Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
retourvlucht vanuit andere airport
retourvlucht vanuit andere airport
Hoi,
ik wil van de zomer naar Amerika maar heen aankomend in Chicago en na de rondreis vertrekkend uit Los Angeles.
Zijn dan twee enkeltjes of moet ik dat anders aanpakken? Graag tips!
Alvast bedankt
ik wil van de zomer naar Amerika maar heen aankomend in Chicago en na de rondreis vertrekkend uit Los Angeles.
Zijn dan twee enkeltjes of moet ik dat anders aanpakken? Graag tips!
Alvast bedankt
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: retourvlucht vanuit andere airport
Dit noemt men een Multi City. Is op verschillende sites te boeken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Enkele reizen gaan doorgaans tegen business-class tarieven. Dus verreweg de duurste optie.
Kies voor een Multi-city optie (enkele reis - retour - multi city). De prijs hiervan houd ongeveer het midden van de retours naar de afzonderlijke bestemmingen.
Houd er wel rekening mee dat je voor autohuur een redelijk one-way fee gaat betalen tussen Chicago en Los Angeles.
Kies voor een Multi-city optie (enkele reis - retour - multi city). De prijs hiervan houd ongeveer het midden van de retours naar de afzonderlijke bestemmingen.
Houd er wel rekening mee dat je voor autohuur een redelijk one-way fee gaat betalen tussen Chicago en Los Angeles.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Enkele reizen zijn vele malen duurder. Als je gewoon aangeeft op een vliegticket site dat je niet van dezelfde luchthaven terug wilt vliegen, krijg je (als je een linkje aanklikt) de mogelijkheid meerdere vluchten in te voeren. In 2012 hebben wij een vlucht naar Vancouver geboekt, na een campervakantie met de trein naar Seattle. Toen na een paar dagen met het vliegtuig vanuit Seattle-Tacoma naar Florida (Tampa) en toen, na een cruise terug vanuit Tampa naar Amsterdam. Dit alles voor een prijs vergelijkbaar met een retourtje Houston + een binnenlandse vlucht.
Reis je met de auto, dan moet je bij een one-way trip idd rekenen op een toeslag van maximaal $300. Als staten dicht tegen elkaar aan liggen (Utah - Colorado), kost het vaak niets extra's.
Reis je met de auto, dan moet je bij een one-way trip idd rekenen op een toeslag van maximaal $300. Als staten dicht tegen elkaar aan liggen (Utah - Colorado), kost het vaak niets extra's.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Drop-off kosten kunnen tot $500 oplopen.
Ook in naastliggende staten zijn er vaak drop-offs, zelfs in eenzelfde staat is het mogelijk. Tussen Colorado en Utah bvb is er meestal wel een dropoff. De uitzondering is CA,NV,AZ waar vaak geen toeslag gevraagd wordt.
Ook in naastliggende staten zijn er vaak drop-offs, zelfs in eenzelfde staat is het mogelijk. Tussen Colorado en Utah bvb is er meestal wel een dropoff. De uitzondering is CA,NV,AZ waar vaak geen toeslag gevraagd wordt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Volgens mij is een multicity ticket een ticket van bijv. AMS-IAD_MCO_AMS en dan met stop overs. Bedoeld wordt hier volgens mij een open jaw ticket, dat is Bijv. AMS-IAD en dan van MCO-AMS.
Dergelijke tickets heb ik diverse malen geboekt bijv naar JAX vliegen en dan van MCO terug.
Op bijv. Kayak.com en Expedia.nl zijn degelijke tickets gewoon te boeken en hebben normale gangbare prijzen.
Dergelijke tickets heb ik diverse malen geboekt bijv naar JAX vliegen en dan van MCO terug.
Op bijv. Kayak.com en Expedia.nl zijn degelijke tickets gewoon te boeken en hebben normale gangbare prijzen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Een Open Jaw boek je bij de meeste airlines als Multi-city
Zolang je laatste vlucht maar weer uitkomt daar waar je met de eerste vlucht bent vertrokken.

Zolang je laatste vlucht maar weer uitkomt daar waar je met de eerste vlucht bent vertrokken.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dat laatste hoeft zelfs ook niet. Ik ben net terug van US, vertrokken vanuit Madrid. Teruggevlogen naar Málaga. De prijs was behoorlijk goedkoper. Soms moet je wat spelen met de combinaties om een goede prijs te krijgen.
MAD-SFO
LAS-AGP
MAD-SFO
LAS-AGP
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1621 Weergaves