Pagina 1 van 1
Help API niet op tijd ingevuld!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:39
door Pabloxl
Hallo ,
wij vertrekken zaterdag naar Miami met AIr Canada via Toronto.
We hebben een ESTA en ETA.
Maar nu hoor ik pas net dat je een API moet invullen nadat je geboekt hebt ( de vlucht heb ik in januari geboekt)
Je moet blijkbaar op de site van de airliner je boekingsnummer ingeven en je paspoortnummer, geboortedatum e.d. invullen.
Als ik nu inlog op de API van Air canada kan ik niets meer wijzigen ( en die gegevens zijn niet ingevuld maar 'grijs' gemaakt omdat ik nu binnen 72 uur voor de vlucht zit.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Ik kan de airliner niet meer bereiken.
Ik heb de vlucht via Expedia geboekt, zij hebben hier niets over gezegd en zijn nu na 21:00 niet meer bereikbaar.
Wat te doen???
Paul.
Re: Help!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:40
door chippie777
Je kan de airline niet bereiken? Welke airline vlieg je dan?
Re: Help!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:42
door Pabloxl
Met Air Canada, als ik die bel krijg ik te horen dat ze nu gesloten zijn.
Re: Help!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:45
door cvr
Re: Help!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:47
door sanook
Volgens mij worden die gegevens alsnog bij het inchecken ingevoerd/doorgegeven.
Re: Help API niet op tijd ingevuld!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 21:58
door Pabloxl
Ik heb een tweet gestuurd naar Air Canada, ff afwachten.
Re: Help API niet op tijd ingevuld!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 22:11
door Pascal
Dit staat bij Air Canada te lezen op hun API site.
Dus het kan nog bij het online inchecken en zelfs op de luchthaven via een kiosk.
How do I provide my Advance Passenger Information?
There are several ways to provide your Advance Passenger Information:
Access our online form to enter all your information before you go to the airport. You won't be asked to provide the passenger information again when checking in (unless some required information is missing). And you can access the online form as often as necessary to update passenger information.
Enter it when you check in:
Online,
on your mobile device, or
at a self-service kiosk at the airport.
Re: Help API niet op tijd ingevuld!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 22:49
door Pabloxl
Opgelost!
Via twitter reageerde air Canada direct en inmiddels hebben zij de gegevens bijgewerkt.
Bedankt voor de tip cvr!
Ik werd er toch even zenuwacht van.
Is dit overigens bij iedereen bekend? ( dat je online dit soort gegevens nog moet bijwerken bij de airliner)
Eerder boekte ik altijd de vluchten bij een reisbureau. Dat ging altijd goed, blijkbaar deden zij dit altijd voor de klant.
Nu voor het eerst een vlucht zelf via expedia geboekt en blijkbaar doen zij dit niet, maar wijzen je daar ook niet op.
Re: Help API niet op tijd ingevuld!!!
Geplaatst: 22 feb 2017, 23:06
door hemmie
Het is niet strikt noodzakelijk (wel handig) om dit vooraf te doen, je kunt dit altijd nog op het vliegveld doen. Als ik tickets heb geboekt log ik overigens altijd nog wel minstens een keer in bij de maatschappij om mijn boeking te controleren, en dan wordt je ook wel om die api gegevens gevraagd meestal.