Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

extra koffers

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Karin4444
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

extra koffers

Bericht door Karin4444 »

Hallo beste forum leden een kleine vraag wij gaan 16 mei zuidwesten rondreis doen per gehuurde auto.
Nu hebben we heen twee koffers en twee hand bagage, maar voor de terug reis twee extra koffers bijgekocht.
Voor eventueel wat aankopen, weet dat ik tot 430 mag invoeren.
Maar zal dat strenger worden gecontroleerd worden? als je twee extra koffers mee terug neemt.
Of staat dat niet vermeld vroeg het me af ben namelijk bang dat het meschien iets meer dan 430 invoeren wordt.
Dit wordt onze eerste reis naar Usa heb er helemaal zin in.

gr :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: extra koffers

Bericht door Martin & Marianne »

Vlieg je dan met 2 volle koffers en 2 lege koffers heen?
Als je twee koffers weet te vullen met aankopen zul je inderdaad wel snel boven de 430 euro zitten. Dat je meer mee terug neemt lijkt me op zich geen probleem - geen idee of de douane dat in de gaten houdt - maar met 4 koffers reizen in plaats van twee maakt de kans op een controle wel groter natuurlijk.
Je weet dat je moet bijbetalen voor extra bagage?

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Je bent nogal wat van plan met die "dure" dollar :wink: Die 4 koffers zullen de aandacht niet zo snel trekken, eerder je gedrag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Karin4444
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin4444 »

Hallo, nee ga met twee volle koffers heen heb bij betaald voor twee extra koffers terug.
Denk zelf ook niet dat het een probleem is.moet ook een beetje mazzel hebben.
Net wat je zegt meschien wel een extra koffer het is tenslotte niet goedkoop daar. :lol: :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben intussen al 8 keer met één koffer heen gereisd en met twee terug. Dankzij de FB status kostte me dat de afgelopen keren niets extra :thumbup: . Eén keer heb ik een nieuwe trolley gekocht in de VS, de andere keren had ik een extra duffelbag opgevouwen in de andere tas meegenomen.
Elke keer ben ik bij aankomst op Schiphol (of Dusseldorf) weer gespannen hoe ik als single reiziger met twee grote en zware koffers/wieltassen ongeschonden langs de douane kom. Elke keer nog gewoon door kunnen lopen (terwijl ik toch voor veel meer dan €430 aan nieuwe kleding mee heb). Gewoon met een stalen gezicht richting uitgang.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Kwa kleding terug nemen is het vrij eenvoudig. Kaartjes eruit knippen en tussen je vuile was frommelen. :wink:
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Prijskaartjes eruit doen wij ook altijd, maar helaas hebben wij amper vuile was.
In de villa wassen we altijd alles nog weg voor we vertrekken, maar vouw alles binnenstebuiten op en met de logo's naar binnen gevouwen...Dus contra aan hoe je normaal je truien, tshirt enz opvouwd . ..en doe de ouwe shirtjes er bovenop en tussendoor.
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

En de douane leest niet mee natuurlijk :). Word je eruit gepikt dan krijg je een welles/nietes verhaal maar de bewijslast ligt aan jouw kant.
Ik ben ooit gered door Coolblue die me de factuur mailden van mijn Macbook Pro. Die had ik 1 maand voor vertrek gekocht dus die zag en voelde nog nieuw ja. Maar daar hebben ze totaal geen boodschap aan.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Simonrio schreef:Kwa kleding terug nemen is het vrij eenvoudig. Kaartjes eruit knippen en tussen je vuile was frommelen. :wink:
Bewijslast ligt bij jou. Vertrouwen ze het niet dan krijg je eerst een boete en daar kun je dan bezwaar tegen indienen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

En maat 8 van kleding is ook echt een Europese maat : :wink: Ik knip dus ook nog altijd de maten eruit.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik verwijder ook altijd alle labeltjes en stuur de kassabonnen met de post naar huis. Maar dat slaat eigenlijk nergens op: met een 23kg tas vol netjes opgevouwen ongedragen nieuwe merkkleding en de andere tas (ook 23kg) ook nieuwe spullen, vuile was, toilettas etc. heb ik geen verhaal: overduidelijk in de VS een halve kledingkast gekocht (voor ruim meer dan €430). Maar zoals gezegd; nog nooit gecontroleerd :D .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Probeer het een beetje slim aan te pakken.

Niet als eerste met een grote glimlach langs de douane lopen met een grote stapel koffers. Zorg dat je (achter) aansluit bij een groep.
Pak de drukste uitgang als je kunt kiezen.
Alles doen wat hier al genoemd staat. En dan was je maar een keer niet voordat je vertrekt. Stop er een vochtige handdoek tussen en binnen een paar uur ruikt er niks meer nieuw. Nieuwe spullen inderdaad ontdoen van alles, kaartjes, stickers en labels. Een paar dagen onder je matras doet ook wonderen.

Wat bij mij het beste werkt is een goeie rugzak. Dan bedoel ik niet zo'n ding waar je een half jaar de wereld mee rondtrekt. Maar een gewoon ding waar de jeugd mee naar school gaat. En een paar goed getrainde buik- en rugspieren helpen ook. Bij, ik meen, de Blokker kan je van die kledingzakken kopen die je met behulp van een stofzuiger vacuüm kunt zuigen. Die pakketjes kan je net maken van welk formaat als jij wil. Zodat ze perfect in je rugzak passen. Ik krijg op die manier met gemak 20 kilo in mn rugzak. Daar kraait echt geen haan naar.

Maar zoals gezegd een paar goeie buik- en rugspieren zijn dan wel van belang. Anders loop je als John Cleese over Schiphol te marcheren.
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Een aantal jaar geleden van er op tv een serie over de douane, met in de hoofdrol meneer Mol.
Zijn tactiek was als eerste in de waszak duiken en ze pikken er toch meteen uit wat nieuw is.
Ook al is het muf en gedragen.

En de douane kijkt naar jou en vooral naar je gedrag.
En ze pakken liever iemand die 100 nep calvin klein tshirt in zijn koffer hebt, dan jou die lekker (voor eigen gebruik) geshopt heeft.
Ik bewaar juist wel altijd de bonnen als ze niet gedragen zijn. Dan kan ik aantonen dat die spijkerbroek van Tommy Hilfiger maar 15 dollar was bij ross. De douane gebruikt de Nederlandse waarde.
Ook draag ik op de terug weg mijn Nederlandse kleding. Zodat ik niet aan kom met een paar blinkende nieuwe Nike schoenen, en een Gap vest met te grote opdruk. Die laat ik lekker in mijn (zeer opvallende oranje) koffer zitten :D
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Grappig om te lezen dat sommigen denken dat ze die douane beambten te slim af kunnen zijn. Alle trucjes die hier genoemd worden hebben ze al honderden keren meegemaakt...
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Ben ik met je eens. Maar je kan ook naief zijn en alles keurig met de kaartjes eraan in je plastic tasje keurig netjes gesorteerd op alfabetische volgorde in je koffer stoppen. Dan vraag je erom.

Negen van de tien keer zijn ze niet op zoek naar mensen die kleding kopen voor eigen gebruik. Wel mensen die inderdaad met 23 dezelfde shirtjes en 52 dezelfde broeken met bijpassende schoenen aan komen dragen. Ze hebben mij 1 keer uit de rij geplukt. Super aardige gast. Die wilde weten hoe mijn vakantie was. Vroeg of ik nog aparte dingen had gekocht in Amerika. Heb geantwoord de gebruikelijke zaken. Wat voor mn vrouw en dochters. Keek een keer in mn koffer en dat was dat. Wilde alleen weten waarom ik twee iPhones en twee iPads had. Eentje voor mn werk en eentje prive was mn antwoord. En dat was het.

Ik blijf erbij, niet te opvallend gedragen. Zoals al hier gezegd, niet met je glimmende Nikes door de douane lopen met een stapels koffers. Dan zullen ze je er niet tussenuit plukken. Of ze moeten zich te pletter vervelen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Marjolijne schreef:Een aantal jaar geleden van er op tv een serie over de douane, met in de hoofdrol meneer Mol.
Dick Mol, daar lopen zelfs zijn eigen collega's met een grote boog omheen. :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oh ja? Waarom dat? Mocht altijd graag naar dat programma met hem erin kijken. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Karin4444
Amerika-ontdekker

Bericht door Karin4444 »

Wat een leuke reacties had ik ook bedacht inderdaad over die kleding.
Wil leuke cadeautjes mee nemen voor de kids, en zo en inderdaad schoenen en zo maar die ga ik in de vakantie dragen dus.
En die poker face gaat wel lukken na een paar dagen las Vegas. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer