Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autoklasse voor 6 personen (geen rondrit)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Amathanio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Autoklasse voor 6 personen (geen rondrit)

Bericht door Amathanio »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een auto voor 6 personen. Het is altijd wat moeilijk een auto te boeken en nu al zeker niet.
De meeste grote auto's zijn 7 personen, dus zeker geen maar het addertje zit hem terug in de bagage. 6 personen zijn dus 6 koffers én 6 handbagages. En ik vrees voor toch enkele hardcovers. :(
Nu keek ik naar de Ford Expedition of de Ford Explorer. Beiden voor 7 personen maar over de bagage raken de verschillende verhuursmaatschappijen het niet eens. Ook een googlesearch maakt me niet veel wijzer.
En nog grotere wagen is de Full Size Passenger Van. Deze gaat voor 12 personen en is direct al wat overkill denk ik. :)
Op zich zou dit niet zo erg zijn maar die wagen ziet er vrij hoog uit en in bijvoorbeeld ons hotel hebben we een overdekte parking. Ook weet ik het hoogtelimiet niet van de parkingtorens van enkele parken in Orlando. Er staat in dezelfde klasse ook een andere wagen die lager is (Ford Econoline) maar wat is de kans dat ik die kan kiezen. Ik huur wel op op MCO, wat de keuze wel wat vergroot.
De verplaatsing met volle lading (dus 6 personen en alle bagage) gebeurt niet zo veel. Luchthaven - hotel en dan ook eens Orlando-Fort Myers-Miami en terug.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een autohuur voor 6 personen? Eventueel een foto zou handig zijn. :)

Bedankt!
2024 Las Vegas Fire Observers CCFD
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Autoklasse voor 6 personen (geen rondrit)

Bericht door knaapje »

..........Deze gaat voor 12 personen en is direct al wat overkill denk ik. ............

Let wel op dat je deze met een normaal Nederlands B-rijbewijs niet mag besturen.

Je mag een huurauto besturen, die je met je rijbewijs ook in NL mag besturen.
De indeling van rijbewijzen in de US is anders maar geldt voor buitelnaders/NL-ers niet.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Bij onze Ford expedition kun kun je op de achterste rij alles neerklappen behalve 1 van de stoelen (voor de 6e persoon). Je hebt dan wel aardig wat ruimte. Bij onze explorere (oud model) kon je de achterste bank voor de helft neerklappen, maar omdat die autos sowieso korter is heb je dan toch een stuk minder ruimte. Ik weet niet of het nieuwe model ruimer is. Ik zou zelf denken dat een Explorer sowieso niet gaat passen, en bij een Expedition zou ik nog steeds zo min mogelijk harde koffers meenemen. Zachte koffers, of, nog beter, duffels, en dan zal dat wel passen.
Terug in Texas!
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Als je met 6 mensen in een 7persoons auto gaat, dan gaat het niet lukken om 6 koffers mee te nemen. De keren dat wij met 6 mensen gingen (en gaan) proberen wij onze bagage echt minimalistisch in te pakken en met max 2 koffers en 1 grote tas te reizen en dat was al best een beetje puzzelen met een ingeklapte halve bank. Dus misschien en paar keer naar de laundry 8)
Amathanio
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amathanio »

knaapje schreef:Let wel op dat je deze met een normaal Nederlands B-rijbewijs niet mag besturen.
Je mag een huurauto besturen, die je met je rijbewijs ook in NL mag besturen.
Er staat Ford Transit of gelijkaardig. Bij details staat dan de Econoline als alternatief. Maar met bv. een Transit mag je toch met je gewoon rijbewijs rijden?
Ik was geneigd de Expedition te nemen maar 4 personen hebben hardcovers.
2023 Orlando Themeparks
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. alles hangt op de daadwerkelijke hoeveelheid bagage.. Met 6xcabin luggage zou ik het zeker aandurven in een SFAR (bijvoorbeeld een Ford Explorer). Alleen het smalle deel van de achterste bank omhoog en dan kun je die makkelijk kwijt.

Als er ook nog twee grote koffers oid bij moeten wordt het krap maar moet het nog wel passen. Eventueel kun je nog naar een FFAR upgraden.

Maar zes grote koffers /en/ 6 x cabin luggage? Dat wordt zelfs in een FFAR lastig. Hoe lang gaan jullie wel niet weg dat er zo enorm veel bagage mee gaat? Wij doen met z'n tweeen roadtrips van 4 weken met 1 grote koffer en twee cabin trolleys. En dan hebben we nog meestal te veel kleren bij :-).
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

.........Er staat Ford Transit of gelijkaardig. Bij details staat dan de Econoline als alternatief. Maar met bv. een Transit mag je toch met je gewoon rijbewijs rijden?................

Als het een Ford Transit uitvoering is die je met je NL rijbewijs ook in Nl mag besturen wel.
Is hij echter voor meer dan 9 personen incl bestuurder heb je een D rijbewijs nodig.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik er geen mogelijk om een roofbag aan te schaffen?
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Als ik zo naar de transit kijk op google en er even bijv. Alamo bijzet, lijkt het gewoon een bestelbusje. Hier mag je volgens mij gewoon inrijden anders zou het er vast wel bijstaan en anders kan je altijd even contact opzoeken met de maatschappij waar je hem zou willen huren, toch?
Wij kunnen er wel een mening over hebben, maar uiteindelijk kunnen zij je antwoord geven.
knaapje
Amerikakenner

Bericht door knaapje »

Het plaatje wat erbij staat is altijd maar een voorbeeld.
Er staat toch voor hoeveel personen de bus geschikt is en dat is bepalend.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik denk dat, als het niet past, het goedkoper is om een tweede auto te huren.

Je zou bijvoorbeeld een standard SUV kunnen reserveren /en/ een compact sedan. Als je die gewoon direct bij de verhuurder reserveert (ik neem even Alamo als voorbeeld) dan is er geen enkele verplichting om die auto ook daadwerkelijk mee te nemen. Die kun je te allen tijde kostenloos annuleren, ook nadat de verhuurtijd in gaat.

Je boekt vooraf beide auto's, bijvoorbeeld bij Alamo, en doet dan voor beide reserveringen een online check-in/skip the counter. Aangekomen op MCO ga je met z'n zessen richting verhuurgarage.

In eerste instantie laat je alleen je reservering voor de standard SUV zien aan de greeter. Misschien dat hij of zij je, als je met zoveel bagage aankomt, al gratis upgrade naar een grotere auto, maar als dat niet het geval is ga je het gewoon proberen. Past het: prima, dan rij je weg en vergeet je de andere reservering. Past het niet: dan pak je ook je andere (al ingecheckte reservering) er bij en gaan er twee of drie mensen in de andere auto naar jullie hotel en rij je dus op de trajecten waar je alle bagage mee moet nemen met twee auto's. Iets minder gezellig, maar zo'n 15-person minivan wordt je ook niet blij van..
Amathanio
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Amathanio »

roelb schreef:Maar zes grote koffers /en/ 6 x cabin luggage? Dat wordt zelfs in een FFAR lastig. Hoe lang gaan jullie wel niet weg dat er zo enorm veel bagage mee gaat? Wij doen met z'n tweeen roadtrips van 4 weken met 1 grote koffer en twee cabin trolleys. En dan hebben we nog meestal te veel kleren bij :-).
De voornaamste oorzaak is dat er geen koppels bij zijn dus iedereen zal z'n eigen koffer hebben. :(
roelb schreef:Ik denk dat, als het niet past, het goedkoper is om een tweede auto te huren.
Ik vrees hier toch een beetje voor. Misschien wel op de wagen maar daar komen nog tollwegen bij, verbruik, enz... Dit verdubbelt allemaal. In Miami verblijven we op South Beach en kost ons de parking per wagen al 80$.
vimo schreef:Wij kunnen er wel een mening over hebben, maar uiteindelijk kunnen zij je antwoord geven.
Dat is waar, ik ga eens kijken wat ze zelf voorstellen. Ik hou jullie op de hoogte :)
2023 Orlando Themeparks
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

PSVwally schreef:Ik er geen mogelijk om een roofbag aan te schaffen?
Heb je hier nog aan gedacht?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Amathanio schreef: De voornaamste oorzaak is dat er geen koppels bij zijn dus iedereen zal z'n eigen koffer hebben. :(
Ik zou zeggen: met elkaar bagagelimieten afspreken. Gewoon een cabin trolley per persoon en eventueel deel je per drie mensen oid nog een extra grote koffer.
Amathanio schreef: Misschien wel op de wagen maar daar komen nog tollwegen bij, verbruik, enz... Dit verdubbelt allemaal.
Vergis je niet in het verbruik van zo'n 15 persoons bus. Ik denk dat je meer brandstof kwijt bent voor zo'n bus dan voor een SUV en een kleine sedan samen. Parkeren in alle parkeergarages van de city of Miami Beach kost $20/dag. Ik weet niet in welk hotel je zit, maar het kan de moeite zijn om dus je auto op een paar minuten wandelafstand te parkeren ipv de hotel valet te gebruiken. De vraag is ook of zo'n 15 persoons bus niet een oversize vehicle is en wellicht niet zomaar geparkeerd kan worden.

En vergeet niet: ik bracht de tweede auto als een /backup/ optie. Als je je reisgenoten een beetje in de hand kunt houden met bagage dan denk ik dat jullie met z'n zessen prima een standard size SUV kunnen huren.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Een standard SUV of SFAR is toch bij de meeste bedrijven een Ford Edge of iets wat daar op lijkt ? Volgens mij is dat een auto met maar 2 zitrijen dus wordt het lastig om daar met 6 personen in te zitten...
Laatst gewijzigd door sanook op 25 jan 2017, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Is een edge geen IFAR? Een Ford explorer is iig bij Alamo een standard SUV en die heeft gewoon een (in delen neerklapbare) derde rij. Oke, het zijn geen full-size seats, maar prima te doen. Als je alleen het kleine deel omhoog klapt heb je nog meer dan 3/4 van je bagageruimte over.

Maar als je pech hebt staan er inderdaad alleen 5-seaters. Maar goed, vragen aan de greeter leidt wellicht tot een gratis upgrade naar FFAR en anders de backup reservering inzetten.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Oordeel zelf: :D

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... d-suv.html

Edge = SFAR, Escape = IFAR, TS heeft minstens een Fullsize SUV = FFAR nodig maar dat gaf hij zelf al aan.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Er zijn echt SFAR's met een derde rij. Laat ik het anders zeggen: ik huur altijd een SFAR en heb nog nooit een auto gehad /zonder/ derde rij bij Alamo. Gereden: Toyota Highlander, Mazda CX-9 en Ford Explorer. Natuurlijk hou je niet veel kofferbak over in een Explorer met de derde rij omhoog, maar met de helft omhoog en een beetje slim stapelen kan er een hoop in.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Als ik de kop lees, staat daar geen rondrit. Dat betekent dat jullie op 1 plaats verblijven?

Misschien dat een grote SUV met 3 banken dan niet een groot probleem hoeft te zijn, jullie laten de bagage dan toch op de verblijfplaats staan.

Even iets krapper van en naar de luchthaven is dan misschien een uitdaging, maar niet onoverkomelijk.

Groet,
Sandra
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Kijk ,je gaat met 6 personen. daarbij mag je 6 koffers a 23 kg meenemen en 1 handbagage van 10 kg. Je MAG, maar niets Moet. Beperk je bagage zou ik zeggen . Wasmachines bestaan daar ook . Als wij met 4 personen gaan nemen wij maar 2 koffers mee, en daarbij is er nog voldoende ruimte om inkopen terug mee te nemen . De trolley die wij als handbagage meenemen is meestal op de heenreis zo goed als leeg.
De oplossing is dus geen grotere auto ,maar je bagage beperken . Zeker als het geen rondreis is .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer