Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Uber

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Ervaringen met Uber

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met Uber in Amerika (en dan wellicht in New Orleans)? Komende zomer zijn wij in o.a. New Orleans en omdat ons hotel net buiten de stad ligt, willen we gebruik maken van Uber. Ik heb dit natuurlijk even gegoogled en even bekeken op dit forum en nu vraag ik me af wat de ervaringen hiermee zijn bij jullie. Is het inderdaad een goedkope optie? En welke Uber had je dan? De Uber X? De Uber Black? Op de site van uber word ik hier niet veel wijzer van.. Ik hoop dat er iemand hier is met ervaring :)

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen met Uber

Bericht door Thierry73 »

Ik heb een heel klein beetje ervaring met Uber.
Maar dat was wel met een Amerikaanse vriend.

Die bestelde op zijn telefoon een uber en binnen no time was er iemand die ons een lift gaf.
Volgens mij had hij zijn credit card gekoppeld en hoefde hij verder ook niet meer af te rekenen (wel een fooi uiteraard).

Ging heel snel en soepel, maar dat zal per regio en tijdstip wel anders zijn.
Nu was het in (de buurt van) San Francisco vlak voor een NFL wedstrijd van de 49ers. Enige wat die persoon met de Uber deed was de hele avond mensen van de gratis parkeerplekken naar het stadion rijden.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Uber werkt fantastisch. Makkelijk, snel en ze hebben een goede kwaliteitsgarantie. In principe heb je altijd binnen een kwartier iemand op je locatie staan; in grote steden sneller. In NYC duurde het gemiddeld 30 seconden. Het is goedkoper dan een taxi, maar natuurlijk wel duurder dan bijvoorbeeld de bus of metro. Je ziet de te betalen prijs altijd voordat je instapt.

Je kunt de gewone Uber prima gebruiken. Uber Black is de high-end versie, die is duurder maar dan krijg je ook luxere auto's om in te zitten. Uber Pool is de opzet waarbij je de auto deelt met anderen die dezelfde kant op moeten. De prijs gaat dan omlaag maar de wachttijd kan langer zijn.

Je creditcard is inderdaad gekoppeld aan je account dus je stapt gewoon uit zonder betaalproces. Fooien geven is in de policy van Uber juist niet de bedoeling. 'There is no need to tip' is een van hun slogans (https://help.uber.com/h/f7385bf5-1748-4 ... 9b62facc45)

Omdat je de chauffeur daarna een rating moet geven blijft de kwaliteit hoog. Als zijn rating namelijk onder 3,7 komt mag hij niet meer rijden (hij krijgt dan geen ritten meer aangeboden vanuit de Uber app).

Kortom: een feest!
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik denk dat wij voor het eerst gebruik gaan maken van Uber in San Francisco, wanneer we aankomen op het vliegveld en dan naar het hotel.
Deze route doen we een aantal dagen ook weer terug, voor het ophalen van de huurauto...
Ben benieuwd! Stukke goedkoper dan een taxi zag ik :)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Uber is inderdaad op veel plekken een uitkomst.

Een paar tips:

Koop je in de US een SIM kaart? Koppel dan je amerikaanse telefoonnummer van die SIM aan je Uber account. Veel chauffeurs bellen je als ze je niet snel genoeg kunnen vinden en dat telefoontje wil je niet binnenkrijgen op je Nederlandse nummer. De chauffeur beseft zich dat niet, want die belt een lokaal Uber nummer, Uber verbind hem dan door.

Een ander voordeel: als je een nieuwe account aanmaakt krijg je meestal de eerste rit gratis. En met een Amerikaans nummer kun je ook een US based Uber account aanmaken. Want zo'n aanbod in Euro bijvoorbeeld wordt niet verrekend met een rit in de US.

Een "gewone" UberX is prima. Share heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Een UberXL kan handig zijn als je ook bagage bij je hebt of met meer dan 3 personen bent.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Die eerste tip is inderdaad een goede. Je wordt vrijwel altijd gebeld. Zeker in drukke steden. Zelf krijg je de naam en kentekenplaat door van Uber welke auto je komt halen, dus je weet altijd waar je moet instappen. Het is gebruikelijk dat als je instapt je even de naam van de chauffeur noemt. Bv: 'John?'

De eerste rit is gratis tot $22 in de VS. Maar die bedragen veranderen steeds. Toen wij het voor het eerst gebruikten (in Vegas) was het gratis tot $5. :lol:
Groetjes,
Daniel
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

Ik denk dat wij inderdaad de UberXL, aangezien we met 3 personen zijn, 3 handbagage koffers en 2 grote koffers.
Ik zal dat inderdaad ook maar even 2 simkaarten bellen met een Amerikaans nummer voor mijn schoonmoeder en vriendin. Zelf heb ik T-Mobile Unlimited USA met mijn gewoon Nederlandse nummer.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

En dan is er ook nog UberEATS !

Wie ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Ik heb alleen ervaring met Uber.
In San Fransisco en Anaheim en het werkt fantastisch!
Ik ben inderdaad één keer gebeld en ik heb één keer gehad dat mijn rit gecanceld werd.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Super fijn deze reacties zeg!!! Ik ken het helemaal niet, wel van naam natuurlijk, maar nog nooit zelf gebruikt. Sowieso dus even de app downloaden. Een SIM kaart in de US kopen lijkt me wel handig na het lezen van jullie tips :) Top!!

Ik ga dus voor de 'gewone' Uber (X). Als je een Uber bestelt, krijg je dan ook een keuzemenu ofzo te zien? Zodat je kan zeggen welke versie je wilt?
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Jep! Downoad de app maar, dan zie je zelf dat het allemaal erg vanzelfsprekend is!
Groetjes,
Daniel
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Hier ook goede ervaringen in / rond SFO, maar wij vonden Lyft ook goed :)
En daar zijn erg veel kortingscodes voor te vinden.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Ervaring met Uber in Nederland, Londen en Indonesie en ik ben zeer groot fan. Het werkt echt heel efficiënt, snel en relatief goedkoop. Zelfs midden in de nacht heb je binnen 10 min iemand voor de deur staan in een buitenwijk van Utrecht om je naar station te brengen o.i.d.

Grote voordeel ook: je kan nooit worden opgelicht door je chauffeur wat betreft prijs, want die is vastgesteld door Uber en je kan via je app betalen. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat de chauffeurs veel efficiëntere routes rijden en ook veel vriendelijker zijn.

Nog niet in de VS uitgeprobeerd, maar dat gaat er vast nog wel een x van komen. Ideaal!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Met lyft heb ik dan weer geen ervaring. Wat is het voordeel tov uber?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Wij vonden het goedkoper door de korting haha. We hadden 10x $5,- korting, dus dat was leuk.
Verder kan je de chauffeurs ook een fooi geven als je dat wilt. Verder maakte het voor ons weinig uit :) Ik denk dat het verder ook veel op elkaar lijkt.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Ik heb de app gedownload, maar ik word er nog niet veel wijzer van. Maar ik zal zo even rustig gaan kijken. Waarschijnlijk gewoon geen taxi's hier in de buurt haha... Maar hier heb ik het ook niet nodig, wel in Amerika. Ik ga gewoon eens even een beetje kijken hoe het werkt, bedankt!
B & G
Amerika-ontdekker

Bericht door B & G »

Vorige week nog heel wat ubers genomen in SFO. Om een beetje de toerist uit te hangen is het veel voordeliger dan die toeristen bussen. Ik wist natuurlijk waar ik moest zijn en had geen guide nodig.
In grote steden rijden heel veel ubers rond, dus pickup tijden zijn meestal slechts enkele minuten. Ons snelste record was 10 seconden, de langste 3 minuten. Buiten de grote steden kan ik me wel inbeelden dat het iets minder goed werkt. Het is ook supply&demand dus de prijzen kunnen soms wel snel heen en weer springen afhankelijk van bvb het weer, tijd van de dag, plaatselijke drukte etc..

Maar het is typisch goedkoper dan taxis, maar duurder dan het openbaar vervoer natuurlijk. Waar het vooral fantastisch goed is; is gebruiksgemak. Je geeft in waar je naartoe wil, de app bepaalt met de GPS waar je staat en je ziet de kost voor je bestelt. De chaufeur krijgt al de info ook op zijn app dus je bent direct onderweg. Afrekenen wordt allemaal met creditcard gedaan, dus het gaat gewoon ook enorm snel. Geen gedoe.

Het heeft natuurlijk wel mobiele data nodig, dus let even op dat je daarop niet kaalgeplukt wordt :)

Ik heb nog een uber invite code in m'n mailbox gekregen die 10USD korting op de eerste rit zou geven. Als iemand zich nog wil registeren en er iets mee kan, stuur me ff een berichtje.
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Uber is in Amerika veel goedkoper dan een taxi! In Europa verschilt het vaak minder. Zeker een aanrader. Af en toe zit er een chauffeur bij die het niet helemaal snapt en je niet kan vinden, maar dan annuleren we de rit en boeken een nieuwe.

Ik heb maar een probleem met Uber en dat is hun cultuur.

https://www.susanjfowler.com/blog/2017/ ... ar-at-uber

Daarom gebruik ik waar beschikbaar Lyft, die betalen hun chauffeurs ook iets beter. Lyft is iets minder bekend en daarom is de wachttijd soms een beetje langer, maar dat heb ik er graag voor over. Het is nog niet overal beschikbaar maar in de meeste grote steden zeker wel. Je krijgt 5$ korting op de eerste tien ritten, PM als je Lyft overweegt en ik stuur je de code :)

Zowel Uber en Lyft kunnen duurder uitvallen als er een groot evenement is, dan is er een 'surge' en schieten de prijzen omhoog. Dat is vrij zeldzaam, denk aan een parade of een grote sportwedstrijd.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Uber is inderdaad regelmatig negatief in het nieuws, o.a. breuk van privacy van klanten ('God Mode'). Persoonlijk zal ik geen Uber nemen om die reden.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Bedankt voor de reacties. Ik zal tegen de tijd dat we gaan even een berichtje sturen voor de code :) Bedankt! Ik ga na jullie reacties zeker gerbuik maken van Uber.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht