Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
british airways hulp nodig
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
british airways hulp nodig
Beste allemaal,
onze reis komt nu echt dicht in de buurt maar ik maak mij nog zorgen over de tussen stop op londen heathrow.
hieronder onze vluchttijden
Flight BA0429 to London on Sun 06 Sep 2015 10:20
Depart Sun 06 Sep 2015 10:20 Amsterdam
Arrive Sun 06 Sep 2015 10:40 Heathrow (London)
Terminal 5
0 stops, 01 hrs 20 mins, Euro Traveller, Confirmed
Flight BA1545 to Los Angeles on Sun 06 Sep 2015 12:15
Depart Sun 06 Sep 2015 12:15 Heathrow (London)
Terminal 3
Arrive Sun 06 Sep 2015 15:30 Los Angeles International (CA)
Terminal B
0 stops, 11 hrs 15 mins, Economy, Confirmed
This flight is operated by American Airlines
Ik zie op diverse sites staan dat dit vrij krap is. Er staat dat er 90 minuten nodig is en dat er 95 minuten beschikbaar zijn voor de overstap.
Ik zag ook dat de gate een aantal minuten voor vertrek dicht gaat. is 12.15 vertrektijd of de tijd dat de gate dicht gaat?
ik heb dit ook neer gelegd bij onze boekingskantoor hopelijk kunnen zij ook meer vertellen. maar hoop hier ook nog wat ervaringsdeskundigen te spreken die mij oprecht en eerlijk kunnen vertellen of dit haalbaar is
groeten stefan
onze reis komt nu echt dicht in de buurt maar ik maak mij nog zorgen over de tussen stop op londen heathrow.
hieronder onze vluchttijden
Flight BA0429 to London on Sun 06 Sep 2015 10:20
Depart Sun 06 Sep 2015 10:20 Amsterdam
Arrive Sun 06 Sep 2015 10:40 Heathrow (London)
Terminal 5
0 stops, 01 hrs 20 mins, Euro Traveller, Confirmed
Flight BA1545 to Los Angeles on Sun 06 Sep 2015 12:15
Depart Sun 06 Sep 2015 12:15 Heathrow (London)
Terminal 3
Arrive Sun 06 Sep 2015 15:30 Los Angeles International (CA)
Terminal B
0 stops, 11 hrs 15 mins, Economy, Confirmed
This flight is operated by American Airlines
Ik zie op diverse sites staan dat dit vrij krap is. Er staat dat er 90 minuten nodig is en dat er 95 minuten beschikbaar zijn voor de overstap.
Ik zag ook dat de gate een aantal minuten voor vertrek dicht gaat. is 12.15 vertrektijd of de tijd dat de gate dicht gaat?
ik heb dit ook neer gelegd bij onze boekingskantoor hopelijk kunnen zij ook meer vertellen. maar hoop hier ook nog wat ervaringsdeskundigen te spreken die mij oprecht en eerlijk kunnen vertellen of dit haalbaar is
groeten stefan
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: britisch airways hulp nodig
12.15 is inderdaad de vertrektijd. Boarden zal zo'n 45 min eerder gaan beginnen.
Ik weet even niet wat je vooraf kunt ondernemen, maar mocht het bij deze vluchttijden blijven zou ik me niet al te druk maken.
Even op de zaken vooruitlopend:
Wij hadden een zelfde situatie op de terugreis, met 1 uur 45 minuten overstaptijd. Onze vlucht vanuit Chicago had een uurtje vertraging waardoor wij op Londen onze vlucht naar Amsterdam hebben gemist. Bij landing werd ons al medegedeeld dat we het niet zouden gaan halen en dat we omgeboekt werden, daarbij was onze bagage al doorgelabeld naar Amsterdan, dus daar hoefden wij ons geen zorgen over te maken. Daarnaast kregen we voor 20 GBP een voucher om eten te kopen. Reizigers die hun overstap nog wel konden halen moesten rennen, maar kregen wel boardingpasses met express toegang bij alle security checks.
Mocht je de overstap missen, wordt je dus automatisch omgeboekt. Als je daarmee een behoorlijke vertraging oploopt zou je als het goed is recht hebben op compensatie (zie http://www.euclaim.nl/).
Jullie hebben wel een mooie aankomsttijd in LA, in die zin, dat enkele uren later aankomen geen probleem hoort te zijn (het is niet direct midden in de nacht). Daar zou je misschien rekening mee kunnen houden. Denk aan ophalen auto, eerste overnachting, etc.
Zoals ik al zei, dat is op de zaken vooruitlopend. Ik hoop dat jullie de overstap gewoon halen natuurlijk.
Succes!
Ik weet even niet wat je vooraf kunt ondernemen, maar mocht het bij deze vluchttijden blijven zou ik me niet al te druk maken.
Even op de zaken vooruitlopend:
Wij hadden een zelfde situatie op de terugreis, met 1 uur 45 minuten overstaptijd. Onze vlucht vanuit Chicago had een uurtje vertraging waardoor wij op Londen onze vlucht naar Amsterdam hebben gemist. Bij landing werd ons al medegedeeld dat we het niet zouden gaan halen en dat we omgeboekt werden, daarbij was onze bagage al doorgelabeld naar Amsterdan, dus daar hoefden wij ons geen zorgen over te maken. Daarnaast kregen we voor 20 GBP een voucher om eten te kopen. Reizigers die hun overstap nog wel konden halen moesten rennen, maar kregen wel boardingpasses met express toegang bij alle security checks.
Mocht je de overstap missen, wordt je dus automatisch omgeboekt. Als je daarmee een behoorlijke vertraging oploopt zou je als het goed is recht hebben op compensatie (zie http://www.euclaim.nl/).
Jullie hebben wel een mooie aankomsttijd in LA, in die zin, dat enkele uren later aankomen geen probleem hoort te zijn (het is niet direct midden in de nacht). Daar zou je misschien rekening mee kunnen houden. Denk aan ophalen auto, eerste overnachting, etc.
Zoals ik al zei, dat is op de zaken vooruitlopend. Ik hoop dat jullie de overstap gewoon halen natuurlijk.
Succes!
Laatst gewijzigd door Stefanluk op 02 aug 2015, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Ik lift even mee op dit topic; wij vertrekken een week later en hebben maar 1 uur en 5 minuten overstaptijd op Londen Heathrow, hoeven niet van terminal te wisselen. Laten staan of nu al iets anders proberen te regelen?
Groet,
Inge
Groet,
Inge
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Persoonlijk zou ik het laten staan. Mensen met een korte overstap worden vaak wat sneller doorgelaten .... in het ergste geval zit je alsnog een vlucht later ....
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Overstappen binnen dezelfde terminal zou probleemloos moeten gaan.
Als je van Terminal 5 naar 3 moet, zou ik vooraf even goed uitzoeken wat de beste/snelste weg is. Zodat je bij aankomst direct kan gaan lopen en niet nog hoef te zoeken/vragen hoe je bij terminal 3 komt. De vlucht is als zodanig (met deze overstap) verkocht, dus het zou moeten kunnen.
Al is het volgens Heathrow wel wat krap. Echter, met een beetje mazzel is je eerste vlucht wat vroeger (als de vlucht op tijd vertrekt kom je bijna altijd voór geplande tijd aan)
http://www.heathrow.com/flight-connecti ... -2015/3/6A
Als je van Terminal 5 naar 3 moet, zou ik vooraf even goed uitzoeken wat de beste/snelste weg is. Zodat je bij aankomst direct kan gaan lopen en niet nog hoef te zoeken/vragen hoe je bij terminal 3 komt. De vlucht is als zodanig (met deze overstap) verkocht, dus het zou moeten kunnen.
Al is het volgens Heathrow wel wat krap. Echter, met een beetje mazzel is je eerste vlucht wat vroeger (als de vlucht op tijd vertrekt kom je bijna altijd voór geplande tijd aan)
http://www.heathrow.com/flight-connecti ... -2015/3/6A

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Van terminal 5 naar terminal 3 is een busrit van 10-15minuten.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heathrow is een nachtmerrie wat overstappen betreft maar als je aangeeft dat het dringend is mag je na het uistappen al dadelijk in een aparte rij om het land binnen te komen, dat kan 5 tot 20 minuten tijdswinst opleveren. Daarna moet je opnieuw door de security check, indien het krap is ook hier best aangeven en dan mag je weer voorsteken. Indien je vlucht uit dezelfde terminal vertrekt ben je vanaf de security binnen de 5 tot 15 minuten aan je gate (eventueel ondergronds met het treintje), als je echter naar een andere terminal moet met de bus dan hangt het af van de rij die voor de bus staat. Ook hier staat weer iemand van het grondpersoneel bij die je zal voorlaten indien het krap wordt. Besluit, 90 minuten is in normale omstandigheden goed haalbaar.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Jo&Les
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij vliegen op zaterdag 5 september om 10u20 naar Heathrow, met een tussenstop van 1u25 om daarna om 12u20 naar Chicago te vliegen. Hoewel het vliegveld inderdaad aangeeft dat je 90 minuten moet rekenen om van terminal 5 in 3 te komen, heb ik ook gezien dat mensen het in 30 minuten gehaald hebben.. Wij maken ons er nog niet zo druk om, zullen ons best doen om zo snel mogelijk in de bus te komen naar terminal 3 en waar nodig een sprintje te trekken.
Op onder ander heathrowairport.com hebben we alvast goed de te volgen 'route' bekeken, beetje voorbereiding scheelt vast ook.
Gaan er gewoon van uit dat het goed komt!
Op onder ander heathrowairport.com hebben we alvast goed de te volgen 'route' bekeken, beetje voorbereiding scheelt vast ook.
Gaan er gewoon van uit dat het goed komt!

September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
En met de ticket in de hand de airport mdw bij elk priority bordje aanspreken. Je bent er dan zo echt doorheen. Ik heb dat al een paar keer zo gedaan. Een keer stond iemand ons zelfs bij de gate op te wachten omdat het vliegtuig uit nl vertraging had en we maar een half uur over hadden. Ook prima gered.
De laatste keer had 1 van onze koffers het helaas niet gehaald. Ook dat werd in de usa goed opgelost en een dag later netjes bij onze b&b afgeleverd.ik kreeg ook nog een creditcard met usd 50 als vergoeding. Top geregeld dus.
De laatste keer had 1 van onze koffers het helaas niet gehaald. Ook dat werd in de usa goed opgelost en een dag later netjes bij onze b&b afgeleverd.ik kreeg ook nog een creditcard met usd 50 als vergoeding. Top geregeld dus.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Vanmorgen hadden wij een overstap op Heathrow van Terminal 5 naar Terminal 3. We zijn geland om half 7 bij Terminal 5 en moesten om 8 uur boarden bij Terminal 3, daar waren we om kwart voor 8, maar wij hadden `hindernissen`onderweg. Zo hebben wij een rolstoel die niet direct uit het vliegtuig was gekomen en waar ze nog achteraan moesten. Vervolgens konden wij pas met de 3e bus mee, omdat bus 1 en 2 geen plaats meer had voor de rolstoel, anders hadden we wel meegekund. Bij de beveiliging waren wij dan weer wel snel aan de beurt. Al met al duurde het 75 minuten, maar zonder rolstoel zou het ca. 45 minuten geduurd hebben.
- girliecathy
- Amerikakenner
Re: british airways hulp nodig
Wij hadden gisteren een overstap van terminal 5 naar 3. De busrit duurt ongeveer 10 min. Bij terminal 3 kregen we eerst een gesprek en daarna weer in de rij staan waar je een boardingpas krijgt ondanks dat ik deze al op mijn telefoon had staan.
Ik denk dat we er ongeveer 1 uur over hebben gedaan. We zijn trouwens eerst naar Heathrow gevlogen met BA en daar overgestapt op American Airlines. Het enige jammere is dat onze bagage niet is mee gekomen en ook van andere overstap mensen. Hopelijk krijgen we onze bagage snel terug.
Ik denk dat we er ongeveer 1 uur over hebben gedaan. We zijn trouwens eerst naar Heathrow gevlogen met BA en daar overgestapt op American Airlines. Het enige jammere is dat onze bagage niet is mee gekomen en ook van andere overstap mensen. Hopelijk krijgen we onze bagage snel terug.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Wij hadden een overstap van 1.05 uur in londen. Aankomst en vertrek in dezelfde terminal.
In eerste instantie hadden we meer tijdens boeken, maar dit werd door hun veranderd. Ze geven aan dan 1 uur voldoende is, dus we hebben het zo gelaten. Had wel gekeken hoeveel vluchten er na ons nog naar JFK gingen en dat waren er zeker vijf nog. Wij hebben het niet gehaald. Je hebt wel een expres route, maar we waren toch te laat. We konden gelukkig snel omgeboekt worden en konden twee uur later al mee.
In eerste instantie hadden we meer tijdens boeken, maar dit werd door hun veranderd. Ze geven aan dan 1 uur voldoende is, dus we hebben het zo gelaten. Had wel gekeken hoeveel vluchten er na ons nog naar JFK gingen en dat waren er zeker vijf nog. Wij hebben het niet gehaald. Je hebt wel een expres route, maar we waren toch te laat. We konden gelukkig snel omgeboekt worden en konden twee uur later al mee.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Wij hadden zaterdagmiddag 1 augustus twee uur de tijd van T5 naar T3. Dat ging prima. Na aankomst snel met het treintje van C naar À van T5 (geloof ik). Toen met de bus naar T3 en we waren daar zo. Ook snel door de security. Lopen naar gate 42 en we werden direct gepreboard. Ik denk dat we een uurtje onderweg waren. Overigens waren de rijen op T5 nog veel langer. Wat een drukte daar. Ik was blij. Dat we naar T3 moesten. Terug hebben we ook weer 2-2,5 uur.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie ervaringen. We gaan wel zien hoe het loopt. Redden we het niet dan weten we in ieder geval dat we omgeboekt kunnen worden.
Is ons huwelijksreis dus willen graag dat alles goed geregeld is. Jullie horen nog of het ons gelukt is.
Is ons huwelijksreis dus willen graag dat alles goed geregeld is. Jullie horen nog of het ons gelukt is.
September 2015 Zuid-West Amerika
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Moet je als je in Londen overstapt je bagage dan niet afhalen en terug inchecken?

Klopt, dit moet enkel als je zou landen in de US. In Londen zal je koffer dus automatisch doorgaan naar de volgende vlucht.
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5758 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-