Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handen in het haar :-) RV keuze
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Handen in het haar :-) RV keuze
Wij willen voor de eerste keer een RV huren en een rondrit gaan maken. Nu is de keuze tussen road bear en cruise america een behoorlijke. Ik lees aardig wat spookverhalen over cruise america, maar de tijd leert dat positieve reacties zowiezo vaak uitblijven. Hebben er mensen met plezier een RV bij cruise america gehuurd? Het prijsverschil is toch erg groot, maar ik ben nogal kritisch en wil niet mijn vakantieplezier laten bederven door met slecht materieel de weg op te gaan.
Alvast bedankt.
Ps: de zoekfunctie heb ik natuuuurlijk al gebruikt.
Alvast bedankt.
Ps: de zoekfunctie heb ik natuuuurlijk al gebruikt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Handen in het haar :-) rv Keuze
Wij gaan in september ook voor het eerst met een RV. Wij hebben voor Road Bear gekozen vanwege de goede reviews en de nieuwe wagens. We hebben vroeg geboekt en gaan 42 dagen met de camper en dat gaf ons een dubbele korting (vroegboek en longterm) en de prijs viel ons reuze mee.
Afgelopen maand waren we in Tucson en zijn daar bij Cruise America naar de wagens gaan kijken en, eerlijk gezegd, waren we blij dat we niet voor hun hebben gekozen. Die wagens zagen er zó uitgeleefd uit.
Maar, er zullen genoeg mensen zijn die zweren bij Cruise America.
Afgelopen maand waren we in Tucson en zijn daar bij Cruise America naar de wagens gaan kijken en, eerlijk gezegd, waren we blij dat we niet voor hun hebben gekozen. Die wagens zagen er zó uitgeleefd uit.
Maar, er zullen genoeg mensen zijn die zweren bij Cruise America.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Handen in het haar :-) RV keuze
Cruise America heeft meestal niet het nieuwste van het nieuwste.
Wij hebben echter meerdere malen naar tevredenheid campers van CA gehad.
Voordeel is ook dat ze bij terugkomst niet zo nauw kijken naar ieder krasje of beschadiging.
Van Roadbear Moturis ooit een splinternieuwe Winnebago A-class mee gehad, meest slechte camper die we ooit mee hebben gehad,
viel vanzelf uit elkaar, waardoor we op het laatst een RV-center moesten bezoeken voor nood reparaties.
Wij hebben echter meerdere malen naar tevredenheid campers van CA gehad.
Voordeel is ook dat ze bij terugkomst niet zo nauw kijken naar ieder krasje of beschadiging.
Van Roadbear Moturis ooit een splinternieuwe Winnebago A-class mee gehad, meest slechte camper die we ooit mee hebben gehad,
viel vanzelf uit elkaar, waardoor we op het laatst een RV-center moesten bezoeken voor nood reparaties.
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 14 apr 2017, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ook wij hebben tot tevredenheid een Camper bij CA gehuurd. We kregen onderweg een probleem met de waterafvoer en na een telefoontje konden we naar een bedrijf in de buurt gaan om het te laten repareren. Geen probleem en geen kosten. Gezien het vaak aanzienlijke prijsverschil vinden wij het geen straf om misschien een wat oudere camper te krijgen.
Ook wij hebben al een aantal keren een camper gehuurd van zowel Cruise America als Cruise Canada en met veel plezier. En inderdaad als je stukken hebt wordt je geweldig geholpen. Ook de "pechdag" hebben wij vergoed gekregen. Wij hebben destijds in de garage mensen getroffen met een Roadbear camper die stukken hadden en helemaal niet tevreden waren over de hulp die ze gekregen hadden of zeg maar geen hulp. Zelf hebben wij geen ervaring met Roadbear dus we kunnen daar verder niet over meepraten. CA en CC zijn minder luxe en en kunnen ouder zijn maar een krasje of deukje zien ze over het hoofd. En vaak is het ook wat je er voor over hebt. Omdat we dit jaar de Going to the Sun Road willen rijden hebben we een kleine campervan gehuurd bij Canadream. Mede omdat de kleinste camper van Cruise Canada geen doorloop heeft.
Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. Huur je een "maandagochtend" camper bij welke maatschappij dan ook en/of wordt je niet goed geholpen dan ga je er nooit meer terug.
Succes met het kiezen.
Rianne.
Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben. Huur je een "maandagochtend" camper bij welke maatschappij dan ook en/of wordt je niet goed geholpen dan ga je er nooit meer terug.
Succes met het kiezen.
Rianne.
WIj hebben nu 4x een camper gehuurd via Road Bear, altijd ten volle tevredenheid.
De campers zijn vergeleken met CA luxer en hebben bijvoorbeeld wel een zonneluifel, waar CA deze niet heeft.
Bij CA kan je ontzettend veel mazzel of pech hebben. Vrienden zijn vorig jaar met CA geweest en hadden een gloednieuwe camper, maar er zijn ook verhalen van compleet af- en uitgeleefde campers.
Wat is het prijsverschil tussen RB en CA?
Mocht je het verschil het aanvaardbaar vinden dan zou ik gewoon een Road Bear camper nemen.
De campers zijn vergeleken met CA luxer en hebben bijvoorbeeld wel een zonneluifel, waar CA deze niet heeft.
Bij CA kan je ontzettend veel mazzel of pech hebben. Vrienden zijn vorig jaar met CA geweest en hadden een gloednieuwe camper, maar er zijn ook verhalen van compleet af- en uitgeleefde campers.
Wat is het prijsverschil tussen RB en CA?
Mocht je het verschil het aanvaardbaar vinden dan zou ik gewoon een Road Bear camper nemen.
- Beaver
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij zijn twee Keer met een cruise America 6weken door de states getrokken. Beide keren een zo goed als nieuwe 25 ft mee gekregen.Het beviel prima lekker ruim
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben 2x een nieuwe camper weggebracht. Dit waren Cruise Canada en Roadbear campers. Er zat wat ons betreft weinig verschil tussen. Oké, de zonneluifel is bij Roadbear mooi meegenomen maar voor de rest was het redelijk vergelijkbaar.
We hebben echter ook 1x een gewone camper gehuurd bij Cruise America. Die was ontzettend uitgeleefd en vertoonde de nodige gebreken. Een citaat uit ons reisverslag:
Je moet denk ik gewoon geluk hebben dat je een niet zo'n oude camper treft bij CA. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Wij huurden in het hoogseizoen en de prijs van Roadbear was dusdanig veel hoger dat we een evt volgende keer toch weer voor CA zouden kiezen in het hoogseizoen ondanks de gebreken. Ik begrijp dat de prijsverschillen buiten het hoogseizoen minder groot zijn, dan zou ik overwegen om voor RB te kiezen.
Of ga met de tent
We hebben echter ook 1x een gewone camper gehuurd bij Cruise America. Die was ontzettend uitgeleefd en vertoonde de nodige gebreken. Een citaat uit ons reisverslag:
We kregen overigens wel een refund van ruim $ 200 vanwege de lekkage van de zwarte tank.Wij hoeven totaal geen luxe maar de kwaliteit van de camper laat toch wel te wensen over. De kraan boven de spoelbak valt er nog net niet af, een laatje hebben we vanaf het begin niet meer kunnen gebruiken omdat ie niet meer dicht kan, een magnetron die er bijna uitvalt omdat de schroefjes dol zijn, de grijze tank lekte al in het begin maar gelukkig heeft een aardige KOA- medewerker dat een paar weken geleden opgelost, vandaag tijdens het rijden merkten we dat ook de zwarte tank ging lekken en dat is geen pretje als je staat te tanken. Dit samen met de douchewand die ineens uit elkaar knalde geeft toch te denken. Het is natuurlijk wel zo dat een andere maatschappij veel duurder is maar als je voor 3 weken een dikke 3000 euro moet betalen verwacht je toch wel iets van kwaliteit.
Je moet denk ik gewoon geluk hebben dat je een niet zo'n oude camper treft bij CA. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren.
Wij huurden in het hoogseizoen en de prijs van Roadbear was dusdanig veel hoger dat we een evt volgende keer toch weer voor CA zouden kiezen in het hoogseizoen ondanks de gebreken. Ik begrijp dat de prijsverschillen buiten het hoogseizoen minder groot zijn, dan zou ik overwegen om voor RB te kiezen.
Of ga met de tent

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Zoals je ziet zijn de meningen verdeeld. Hier kom je nooit uit vooral omdat het prijsverschil zo groot is. Wat je ook kunt overwegen is om zo vroeg mogelijk te boeken. Als je in 2018 gaat in oktober van dit jaar al boeken dan zijn de prijzen nog redelijk en krijg je ook nog eens vroegboekkorting.
Ik heb nog een topic gevonden van een tijdje terug met nog meer ervaringen, misschien heb je daar nog wat aan.
viewtopic.php?f=7&t=65620&p=1075065#p1075065
Ik heb nog een topic gevonden van een tijdje terug met nog meer ervaringen, misschien heb je daar nog wat aan.
viewtopic.php?f=7&t=65620&p=1075065#p1075065
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht