Camera verloren op FrankFurt airport :(
Geplaatst: 24 mei 2016, 23:00
Mede Amerika-fans.
Ik heb eigenlijk wat advies nodig of ik nog iets kan doen op dit moment en ik weet dat er hier veel frequent flyers tussen zitten dus hoop het van wel.
Afgelopen vrijdag heb ik via Condor Airlines (Duitse Thomas Cook) een terugvlucht gehad van Las Vegas naar Frankfurt. Na een lange vlucht van ongeveer 11 1/2 uur ben ik redelijk brak het vliegtuig uitgegaan in de veronderstelling dat ik alles had meegenomen. Dit ging wat gehaast helaas omdat mensen op mij stonden te wachten met het door het gangpad lopen en hier is het dan ook fout gegaan.
Ik ben uit het vliegtuig gelopen, naar de bus die ons naar de terminal bracht en in de bus zelf kwam ik helaas tot de constatering dat ik mijn fototoestel niet bij had en ik meteen het vermoeden had dat ik deze in het netje had laten zitten (weet ik niet zeker overigens). In toch lichte paniek heb ik de chauffeur gevraagd of hij svp mij terug wilde brengen naar het vliegtuig maar dit mocht niet vertelde hij (security), en ik moest maar naar de Condor balie in terminal A.
Bij de balie werd ik opgevangen met echte duitse "gastvrijheid" en heb ik mijn verhaal gedaan, hierop kreeg ik het antwoord dat ik de procedure moest volgen en ik kreeg een blaadje met een emailadres van de lost & found onder mijn neus gedrukt. Nogmaals uitleggend dat het vliegtuig er nog stond en de vraag of ze niet iemand konden benaderen kreeg ik wederom het antwoord dat ik de procedure maar moest volgen. Uitleggend dat het over 2 weken vakantiefoto's gaat uit Florida met mijn gezin en zoontje van 4 haalde de lieftallige dame haar schouders op en vroeg of ze het nog een keer moest herhalen.....
Daarna gaf een collega van haar aan dat er echt niks is wat ze konden doen en dat zoiets meestal wel door de schoonmaak wordt gevonden en naar de lost & found wordt gebracht. Ik dus meteen een mail gestuurd naar de lost & found en hier kreeg ik gisteren de volgende reactie:
Thank you for your email.
We have accomplished an investigation based on your request,
but we couldn't find your lost item.
We are very sorry that we have no better news for you.
Zoals jullie begrijpen is de teleurstelling enorm, de eerste 2 weken heb ik nog op dropbox gezet omdat het kaartje vol was (gelukkig), maar de 2 weken daarna (Seaworld, Dine with Shamu, Universal beide parken, shootingrange oakland + een hele conferentie in Vegas) zijn allemaal verdwenen met het toestel (Sony RX100 M3). het toestel zelf maakt me niks uit, maar de foto's zijn natuurlijk hetgene wat belangrijk is in dit.
Na dit hele verhaal ben ik zeer nieuwsgierig of jullie nog tips hebben over wat ik kan doen, ik hoor wel eens dat je gedurende 1 maand gewoon iedere week de lost & found moet mailen en dat je dan soms geluk hebt. Heeft er iemand nog andere ideeën of tips die ik nu nog kan volgen (dus niet hoe ik het de volgende keer kan voorkomen).
*Overigens zit ik niet te wachten op "het is je eigen schuld", of "had je maar op moeten letten" Dit weet ik namelijk wel
Thanks voor het meedenken!
Ik heb eigenlijk wat advies nodig of ik nog iets kan doen op dit moment en ik weet dat er hier veel frequent flyers tussen zitten dus hoop het van wel.
Afgelopen vrijdag heb ik via Condor Airlines (Duitse Thomas Cook) een terugvlucht gehad van Las Vegas naar Frankfurt. Na een lange vlucht van ongeveer 11 1/2 uur ben ik redelijk brak het vliegtuig uitgegaan in de veronderstelling dat ik alles had meegenomen. Dit ging wat gehaast helaas omdat mensen op mij stonden te wachten met het door het gangpad lopen en hier is het dan ook fout gegaan.
Ik ben uit het vliegtuig gelopen, naar de bus die ons naar de terminal bracht en in de bus zelf kwam ik helaas tot de constatering dat ik mijn fototoestel niet bij had en ik meteen het vermoeden had dat ik deze in het netje had laten zitten (weet ik niet zeker overigens). In toch lichte paniek heb ik de chauffeur gevraagd of hij svp mij terug wilde brengen naar het vliegtuig maar dit mocht niet vertelde hij (security), en ik moest maar naar de Condor balie in terminal A.
Bij de balie werd ik opgevangen met echte duitse "gastvrijheid" en heb ik mijn verhaal gedaan, hierop kreeg ik het antwoord dat ik de procedure moest volgen en ik kreeg een blaadje met een emailadres van de lost & found onder mijn neus gedrukt. Nogmaals uitleggend dat het vliegtuig er nog stond en de vraag of ze niet iemand konden benaderen kreeg ik wederom het antwoord dat ik de procedure maar moest volgen. Uitleggend dat het over 2 weken vakantiefoto's gaat uit Florida met mijn gezin en zoontje van 4 haalde de lieftallige dame haar schouders op en vroeg of ze het nog een keer moest herhalen.....
Daarna gaf een collega van haar aan dat er echt niks is wat ze konden doen en dat zoiets meestal wel door de schoonmaak wordt gevonden en naar de lost & found wordt gebracht. Ik dus meteen een mail gestuurd naar de lost & found en hier kreeg ik gisteren de volgende reactie:
Thank you for your email.
We have accomplished an investigation based on your request,
but we couldn't find your lost item.
We are very sorry that we have no better news for you.
Zoals jullie begrijpen is de teleurstelling enorm, de eerste 2 weken heb ik nog op dropbox gezet omdat het kaartje vol was (gelukkig), maar de 2 weken daarna (Seaworld, Dine with Shamu, Universal beide parken, shootingrange oakland + een hele conferentie in Vegas) zijn allemaal verdwenen met het toestel (Sony RX100 M3). het toestel zelf maakt me niks uit, maar de foto's zijn natuurlijk hetgene wat belangrijk is in dit.
Na dit hele verhaal ben ik zeer nieuwsgierig of jullie nog tips hebben over wat ik kan doen, ik hoor wel eens dat je gedurende 1 maand gewoon iedere week de lost & found moet mailen en dat je dan soms geluk hebt. Heeft er iemand nog andere ideeën of tips die ik nu nog kan volgen (dus niet hoe ik het de volgende keer kan voorkomen).
*Overigens zit ik niet te wachten op "het is je eigen schuld", of "had je maar op moeten letten" Dit weet ik namelijk wel
Thanks voor het meedenken!