Vorige week nog heel wat ubers genomen in SFO. Om een beetje de toerist uit te hangen is het veel voordeliger dan die toeristen bussen. Ik wist natuurlijk waar ik moest zijn en had geen guide nodig.
In grote steden rijden heel veel ubers rond, dus pickup tijden zijn meestal slechts enkele minuten. Ons snelste record was 10 seconden, de langste 3 minuten. Buiten de grote steden kan ik me wel inbeelden dat het iets minder goed werkt. Het is ook supply&demand dus de prijzen kunnen soms wel snel heen en weer springen afhankelijk van bvb het weer, tijd van de dag, plaatselijke drukte etc..
Maar het is typisch goedkoper dan taxis, maar duurder dan het openbaar vervoer natuurlijk. Waar het vooral fantastisch goed is; is gebruiksgemak. Je geeft in waar je naartoe wil, de app bepaalt met de GPS waar je staat en je ziet de kost voor je bestelt. De chaufeur krijgt al de info ook op zijn app dus je bent direct onderweg. Afrekenen wordt allemaal met creditcard gedaan, dus het gaat gewoon ook enorm snel. Geen gedoe.
Het heeft natuurlijk wel mobiele data nodig, dus let even op dat je daarop niet kaalgeplukt wordt
Ik heb nog een uber invite code in m'n mailbox gekregen die 10USD korting op de eerste rit zou geven. Als iemand zich nog wil registeren en er iets mee kan, stuur me ff een berichtje.