Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper c19 of c25

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
AnitatoUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Camper c19 of c25

Bericht door AnitatoUSA »

Hallo,

Volgend jaar september willen mijn vriend en ik door west Amerika touren met een camper.
We twijfelen nu alleen tussen een c19 en c25 van cruise america.
Hebben jullie advies voor welke we het beste kunnen nemen?
Twijfelen met name omdat de douche en wc bij de c19 bij elkaar in zitten waardoor de wc ook gelijk klets nat is als je onde de douche staat.
Volgens foto's zit er bij de c25 nog een douchegordijn tussen de douche en de wc.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Re: Camper c19 of c25

Bericht door niekie73 »

In de meeste gevallen is het zo dat de kleinere campers duurder zijn. Dit omdat de grotere C25 C30 in veel grotere getallen aanwezig zijn,
amerikanen houden niet zo van klein :lol:
3 keer kregen wij met 2 personen een C30 omdat, dat het voordeligste was, voor volgend jaar zelf bewust eens voor een C25 gekozen.
Voor mezelf zou de C19 te klein zijn, maarja ik reis dan ook met moeders, wat je zegt over wc/douche klopt wel maar het is allemaal wel
makkelijk af te nemen cq droog te maken.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zou voor de C25 gaan, voor amerikaanse begrippen best ook wel een kleintje. Als je bijvoorbeeld slecht weer treft of het is heel heet en je dus veel binnen bent dan is dat beetje extra ruimte toch echt wel lekker. Prijsverschil is er haast niet volgens mij.
Handyman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Handyman »

Bedenk dat je in de C19, bijna altijd in de bovenslaper moet liggen. Dat is ook niet altijd zo fijn ...
De beste compromis is volgens mij de C25. Die maat hebben wij ook al tweemaal gehad, is echt niet te groot en toch nog goed te rijden.

Gr. Daniël
AnitatoUSA
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties.
Hebben vandaag geboekt en besloten de C25 te nemen.
Qua prijs is de C25 inderdaad net zo duur als de C19.
AnitatoUSA
Amerika-ontdekker

Weet trouwens ook iemand of er een navigatiesysteem in de camper zit?
Of als je deze bij cruise Amerika kunt huren? Of is het verstandig zelf één mee te nemen?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Er zit geen navigatiesysteem in de camper. Wij nemen er zelf altijd 1 mee.
Gast

Bericht door Gast »

AnitatoUSA schreef:Weet trouwens ook iemand of er een navigatiesysteem in de camper zit?
Of als je deze bij cruise Amerika kunt huren? Of is het verstandig zelf één mee te nemen?
Kijk wel of je meegenomen navigatie apparaat de wereld kaarten heeft, meestal/vaak zijn ze alleen voorzien van kaarten van Europa. Je kunt ook voor rond de $100 in de USA een TomTom kopen die wel die kaarten van de USA (en meestal ook Canada) heeft.

Tegenwoordig kun je met een app op je telefoon ook navigeren, simpele navigatie is bij TomTom en Sygic gratis. Wil je ook routegeleiding en meer opties, dan moet je de betaalde versie kopen.

Het voordeel van de apps op telefoon (of tablet, mits voorzien van een gps ontvanger) is dat je de kaarten offline kunt gebruiken (dus geen actieve data verbinding nodig om te navigeren). Ik gebruik zelf al jaren Sygic, waarbij de kaarten van de USA per staat op je tablet/phone te zetten zijn.

Houd er wel rekening mee dat het AUTO navigatie is en geen CAMPER navigatie (houd rekening bij het plannen van je route met hoogte en breedte van je camper. Er is ook bv van tomtom een speciale camper editie, maar deze is een stuk duurder.

Ga je gebruik maken van een papieren kaart tijdens je vakantie, dan is de grote Rand McNally atlas altijd een aanwinst (wij hebben deze in de USA ook altijd bij ons!). Verkrijgbaar o.a. Bij Walmart in een speciale (goedkopere) uitvoering.

Overigens is deze kaart tegenwoordig ook als app verkrijgbaar (zowel op telefoon als tablet te gebruiken). Let wel dat dit alleen kaarten in digitale vorm zijn, geen route begeleiding.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mocht je vooraf je route in bv google maps uitspitten, hou dan rekening met extra reistijd. Een camper is over het algemeen toch een stuk trager dan een auto, vooral in de bergen en op bochtige wegen als bv de kustweg.
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Slim om de C25 camper te nemen. wij hebben ook getwijfeld aan beide typen en naast het feit van een vast bed achterin of een capsleaper wist de tussenpersoon ons te vertellen dat de C25 een dubbele rij banden op de achteras heeft en de C19 maar een enkele.
Dit is met name met zijwind een wereld van verschil (werd ons verteld).

Wat wij heel grappig vonden was dat ontzettend veel Amerikanen naar ons toe kwamen in Florida om te vragen naar de camper, omdat het zo'n leuk formaat was en wat die nou kostte per week.
Disneygek
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Disneygek »

Ik heb vorig jaar met een vriendin een C19 gehuurd. Prima bevallen, we wilden niet zo'n grote en konden af en toe terecht op een gewone parkeerplaats als de camperplaatsen vol waren. Ik sliep boven de cabine, was alleen goed te doen maar als je met z'n tweeën daar ligt dan ligt er eentje op het deel wat je overdag kunt verwijderen om beter bij de bestuurdersstoel te komen. Dan lag ik steeds met mijn heup op de plank die onder dat kussen zit en dat was erg vervelend. Doordat ik er alleen lag kon ik verder naar achteren schuiven. De dinnette bouwde we 's avonds om tot tweede bed, dat was goed te doen. De douche in de wc hebben we niet gebruikt, ik ben vrij lang dus pas er meestal niet echt onder, ik heb nog nooit in een camper gedoucht, ook niet in de C30 die ik al twee keer daarvoor heb gehuurd. Toch zou ik de volgende keer ook voor de grotere camper gaan, al is het maar voor het slaapgemak van een vast bed. Qua rijden maakt het niet zoveel uit al hadden we deze keer wel de mazzel dat we steeds plek op de camping in het NP hadden doordat we zo klein waren. Helaas hebben we de laatste twee keer met huren bij Cruise America steeds pech gehad dat we wat hadden met de camper. De eerste keer wilde de accu in de camper niet meer opladen dus moesten we dat laten maken. De laatste keer lekte het dakraam en was alles zeiknat binnen. Het rubber was vergaan en moest vervangen. Is toch altijd een hoop gedoe en koste ons steeds ruim een halve dag. De campers zijn meestal wat ouder en dat is dan wel te merken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer