huurauto).
Doorgaans zijn de dames en heren die de huurauto's in ontvangst nemen, alleen geïnteresseerd in de barcode, km-stand en de benzinemeter, niet in eventuele deukjes en/of krasjes.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je hebt zelfs best kans dat als je ze aan de telefoon hebt dat ze evt. vragen of je de auto om wilt wisselen voor een onbeschadigd exemplaar.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb vorige zomer bij het uitparkeren tegen een betonnen rand gezeten met de achterbumper. Het gevolg was een grote schaafplek.
We hebben de auto nog wat smeriger en stoffiger gemaakt dan hij al was om het te verbergen, maar dat bleek niet echt nodig te zijn. Bij het inleveren keek men niet naar de auto.
Zoals Bushmaster al aangaf, werd enkel de barcode gescanned en de km-stand + benzinemeter nagekeken.
We hebben de auto nog wat smeriger en stoffiger gemaakt dan hij al was om het te verbergen, maar dat bleek niet echt nodig te zijn. Bij het inleveren keek men niet naar de auto.
Zoals Bushmaster al aangaf, werd enkel de barcode gescanned en de km-stand + benzinemeter nagekeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bij mij hebben ze vorig jaar bij de Florida Mall in Orlando tegen de auto aangezeten met als gevolg een deuk zo groot als een voetbal in de voorbumper. Gelukkig zat er wel netjes een briefje onder de ruitenwisser. Voor de zekerheid zijn we toen even naar Alamo gereden en hebben we de situatie uitgelegd. De persoon daar vertelde ons dat we volledig verzekerd waren en we ons nergens zorgen om hoefden te maken. Het briefje zouden we af kunnen geven bij de balie maar was geen noodzaak. Aan het eind van de vakantie hebben we de auto ingeleverd en hebben we nooit meer ergens iets van gehoord.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!
Het stelt me in ieder geval wat meer gerust. Als ik jullie reacties zo lees vraag ik mij het volgende af; Als de verhuurmaatschappij niet eens naar de schade kijkt en het dus niet eens opvalt, moet ik dan net doen of mijn neus bloedt en er niets over zeggen? Of toch gewoon netjes melden en de situatie uitleggen om problemen te voorkomen. Het is gewoon niet mijn schuld geweest. Uiteraard heeft dit laatste mijn voorkeur maar anderzijds wil ik ook geen slapende honden wakker maken...
En hoe gaat het inleverproces over het algemeen in zijn werk? Wordt alleen de code gescand en klaar is kees? Of moet ik sowieso mij nog melden bij de balie?
Het stelt me in ieder geval wat meer gerust. Als ik jullie reacties zo lees vraag ik mij het volgende af; Als de verhuurmaatschappij niet eens naar de schade kijkt en het dus niet eens opvalt, moet ik dan net doen of mijn neus bloedt en er niets over zeggen? Of toch gewoon netjes melden en de situatie uitleggen om problemen te voorkomen. Het is gewoon niet mijn schuld geweest. Uiteraard heeft dit laatste mijn voorkeur maar anderzijds wil ik ook geen slapende honden wakker maken...
En hoe gaat het inleverproces over het algemeen in zijn werk? Wordt alleen de code gescand en klaar is kees? Of moet ik sowieso mij nog melden bij de balie?
Wijst zich allemaal vanzelf. Je hoeft je nergens te melden.
Auto scannen, miles worden ingevoerd en je krijgt je bonnetje.
Vergeet je koffers enzo niet
Auto scannen, miles worden ingevoerd en je krijgt je bonnetje.
Vergeet je koffers enzo niet

-
- Amerika-ontdekker
Oké, bedankt! Het leek mij dat ik mij wel bij de balie zou moeten melden wanneer ik aan geef dat er schade aan de auto is dat door een ander is veroozaakt. Ik hoop niet dat ik dan allerlei formulieren moet invullen en ze moeilijk gaan doen over het terugstorten van de borg?
Na jullie reacties te hebben gelezen denk ik dat ik straks de auto alvast ga inleveren en nadat de code is gescand etc dat ik dan de schade ga melden. Vervolgens maar hopen dat er geen problemen ontstaan....
Na jullie reacties te hebben gelezen denk ik dat ik straks de auto alvast ga inleveren en nadat de code is gescand etc dat ik dan de schade ga melden. Vervolgens maar hopen dat er geen problemen ontstaan....
- bedeve
- Amerika-expert
Lijkt er op dat je de reactie van Hinko niet helemaal hebt opgepikt.LarsUSA schreef: Na jullie reacties te hebben gelezen denk ik dat ik straks de auto alvast ga inleveren en nadat de code is gescand etc dat ik dan de schade ga melden. Vervolgens maar hopen dat er geen problemen ontstaan....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Arends1989
- Amerikakenner
Joh maak je niet zo druk!
Je krijgt alleen maar reacties met de strekking dat het allemaal in orde komt en men er niet moeilijk over doet en je bent er voor verzekerd..
Ga je toch geen dagdeel opofferen om alvast je auto in te leveren?

Je krijgt alleen maar reacties met de strekking dat het allemaal in orde komt en men er niet moeilijk over doet en je bent er voor verzekerd..
Ga je toch geen dagdeel opofferen om alvast je auto in te leveren?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik heb een keer glasschade gehad aan m'n huurauto (steentje op de voorruit waardoor zich langzaam een mooie scheur vormde van 30cm).
Omdat ik nog 9 dagen te gaan had, ben ik twee dagen later bij een Alamo vestiging langs gegaan (Palm Springs Airport). Ze vonden het vooral vervelend voor mij. Auto inleveren (volgens normale procedure), terug naar de balie en daar kreeg ik zonder gedoe papieren en sleutels van een vervangende auto.
Oftewel: geen enkel probleem. Volg de eerder gegeven tips en meld het eventueel tijdens het inleveren van de auto. Je zal zien dat de medewerker er amper of niet naar zal omkijken. Spullen pakken en wegwezen. Je hoort hier nooit meer iets van omdat alles via je verzekering wordt afgehandeld (áls ze het al laten repareren...).
Laat het zeker je vakantie niet verpesten (of verkorten door eerder inleveren!).
Omdat ik nog 9 dagen te gaan had, ben ik twee dagen later bij een Alamo vestiging langs gegaan (Palm Springs Airport). Ze vonden het vooral vervelend voor mij. Auto inleveren (volgens normale procedure), terug naar de balie en daar kreeg ik zonder gedoe papieren en sleutels van een vervangende auto.
Oftewel: geen enkel probleem. Volg de eerder gegeven tips en meld het eventueel tijdens het inleveren van de auto. Je zal zien dat de medewerker er amper of niet naar zal omkijken. Spullen pakken en wegwezen. Je hoort hier nooit meer iets van omdat alles via je verzekering wordt afgehandeld (áls ze het al laten repareren...).
Laat het zeker je vakantie niet verpesten (of verkorten door eerder inleveren!).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
inderdaad niet te druk maken, ik heb een keer bij plotselinge zware sneeuwval een ongeval gehad.
niet mijn schuld hoor , er reed een camper tegen ons aan , van voor tot achter in de kreukels.
totaal los dus . is die meneer met die camper er nog vandoor gegaan , maar door de politie onder aan de berg gepakt.
maargoed wij alamo opgebeld "' midernacht '" we konden volgendedag in sacramento de auto wisselen .
terug in nederland nog een telefoontje over het geval gehad . en dat was dat !!
niet mijn schuld hoor , er reed een camper tegen ons aan , van voor tot achter in de kreukels.
totaal los dus . is die meneer met die camper er nog vandoor gegaan , maar door de politie onder aan de berg gepakt.
maargoed wij alamo opgebeld "' midernacht '" we konden volgendedag in sacramento de auto wisselen .
terug in nederland nog een telefoontje over het geval gehad . en dat was dat !!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Afgelopen vakantie de hele zijruit eruit moeten duwen. We hadden een lekke band en tijdens het verwisselen van de band is de ruit gesprongen.Frasi schreef:Ik heb een keer glasschade gehad aan m'n huurauto (steentje op de voorruit waardoor zich langzaam een mooie scheur vormde van 30cm).
Auto omgeruild en verder niks meer van gehoord..

Wat overigens wel een aandachtspuntje is. Voor het omwisselen hadden we de auto niet afgetankt. En bij het terugbrengen van de ruilauto kregen we een bonnetje met tankkosten. Deze waren ongeveer het dubbele van wat je normaal kwijt zou zijn. Uiteindelijk zijn deze wel kwijtgescholden nadat ik aangaf dat ik al veel gedoe had gehad met de auto. Maar als je dus geen prepaid benzine hebt afgenomen en hem dus vol moet inleveren: auto eerst aftanken als je hem omruilt voor een ander.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Goede tip Martijn.
Wij hadden in Australië een huurauto met een kapotte stuurbekrachtiging en vergaten ook af te tanken toen we gingen wisselen in Adelaide. Gelukkig werden we er door het personeel van Europecar op gewezen en konden we nog even gaan tanken terwijl onze nieuwe auto werd gewassen. Je denkt er zelf gewoon even niet aan op zo´n moment.
Wij hadden in Australië een huurauto met een kapotte stuurbekrachtiging en vergaten ook af te tanken toen we gingen wisselen in Adelaide. Gelukkig werden we er door het personeel van Europecar op gewezen en konden we nog even gaan tanken terwijl onze nieuwe auto werd gewassen. Je denkt er zelf gewoon even niet aan op zo´n moment.
- Arends1989
- Amerikakenner
Toevallig gister jullie verslag zitten lezen (leuk verslag!). Deze auto liet jullie behoorlijk in de steekAfgelopen vakantie de hele zijruit eruit moeten duwen. We hadden een lekke band en tijdens het verwisselen van de band is de ruit gesprongen.
Auto omgeruild en verder niks meer van gehoord..

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Lekke band kun je altijd wel krijgen. En de vervangende auto was nog luxer uitgevoerd. Het geeft je alleen wel veel gedoe.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- girliecathy
- Amerikakenner
Wij hadden in januari een auto gehuurd via Alamo. Toen wij in een restaurant aan het eten waren is er in de auto ingebroken en is er schade ontstaan aan de deuren. De politie heeft een rapport opgemaakt en wij hebben bij het inleveren van de auto een kopie afgegeven bij Alamo.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje van Alamo met een formulier waar ik gegevens moet invullen zoals wat er is gebeurd, en of er een politie rapport is opgemaakt.
Deze gegevens hebben ze al allemaal gekregen bij het inleveren van de auto.
Heeft iemand dit al eens gehad en zo ja heb je de gegevens nogmaals verstrekt of heb je er helemaal niets mee gedaan.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje van Alamo met een formulier waar ik gegevens moet invullen zoals wat er is gebeurd, en of er een politie rapport is opgemaakt.
Deze gegevens hebben ze al allemaal gekregen bij het inleveren van de auto.
Heeft iemand dit al eens gehad en zo ja heb je de gegevens nogmaals verstrekt of heb je er helemaal niets mee gedaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet zelf meegemaakt, maar je kan een mail sturen dat je het politierapport hebt en deze hebt meegegeven tijdens het inleveren vd auto. Je kan ook nogmaals alles opschrijven en als je het rapport nog hebt ook weer toevoegen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 5412 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties