Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Vervolg van het Autohuur voor Amerika vragentopic, dat hier te vinden is. Hier kun je al je vragen mbt autohuur kwijt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Wij huren komende vakantie 2x een auto. 1x bij Herz (we zijn goldmember)en 1x bij Budget.
Nu zit er bij beiden geen gratis extra bestuurder bij.
Wij gaan naar Californie,Nevada, Utah en Arizona.
Als ik het goed begrijp mag ik dan alleen rijden in Californie. Op zich niet zo erg, mijn man rijd toch meestal.
Mijn vraag is: hoef ik dan niet aan de balie als extra bestuurder op het contract gezet te worden?
Nu zit er bij beiden geen gratis extra bestuurder bij.
Wij gaan naar Californie,Nevada, Utah en Arizona.
Als ik het goed begrijp mag ik dan alleen rijden in Californie. Op zich niet zo erg, mijn man rijd toch meestal.
Mijn vraag is: hoef ik dan niet aan de balie als extra bestuurder op het contract gezet te worden?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Goldmember: Betaal geen toeslag tweede bestuurder voor uw partner
Waar haal je de auto op? In Californië is de tweede bestuurder gratis, in welke staat je vervolgens rijd maakt niks uit.
Volgens mij is mij Budget ook de tweede gratis, genoeg even gelezen hier.
Vast iemand hier die dit wel gaat bevestigen.
Waar haal je de auto op? In Californië is de tweede bestuurder gratis, in welke staat je vervolgens rijd maakt niks uit.
Jep, en laten we eerlijk zijn: al die tarieven liggen ook redelijk dicht bij elkaar. Kijk maar naar mijn vergelijkingstabel voor mijn tripje in september. Per type auto is telkens een andere rate goedkoper, en dat is inclusief rates die gewoon via een europese broker generiek verkrijgbaar zijn zoals usa-reisen.bedeve schreef: Dat vond ik wel grappig.
Reden om zelf ook maar eens even te bellen met Alamo's customer service.
Oh , you mean the Star Alliance rate was de enthousiaste reactie.
Nee hoor geen probleem.
Als u die rate code heeft moet u hem vooral gebruiken.
En de zgn TRADE code dan ??
Oh, nee hoor geen restrictions ,als u die rate code heeft moet u die vooral gebruiken.
Have a great day !
Alamo zou ook wel stom zijn om die auto's niet te verhuren, geld is geld. Maar wat ook belangrijk is is om een bepaalde mate van exclusiviteit te behouden. Zodat bijvoorbeeld corporate rates toch nog hoog gehouden kunnen worden maar de toeristen wel voor je kiezen, en niet voor de concurrent. En waarbij je ook nog ruimte biedt voor brokers, immers, dat zijn partners waar je ook geld aan verdient.
De meest belangrijke (en enige harde) voorwaarde is dat je geen US of Canadees rijbewijs hebt en dus echt buitenlandse toerist bent.
- asv60
- Amerika-expert
De 1e auto halen we op bij LAX en leveren we in bij LAS. De 2e auto halen we op bij SFO en leveren we in bij LAX.Hinko schreef:Goldmember: Betaal geen toeslag tweede bestuurder voor uw partner
Je weet zeker dat als ik 'm ophaal in Californie het niet uitmaakt in welke staten ik daarna rijd?
En moet ik dan wel bij de balie als extra bestuurder vermeld worden of maakt dat ook niet uit omdat we 'm ophalen in californie?
Dat is correct. Ergens eerder in deze thread heb ik de betreffende wetsartikelen gequote. Dat is natuurlijk de enige juiste bron.asv60 schreef: Je weet zeker dat als ik 'm ophaal in Californie het niet uitmaakt in welke staten ik daarna rijd?
En moet ik dan wel bij de balie als extra bestuurder vermeld worden of maakt dat ook niet uit omdat we 'm ophalen in californie?
Samengevat:
In CA /mag/ een verhuurder simpelweg geen geld in rekening brengen voor een extra driver op het contract. Wie dat ook is.
In veel staten (inclusief CA, maar ook UT, OR, WA, etc) /is/ een spouse (volgens de juridische definitie) automatisch ook een authorized additional driver en /hoeft/ dus niet als extra driver geregistreerd te zijn.
Beide zaken worden hier vaak verward maar zijn dus in het geheel niet gerelateerd aan elkaar. Een spouse hoef je dus in al die staten niet op het contract te laten vermelden, dat is impliciet een AAD. Wil je hem of haar toch laten vermelden, dan mag een verhuurder daar natuurlijk gewoon een vergoeding voor vragen, er staat nergens dat ze dat gratis moeten doen. Op hoge poten de wet aanhalen slaat dus nergens op, eerst lezen.
In CA ligt dat anders, daar kun je zelfs je buurman gratis als AAD op laten nemen in de overeenkomst gezien de eis in de wet. En als die vermeld staat op het rental agreement is het een AAD, waar je er dan ook mee gaat rijden.
- asv60
- Amerika-expert
Dat is heel mooi, bedankt voor de antwoorden 

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Je kan je eigenlijk toch gewoon inschrijven als lid bij één van Star Alliance miles programma's?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De spouse moet wel een geldig rijbewijs kunnen overleggen. Bij mij werd deze extra bestuurder, wel gewoon gratis, daarna toch gewoon erbij gezet op het nieuwe contract bij de balie, waarmee we naar de auto liepen.Beide zaken worden hier vaak verward maar zijn dus in het geheel niet gerelateerd aan elkaar. Een spouse hoef je dus in al die staten niet op het contract te laten vermelden, dat is impliciet een AAD.
Nee, je hoeft niets te kunnen overleggen of vooraf te laten vermelden. De wet regelt in veel staten dat een spouse automatisch dezelfde rechten heeft als jezelf als het gaat om een huurauto, mits deze natuurlijk in het bezit is van een rijbewijs en aan de age-requirements van de verhuurder voldoet. Zie eerdere posts hierover. De enige twijfel is of de strekking van de wet betrekking heeft op de staat waarin de overeenkomst tot huur gesloten is of de staat waarin een eventueel ongeval oid plaats vindt.PSVwally schreef: De spouse moet wel een geldig rijbewijs kunnen overleggen. Bij mij werd deze extra bestuurder, wel gewoon gratis, daarna toch gewoon erbij gezet op het nieuwe contract bij de balie, waarmee we naar de auto liepen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zucht... Bij ons moest mijn medebestuurder gewoon zijn rijbewijs laten zien en werd bijgeschreven..Lijkt me overigens ook logisch dat als iemand anders gaat rijden dat dat ook geregistreerd staat... klaar!Nee, je hoeft niets te kunnen overleggen..
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
niets, behálve een geldig rijbewijsroelb schreef:Nee, je hoeft niets te kunnen overleggen of vooraf te laten vermelden.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Waarom zucht? De wet is nu eenmaal de wet, en dit staat er echt.
Van http://leginfo.legislature.ca.gov/faces ... awCode=CIV
In CA is er echter nog een toevoeging, onder (m) van deze code waarin zaken over extra fee's geregeld worden:
Van http://leginfo.legislature.ca.gov/faces ... awCode=CIV
Lijkt me helder. Het feit dat onder (B) en (C) twee uitzonderingen genoemd worden sluit uit dat (D) ook van toepassing is op die uitzonderingen. Immers, als (B) en (C) slechts van toepassing zouden zijn indien die persoon ook vermeld wordt op de rental agreement dan zijn (B) en (C) totaal bevat in (D) en dus overbodig. Deze tekst of een van dezelfde strekking is ook opgenomen in de state codes van IL, NV, OR en nog wat staten.CHAPTER 1. Hiring in General [1925 - 1938] ( Chapter 1 enacted 1872. )
1936.
(a) For the purpose of this section, the following definitions shall apply:
...
(3) “Authorized driver” means all of the following:
(A) The renter.
(B) The renter’s spouse if that person is a licensed driver and satisfies the rental company’s minimum age requirement.
(C) The renter’s employer or coworker if he or she is engaged in business activity with the renter, is a licensed driver, and satisfies the rental company’s minimum age requirement.
(D) A person expressly listed by the rental company on that renter’s contract as an authorized driver.
(4) (A) “Customer facility charge” means any fee, including an alternative fee, required by an airport to be collected by a rental company from a renter for any of the following purposes:
In CA is er echter nog een toevoeging, onder (m) van deze code waarin zaken over extra fee's geregeld worden:
(m) (3) A rental company shall not charge a fee for authorized drivers in addition to the rental charge for an individual renter.
Fijn zo'n halve quote. De zin die hier direct na staat is toch ook erg helder?Njit schreef: niets, behálve een geldig rijbewijsWant anders zou je ook je kind van 3 kunnen laten bijschrijven
Ik heb hierboven nogmaals de wet (CA state code, maar dezelfde tekst komt ook elders terug) geciteerd. Veel duidelijker kan ik het niet maken.Nee, je hoeft niets te kunnen overleggen of vooraf te laten vermelden. De wet regelt in veel staten dat een spouse automatisch dezelfde rechten heeft als jezelf als het gaat om een huurauto, mits deze natuurlijk in het bezit is van een rijbewijs en aan de age-requirements van de verhuurder voldoet. Zie eerdere posts hierover.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die zucht omdat ik toch echt zeg: De spouse moet wel een geldig rijbewijs kunnen overleggen maargoed, volgens mij bedoelen we gewoon allemaal hetzelfde
Niet overleggen dus. Ze (of hij) hoeft er ook niet bij te zijn. Een spouse is per definitie een authorized driver, mits in het bezit van een geldig rijbewijs en ouder dan de minimumleeftijd van de verhuurder.PSVwally schreef:Die zucht omdat ik toch echt zeg: De spouse moet wel een geldig rijbewijs kunnen overleggen maargoed, volgens mij bedoelen we gewoon allemaal hetzelfde
Het idee is gewoon dat je, als je een auto huurt, in deze staten ook altijd je vrouw of man erin mag laten rijden. Daarvoor hoef je niets met de verhuurder te regelen. De wet regelt die gelijkwaardigheid. Dat geldt ook voor een collega of werkgever als je de auto huurt in het kader van werkzaamheden.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Zie hier de Policy van Alamo. Spouse is automatisch, de rest dient ter plaatse te zijn.
What is your policy regarding additional drivers?
· All additional drivers must meet all renter requirements.
· Must appear at the rental counter with the primary renter. An additional driver must appear at the rental counter along with the primary renter and present their valid driver's license. This does not necessarily have to be done at the point of pick up but as the additional driver must sign the rental agreement, coming back to the rental location is necessary.
· Must present a valid driver's license.
· Must sign the rental agreement.
· An additional daily fee may apply for any Additional Drivers.
Note: State law in California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin allow the spouse to be an automatic authorized driver as long as renter qualifications are met.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Division
- Amerikakenner
Iemand hier die al Tahoe, modeljaar 2015, heeft meegekregen met twee captain's chairs in plaats van een achterbank? Zo ja, welke (LS/LT/LTZ) uitvoering?
Wij hebben een Ford Edge gehuurd voor de aanstaande vakantie. Gaan hierin 4 redelijk grote harde koffers passen denken jullie? Ik weet dat zachte koffers/grote tassen makkelijker zijn, maar deze hebben wij niet.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13038 Weergaves
-