Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SMS ontvangen ivm rechtzaak tegen Avis/Budget.. Help? :)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Audrey
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

SMS ontvangen ivm rechtzaak tegen Avis/Budget.. Help? :)

Bericht door Audrey »

Hoi!

Deze nacht heeft mijn vriend 2 smsjes ontvangen, 1 van een US nummer in NJ en 1 van een Pools nummer, met onderstaande tekst:
"NOTICE OF RIGHTS IN LAWSUIT from your Avis or Budget car rental, U.S. DISTRICT COURT FLORIDA MIDDLE DISTRICT. See Notice http://www.mbit.ly/?z2C5Rm STOP to cancel"

Zijn er nog forumleden die deze smsjes ontvangen hebben?

Uit de tekst kan ik opmaken dat de SLI/ALI coverage, die Avis/Budget aanbiedt, in strijd is met bepaalde wetten in Florida. Ik ben echter totaal geen expert in het rechtssysteem en alle juridische termen in Amerika. Hopelijk kan iemand de tekst beter ontcijferen en ons een advies geven over eventuele verdere acties :)

Groetjes,
Audrey
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: SMS ontvangen ivm rechtzaak tegen Avis/Budget.. Help? :)

Bericht door Ruud2004 »

Dat zijn nu precies de linkjes/berichtjes waar ik nooit op klik!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind het ook maar een vreemd bericht als ik eerlijk ben.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij moet je helemaal niks ervan aantrekken. Gewoon negeren dus.
Audrey
Amerika-ontdekker

Bericht door Audrey »

Ik heb daarstraks naar Budget in Antwerpen gebeld en daar wisten ze ook van niets :)

We vonden het zelf ook heel raar, daardoor toch maar even hier geplaatst. Als er echt een rechtszaak zou zijn, zouden ze toch formeel een brief sturen..? In ieder geval niet van plan om erop te reageren. Kans is groot dat er ergens gegevens gehackt zijn bij Budget en ze hierdoor ons gsm nr hebben. We zien wel of er nog iets uit voortkomt.

Was benieuwd of we de enige waren :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als het legitiem is, dan krijg je niet een link te zien die naar een verborgen webadres leidt, maar direct het ganse webadres (van een advocatenkantoor).

Wij zijn al een aantal keren betrokken partij geweest in een class action law suit, en telkens kregen we per post een pak papieren toe met 'legalese' er in, en dergelijke. Dit zowel toen we nog in Belgie woonden als toen we al in Canada woonden. Nooit hebben we een sms gekregen, of een email, of een telefoontje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

All persons who rented a vehicle in Florida from Avis/Budget or Budget after June 12, 2009, pursuant to a prepaid voucher, where the rental included third- party liability coverage and where Avis/ Budget or Budget provided self-funded contractual third- party liability coverage. Excluded from the Class are all such Florida renters who have been involved in accidents who have outstanding claims for liability or uninsured or underinsured motorist coverage under the third-party liability coverage provided by Avis/Budget or Budget. Also excluded from the class are all such Florida renters who have received benefits under the third- party liability coverage provided by Avis/Budget or Budget.

I. Purpose of this Notice
You have been sent this Notice because you be may be a member of a Class described above on whose behalf claims are being asserted in the above - captioned civil lawsuit now pending in the United States District Court for the Middle District of Florida (Orlando Division), before the Honorable Carlos E. Mendoza ( the "Action" ). The purpose of this Notice is to advise you of: (a) the nature of the Action; (b) the District Court's certification of this matter as a class action, pursuant to Rule 23 of the Federal Rules of Civil Procedure; (c) how a judgment in the Action for the Plaintiff or the Defendants will affect you; and (d) how to "opt-out" or exclude yourself from the Class if you do not desire to participate in the Action. If you are a member of the Class and wish to participate in the Action, you do not have to do anything. This Notice does not constitute and should not be regarded as an expression by the Court of any view on the merits of the Action since the Court has not yet determined whether this action has any legal or factual merit

Because you are a member of the Class described above, if you wish to participate in this Action, you need not do anything. As a member of the Class unless you request to be excluded from the action, you will be entitled to participate in the monetary benefits of any settlement or judgment in favor of the Class, and will be bound by all orders, judgments, rulings and other legal acts made or taken in this Action, whether favorable or unfavorable to the Class or to the Defendants
Je hoeft dus niets te doen, of als je eruit wilt stappen een brief naar die advocaat sturen. Ik ziu het dus gewoon voorlopig wat negeren.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Negeren...

Wij krijgen regelmatig post van ijverige advocaten over de een of andere "class-action lawsuit". Heeft iemand weer iets ontdekt waarmee 'het publiek' tekort is gedaan. Zeer lucratief voor het advocatenkantoor, vrijwel nooit voor de klant (die vaak niet meer dan een paar dollar kan krijgen).

Uit een artikel van Forbes:
  • In re Heartland Payment Systems Data Security Breach: Out of a purported class of 130 million customers injured by a data breach, 11 claims were paid for a total of $110,000. Lawyers’ take: $641,000.
  • DirectBuy litigation: Class members receive discounts on membership renewals from business that supposedly ripped them off; lawyers get as much as $1 million in fees.
  • Kellogs Rice Crispies litigation: Consumers receive the right to a $5 refund, while lawyers seek half of the supposed $2.5 million claim fund.
  • Marek v. Lane: Class members receive right to attend future conferences by company that supposedly failed to deliver promised services; lawyers get $1.4 million for their shrewd negotiating skills.
http://www.forbes.com/sites/danielfishe ... 276d0363c0
Lord Bonez
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Lord Bonez »

Ik heb hetzelfde SMSje gehad, vorig jaar ook een auto gehuurd bij Budget in Florida.
Even met een US collega gecheckt, gewoon negeren die handel. (voor mij is het ook niet relevant wat ik heb geen extra insurance afgesloten).
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door Fiesta68 »

Hallo

Wij hebben hier vandaag (dezelfde tekst hieronder gequotet door psvWally), van Buget onrvangen, niet via sms, maar per brief :shock:

Wij hadden in maart 2015 een auto in Florida via Budget gehuurd. Wij vonden de brief in het begin wat raar, moesten het een paar maal lezen om er toch nog iets van te begrijpen. Wij keren in maart 2016 terug naar Florida, gaan met die brief bij Budget langsgaan ofwel gaan we die gewoon negeren?? Wat denken jullie??? Ik vond het in het begin toch wat spooky.
Ik vraag me juist af of het al dan niet kwaad kan dat je jezelf 'exclude?'
Ik wil geen geld ontvangen, maar wil natuurlijk ook nikske betalen :roll:

mvg
KingKong65 & Fiesta68

Ps: de brief kwam van:

THE UNITED STATES DISTRICT COURT MIDDLE DISTRICT OF FLORIDA
CAS NO. 6:13-CV-921-CGM-GIK

met als titel: (what's in a name)

NOTICE OF PENDENCY OF CLASS ACTION
All persons who rented a vehicle in Florida from Avis/Budget or Budget after June 12, 2009, pursuant to a prepaid voucher, where the rental included third- party liability coverage and where Avis/ Budget or Budget provided self-funded contractual third- party liability coverage. Excluded from the Class are all such Florida renters who have been involved in accidents who have outstanding claims for liability or uninsured or underinsured motorist coverage under the third-party liability coverage provided by Avis/Budget or Budget. Also excluded from the class are all such Florida renters who have received benefits under the third- party liability coverage provided by Avis/Budget or Budget.

I. Purpose of this Notice

You have been sent this Notice because you be may be a member of a Class described above on whose behalf claims are being asserted in the above - captioned civil lawsuit now pending in the United States District Court for the Middle District of Florida (Orlando Division), before the Honorable Carlos E. Mendoza ( the "Action" ). The purpose of this Notice is to advise you of: (a) the nature of the Action; (b) the District Court's certification of this matter as a class action, pursuant to Rule 23 of the Federal Rules of Civil Procedure; (c) how a judgment in the Action for the Plaintiff or the Defendants will affect you; and (d) how to "opt-out" or exclude yourself from the Class if you do not desire to participate in the Action. If you are a member of the Class and wish to participate in the Action, you do not have to do anything. This Notice does not constitute and should not be regarded as an expression by the Court of any view on the merits of the Action since the Court has not yet determined whether this action has any legal or factual merit

Because you are a member of the Class described above, if you wish to participate in this Action, you need not do anything. As a member of the Class unless you request to be excluded from the action, you will be entitled to participate in the monetary benefits of any settlement or judgment in favor of the Class, and will be bound by all orders, judgments, rulings and other legal acts made or taken in this Action, whether favorable or unfavorable to the Class or to the Defendants
en werd ondertekend door:

Class Counsel
Christopher J. Lynch, P.A.
6915 S.W. 57 avenue
Suite 208
South Miami, Florida 33143
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Audrey
Amerika-ontdekker

Bericht door Audrey »

Het is een goed idee om er eens mee naar Budget zelf te gaan, als jullie toch in maart opnieuw naar Florida gaan :)

Ik denk niet dat het kwaad kan als je jezelf "exclude", dan betaal je natuurlijk wel de brief naar de advocaat. Wij gaan gewoon afwachten. Krijgen we centjes, dan is dat mooi meegenomen. Krijgen we niets, even goed uiteraard, we moeten er toch niets voor betalen.

Wij hebben nog niets ontvangen via post, de afzender is wel dezelfde als de link die we via sms ontvangen hebben.
Hebben jullie een gsm nummer opgegeven bij het afsluiten van het contract? Misschien krijgen die mensen een sms en de andere een brief per post? Is maar een gedacht.. :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien is het handig om eens contact op te nemen met budget Nederland om te vragen wat dit allemaal is?
Je kan er ook bij Budget in Amerika langsgaan, maar ik ben benieuwd of die je veel wijzer gaan maken wat deze brief inhoud, het lijkt me namelijk een aanklacht tegen hun..
Jo'tje
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo'tje »

Wij hebben zojuist eenzelfde brief ontvangen, ook van Christopher J. Lynch, P.A.

Hebben we geen juristen op het forum die er eens naar willen kijken?
"life's a beach!"

mijn foto's op flickr
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Geen zorgen over maken, levert meestal niks op, en kost je ook niks. Advocaten verdienen hier goud aan, als enige meestal, en ze zijn verplicht dit soort brieven of mails te sturen, ook met de uitslag, als die er ooit komt, aan iedere betrokkene.
Lekker verder gaan met je leven, en heel, heel heel misschien krijg je over een jaar of vijf een coupon voor een dag gratis autohuur of zo, als de advocaten het goed doen, maar reken er niet op...... :mrgreen:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

De enige reden om jezelf te "excluden" is als je van plan bent om zelf een zaak aan te spannen tegen Avis/Budget. Ik zou gewoon niks doen. Je hebt verder geen enkele verplichting.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Audrey schreef: Ik denk niet dat het kwaad kan als je jezelf "exclude", dan betaal je natuurlijk wel de brief naar de advocaat. Wij gaan gewoon afwachten. Krijgen we centjes, dan is dat mooi meegenomen. Krijgen we niets, even goed uiteraard, we moeten er toch niets voor betalen.
Het zou me ten hoogste verbazen als mensen meer dan $5 per huurperiode zouden krijgen... Het advocatenkantoor daarentegen zal wellicht $1-2 miljoen in de wacht slepen voor zichzelf.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer