Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Jackson Hole

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Vliegen naar Jackson Hole

Bericht door josea »

Bij het samenstellen van de route van onze Amerika-reis naar Yellowstone en Utah ging ik er eerst vanuit dat we op Salt Lake City zouden vliegen en dan de volgende dag met de auto een lange reisdag naar Grand Teton zouden hebben.
Nu kwam ik gisteren echter het idee tegen om gewoon vanuit Nederland meteen naar Jackson Hole te vliegen (met 1 tussenstop).
Ik heb daar echter nog niet vaak over gelezen hier; de meeste mensen vliegen naar Salt Lake City. Zover ik heb kunnen zien, zijn de vluchtprijzen en -tijden niet nadeliger ten opzichte van Salt Lake en ook een auto kunnen we bij Avis voor een redelijke prijs huren, met optie om ergens anders in te leveren. Ik zie dus eigenlijk alleen maar voordelen, je wint namelijk wel een reisdag.

Iemand anders ook ooit gekozen voor vliegen vanuit Nederland naar Jackson Hole en hoe waren de ervaringen?
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen naar Jackson Hole

Bericht door Printje »

Vraag ik mij ook af;
Ik heb als gezien dat Delta en United hierop vliegt, weliswaar met tussenstop, maar dat vin ik niet erg.
We zouden ook onze roadtrip eindigen in Yellowstone /Gran Teton NP, volgens mij geen probleem. Op West Yellowstone kun je ook vliegen, Cody heb ik ook al opgemerkt.
Alleen voor de autoverhuur ben je wel beperkter tot de grote verhuurmaatschappijen .
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Wij deden het in 2010. Na eerst een - heel goedkoop - retourtje Orlando te hebben geboekt, zijn we van daaruit - met een tussenstop in Denver - naar Jackson Hole gevlogen. Een belachelijk klein vliegveldje - het kleinste waar ik ooit geweest ben - met een houten hut-achtige aankomst- en vertrekruimte. De van boomstammen gemaakte AVIS balie is de enige in de aankomstkamer; hal/terminal is hier een te overdreven woord.....

Maar wel geweldig leuk! Onze aansluitende reis was fantastisch: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=29624

Veel pelzier,

MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door hereweare »

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb voor volgend jaar tickets naar Jackson Hole. Weliswaar met twee tussenstops maar tussen 1 en 2 tussenstops zat een verschil van 300 euro. Voor 5 personen scheelt het dus 1500. Dan wil ik wel eens extra overstappen. De trerugreis vliegen we van Los Angeles en de ticketprijs komt voor ons op 560 euro pp.( was wel een voordelige aanbieding!)
Daarnaast heb ik op Jackson Hole een minivan gereserveerd bij Budget. De keuze in auto' s lijkt inderdaad minder groot maar je hoeft er maar 1. Voor 25 dagen inclusief one way fee betalen we voor deze auto 1275 euro.
Ik richtte me in eerste instantie ook op Salt Lake City omdat dit voordeliger leek maar ik ben nu wel blij dat we in Jackson Hole kunnen beginnen en we niet direct een heel eind hoeven te rijden naar Yellowstone.

Gr. Els
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ja, precies, Els, dat vond ik ook. Avis had ook een goede prijs voor 24 dagen SUV, namelijk €1000,00, vanaf het vliegveld zelfs.
Twee keer overstappen is ook de moeite waard, als het zoveel scheelt! Kom je dan nog op een acceptabele tijd in Jackson aan?
hereweare
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door hereweare »

Dan zal ik Avis ook even gaan bekijken. Tot nu toe niet voordeliger minivan gevonden dan bij Budget maar wie weet!
We komen pas om 21.30 uur aan in Jackson Hole, is dus aan de late kant. (We vertrekken 11.45 vanaf Schiphol) We hebben dan ook een hotel dichtbij geboekt, we zullen dan wel helemaal stuk zijn :)
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

In 2009 vlogen wij op Bozeman MT met een tussenstop op Denver.
Dat ligt boven Yellowstone ipv onder zoals Jackson Hole. Ook zou je Billings kunnen proberen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Opzich is 2130 een lekkere aankomsttijd. Auto halen, naar hotel en direct je bed in. Ik hoop dat je tijdens 1 van je overstaps dan wel tijd hebt om wat te eten
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Jackson Hole is een perfecte luchthaven voor verblijf in Grand Tetons en Yellowstone, de luchthaven is recentelijk gemoderniseerd en is geen houten hutje meer. Bedenk wel dat er minder aanbod van huurauto's is maar als je een bepaalde klasse boekt zullen ze deze klaar hebben staan. Het is echter niet mogelijk om te kiezen uit meerdere zoals je gewend bent bij grote internationale luchthavens.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb 3 jaar geleden ook op Jackson Hole gevlogen. Niet direct vanuit NL maar na 4 dagen Santa Fe. Met Delta via SLC.
Nu KLM/Delta rechtstreeks op SLC vliegt kan je inderdaad redelijk soepel naar Jackson Hole. Ideale luchthaven.
Autohuur is ook prima. Inderdaad maar een paar maatschappijen maar de auto's staan letterlijk voor de deur. Wel wordt de auto toegewezen (geen eigen keuze).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In de tijd dat mijn camper overwinterde in Bozeman zijn wij enkele malen op dat vliegveld (BNZ) gevlogen.
Helemaal prima en 1½ u vanaf Yellowstone.
Qua kosten maakte dat niet veel uit met SLC, Denver daarentegen is wat goedkoper vliegen.

Misschien is de keuze van een huurauto niet zo uitgebreid dan in SLC of Denver, 't is maar wat je nodig bent.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ