Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autostoeltjes inchecken
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Autostoeltjes inchecken
Wij vertrekken over 3 weken richting Florida met onze 2 kinderen van 7 en net 4. De jongste is nog net te klein voor een zitverhoger, daarom willen we graag onze eigen autostoel meenemen als ruimbagage (Maxi cosi rodi en een losse zitverhoger). Wie heeft hier ervaring mee? Ik dacht zelf om ze in een grote reistas te stoppen, maar ik heb tot nu toe geen tas kunnen vinden die groot genoeg is (tegen een redelijke prijs).
Wat zijn de andere mogelijkheden? Kan ik de stoelen ook los meenemen naar de incheckbalie, en dat ze er daar een stevige zak omheen doen? Of moet je ze echt zelf verpakken?
Sealen zou misschien ook nog kunnen, maar ik weet niet of alles dan goed bij elkaar blijft.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Wat zijn de andere mogelijkheden? Kan ik de stoelen ook los meenemen naar de incheckbalie, en dat ze er daar een stevige zak omheen doen? Of moet je ze echt zelf verpakken?
Sealen zou misschien ook nog kunnen, maar ik weet niet of alles dan goed bij elkaar blijft.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Re: Autostoeltjes inchecken
Toen onze kids nog in autostoeltjes zaten gingen de stoeltjes gewoon mee aan boord. Op de stoel, vast zetten met de seat belt, kind er in en het is net alsof de kleine een (hele) lange autorit maakt. Met name onze zoon sliep vaak al voordat het vliegtuig was opgestegen. Ideaal 

Wij hebben een goedkoper groep 1-2-3 stoel die relatief compact is en in een grote hoes kan die eigenlijk bedoeld is voor om een rugzak. Daar zal een Rodi niet in passen denk ik. Toen we later een keer (bij een verhuizing) onze grote Amerikaanse stoel mee moesten nemen hebben we daar via amazon.com een speciale hoes voor gekocht (van het merk Jeep meen ik), maar geen idee of dat soort hoezen in Nl te koop zijn. Sealen hebben wij in het verleden ook wel eens gedaan, maar is natuurlijk behoorlijk duur (je moet het 2x doen), en lastiger even snel uit te pakken dan een reistas. Daarnaast, een tijdje terug waren we de reishoes een keer vergeten, en op Schiphol wilden ze hem niet sealen. Maar ze verkochten daar wel een enorme herbruikbare hoes waar je met gemak een stoel in kwijt kunt, dus dat is zeker wel een optie. Gekocht dus bij de sealer.
In het vliegtuig de autostoel gebruiken hebben wij niet vaak gedaan, veel te veel gedoe om die stoel vast te zetten, het past altijd maar net (of eigenlijk net niet), en de gordel waarmee je de stoel dan moet vastzetten is verre van ideaal. Ik vond nog het grootste nadeel dat het kind dan met de voeten tegen de stoel ervoor aankomt, maak je ook niemand blij mee. Maar goed, het is een optie (vraag wel even na bij de vliegmaatschappij wat de eisen zijn). Het mag sowieso alleen met een 5-puntsgordel, de verhoger moet je dus inchecken. Die van ons paste altijd wel in een groot koffer, maar inmiddels zijn we overgestapt op de opblaasbare Bubblebum, geweldige oplossing.
In het vliegtuig de autostoel gebruiken hebben wij niet vaak gedaan, veel te veel gedoe om die stoel vast te zetten, het past altijd maar net (of eigenlijk net niet), en de gordel waarmee je de stoel dan moet vastzetten is verre van ideaal. Ik vond nog het grootste nadeel dat het kind dan met de voeten tegen de stoel ervoor aankomt, maak je ook niemand blij mee. Maar goed, het is een optie (vraag wel even na bij de vliegmaatschappij wat de eisen zijn). Het mag sowieso alleen met een 5-puntsgordel, de verhoger moet je dus inchecken. Die van ons paste altijd wel in een groot koffer, maar inmiddels zijn we overgestapt op de opblaasbare Bubblebum, geweldige oplossing.
Terug in Texas!
Wij hebben de Maxicosi Rodi en een losse zitverhoger meerdere malen meegenomen. We hadden ze samen ingepakt in een transporthoes van een grote backpackrugzak. Die hoezen zijn te koop bij bijv Perry Sport. Je kunt er dan ook nog wat andere spullen bij doen. Wij hadden bijv schoenen erbij gedaan (in de zitting heb je dan nog genoeg plek voor spulletjes). Ingecheckt als ruimbagage, dus wel laten meetellen als "koffer". Omdat het een afwijkend formaat heeft moet je op Schiphol het dan wel bij een aparte balie inleveren.
Hierbij een linkje van Perry Sport:
https://www.perrysport.nl/mandabe_100020458.html
Er zit een touwtje in waarmee je het goed kan aansnoeren.
Hierbij een linkje van Perry Sport:
https://www.perrysport.nl/mandabe_100020458.html
Er zit een touwtje in waarmee je het goed kan aansnoeren.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
-
- Amerika-expert
Hou er wel rekening mee dat het stoeltje onzichtbare schade kan oplopen door de behandeling als ruimbagage. Of zichtbare schade, ze gaan bepaald niet zachtzinnig om met bagage.
Maar ja, zonder stoeltje reizen en ter plaatse eentje kopen is ook niet altijd ideaal want je moet of je kind onveilig vervoeren op weg naar de Walmart, of 1 ouder met kind achterlaten op het vliegveld terwijl de ander het stoeltje gaat kopen.
Persoonlijk vind ik een goedkoop, maar natuurlijk wel goedgekeurd stoeltje voor een reis de beste oplossing. Hier in Amerika zou ik bijv. voor een Cosco kiezen. Geen luxe stoeltjes, maar wel veilig, heel licht, en makkelijk te installeren. Neem aan dat er in Nederland vergelijkbare stoeltjes te koop zijn?
Maar ja, zonder stoeltje reizen en ter plaatse eentje kopen is ook niet altijd ideaal want je moet of je kind onveilig vervoeren op weg naar de Walmart, of 1 ouder met kind achterlaten op het vliegveld terwijl de ander het stoeltje gaat kopen.
Persoonlijk vind ik een goedkoop, maar natuurlijk wel goedgekeurd stoeltje voor een reis de beste oplossing. Hier in Amerika zou ik bijv. voor een Cosco kiezen. Geen luxe stoeltjes, maar wel veilig, heel licht, en makkelijk te installeren. Neem aan dat er in Nederland vergelijkbare stoeltjes te koop zijn?
Ja, wij reizen ook bij voorkeur niet onze 'goede' stoeltjes, bij een verhuizing niet echt te vermijden, maar op vakantie gaan we voor de goedkopere, lichtere stoel. Is ook makkelijker sjouwen, en met 3 kinderen op de achterbank scheelt het ook dat hij net wat smaller is.
Overigens hebben wij nog weinig problemen gehad met de stoeltjes die we hebben ingecheckt, alleen in India een keer, daar kwam maar de helft aan. Maar in westerse landen altijd goed gegaan, al kun je natuurlijk nooit zien wat er van binnen is gebeurd. Wij laten er wel altijd een Fragile sticker op plakken trouwens, maar geen idee of dat ook echt helpt
.
Overigens hebben wij nog weinig problemen gehad met de stoeltjes die we hebben ingecheckt, alleen in India een keer, daar kwam maar de helft aan. Maar in westerse landen altijd goed gegaan, al kun je natuurlijk nooit zien wat er van binnen is gebeurd. Wij laten er wel altijd een Fragile sticker op plakken trouwens, maar geen idee of dat ook echt helpt

Terug in Texas!
-
- Amerika-newbie
Maart 2016 stoel gekocht bij Walmart en gratis ingecheckt bij UA
Wij zijn net terug van camperreis wegbrengspecial. Stoeltje gekocht bij Walmart Middlebury. Safety 1st sport. Gong perfect. Past on de camper of huurauto met LATCH en of zowel 2punts als 3punts gordel. Wij hadden op 1 plek LATCH in de camper, soort isofix.
De stoel mocht gratis ingecheckt worden bij United Airlines, we hadden de doos bewaard dus in grote doos vervoerd.
Stoeltje staAt nu op marktplaats voor wie interesse heeft
De stoel mocht gratis ingecheckt worden bij United Airlines, we hadden de doos bewaard dus in grote doos vervoerd.
Stoeltje staAt nu op marktplaats voor wie interesse heeft

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1449 Weergaves
-
Laatste bericht door Chris_0611
-