Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk type auto voor rondreis Zuidwesten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
chiellaumen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Welk type auto voor rondreis Zuidwesten

Bericht door chiellaumen »

Hallo allemaal, komende zomer ga ik samen met mijn vriendin de langverwachte trip maken door het zuidwesten van Amerika.
Onze route is gebaseerd op het voorbeeld van de rondreis die ook te vinden is op deze site, met toevoeging van San Diego.
Nu wilde ik graag wat advies inwinnen welk type auto het beste is voor deze reis en wat jullie ervaringen zijn.

Ik neig zelf naar een premium/luxury auto, we zijn maar met 2 personen dus qua plaats meer dan voldoende, voordeel van een gesloten kofferbak ivm bagage, en gezien de vele kilometers willen we ook graag een fijne luxe auto om te rijden.

De andere optie zou zijn een standard suv, ik hoor goede verhalen over de Ford Escape.

Wat is volgens jullie de beste optie, we willen niet op dirt roads gaan rijden, maar is het toch handig om bijvoorbeeld 4 wheel drive te hebben of maakt dat allemaal niet uit als je de gewone wegen in de national parks volgt?
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Welk type auto voor rondreis Zuidwesten

Bericht door boonens »

Wanneer je in de zomer gaat en geen (extreme) dirt roads zal rijden is een 4WD absoluut overbodig. Indien je wel van plan bent om een aantal slechte wegen mee te pikken, is een auto die wat hoger op z'n wielen staat (high clearance) wel handig.

O.a. om die reden gaan wij altijd voor een SUV. Daarbij: meer hoogte dus beter overzicht (zowel op de weg als op de omgevingp :D) en op de dagen dat je veel korte stukjes rijdt tussen sights (dus 20x per dag je auto in en uitstapt) is een hoge instap ook wel erg prettig voor benen en rug (ik ben wat langer dan gemiddeld). Qua liter bagageruimte is het nogal auto-afhankelijk en zal het niet heel veel schelen tussen beide klassen gok ik.

Ford Escape is inderdaad prima. Voor ons is een Jeep Grand Cherokee altijd de hoofdprijs...
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij huren ook meestal een premium sedan, voor 2 personen meer dan voldoende. :D
Ik hou helemaal niet van hoge auto's zoals een SUV of een minivan, maar als je een dirt road wil gaan rijden ontkom je er niet aan,
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het ook te maken heeft met wat je zelf zoekt. Ik heb in een economy car, full size , mid size suv en een full size suv gereden en in principe was het allemaal prima. Zeker met 2 mensen. Maar idd wil je bv de monument valley trail rijden of ergens anders offroad dan is een high clearance wel nodig. Maar een midsize suv kan dan ook wel prima zijn.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik kies ook altijd voor een SUV (Mid-size of standard). Vanwege het overzicht op de weg en de makkelijke instap.

Echter; ongeacht het type auto mag je formeel (volgens het huurcontract) alleen op verharde wegen rijden. Dirt roads zijn verboden terrein. Maar velen rijden wel eens een onverhard weggetje (naar Bodie of in Monument Valley) en dan is een SUV ideaal.
Oh, en een Ford Escape is een Mid-size SUV. Al worden de categorien continue gedevalueerd (of de auto's geupgrade) dus hij zou tegenwoordig zomaar voor een Standard SUV kunnen gaan. Mijn tip is voor een Standard SUV: met z'n tweeen heerlijk ruim en overzichtelijk en een degelijke V6 motor.
Dan wel een kleedje meenemen :lol: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=kleedje
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wij reizen ook altijd met z'n tweeen en huren sinds een paar jaar een mid-size SUV (we krijgen meestal een full size mee). Bij de 1e keer hadden we meteen al zoiets van: dat hadden we jaren eerder moeten doen. Het is voor ons een extra dimensie van de vakantie. Thuis rij ik in een Twingo, en dan is zo'n SUV geweldig:)
Het grote voordeel is ook dat het erg prettig rijdt bij veel kilometers en voor iemand als ik met een height issues, het uitzicht is zo veel beter als je wat hoger zit. Voor die paar extra dollars per dag zou ik het zeker aanraden.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Hier een heel andere reactie: toen mijn vriend en ik voor het eerst samen naar de VS gingen voor het standaard rondje zuidwesten (we waren toen eind twintig), huurden we een Mustang cabrio. Het was echt net zo leuk als we ons hadden voorgesteld. Het dak hebben we er alleen zo nu en dan bij een stad (diefstal bagage) en in Death Valley (hitte/airco) op gehad, verder vier weken lang met wapperende haren dwars door zes staten.

Heerlijk langs de highway 1, dwars over de Strip in Las Vegas, de heuvels van San Francisco en natuurlijk de geuren en geluiden in de NP's echt kunnen meemaken. We zijn er zelfs zonder problemen mee door Monument Valley gereden, maar niet iedereen heeft zo'n goede ervaring, dus kijk daarmee uit.

Tegenwoordig zijn we veertigers, reizen we met twee kinderen en veel meer kampeerzooi, dus huren een gewone auto of suv. We hebben ons al voorgenomen dat we zodra we weer met zijn tweeen zijn, we weer cabrio gaan rijden door de VS 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Over het benzine verbruik hoef je je niet zo een zorgen te maken, je lacht je rot bij het vol tanken :) Afgelopen jaar tijdens mijn zuidwest vakantie was het 1 gallon (3.8l) voor gemiddeld 2.20 usd, max 50 usd en de tank zit vol bij de meeste grotere autos/suvs.

Tijdens mijn eerste US vakantie had ik een Dodge Charger, leuke auto maar lomp zwaar en weinig overzicht. Als je voor het eerst in Amerika rijdt met de auto is het wel even wennen, vooral het rechts ingehaald worden was wennen. Met een SUV heb je de voordelen van een goed overicht, voldoende ruimte voor je bagage/boodschappen en extra bodem vrijheid voor als je een dirt road wilt rijden.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
chiellaumen
Amerika-newbie

Bericht door chiellaumen »

Bedankt voor jullie uiteenlopende reacties! Op dit moment gaat nu toch wel de voorkeur uit naar een suv, het overzicht en het makkelijk in -en uitstappen lijkt me toch wel fijn. Cabrio lijkt me zeker ook mooi, maar gezien de beperktere bagageruimte en ook wel de forse prijs in het hoogseizoen zal dit hem niet gaan worden. Mocht iemand nog een goede aanbieding tegengekomen in periode 18-07 / 08-08 hou ik me aanbevolen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer