Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help! Te grote rv meegekregen, dringend advies Gevraagd!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Hans&Sonja
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Help! Te grote rv meegekregen, dringend advies Gevraagd!

Bericht door Hans&Sonja »

Wij zitten op dit moment al in San Francisco en hebben onderstaand probleem.

Bij het ophalen gistermiddag van onze via ANWB-Ledenreizen geboekte c25 rv bij El Monte in San Francisco stond er een veel grotere c31 met slides voor ons gereed.
Men zegt geen c25 beschikbaar te hebben en deze c31 als alternatief aan te bieden. We geven duidelijk aan hier niet blij mee te zijn en vragen om een c25 of eventueel een kleinere rv.
We hebben alle campingplaatsen al gereserveerd op basis van een c25.
Daar zal in veel gevallen geen c31 met slides op passen. De slides niet gebruiken is geen optie omdat dan oa de keuken niet te gebruiken is.

Na wat heen en weer gestechel is er misschien een mogelijkheid om as maandag in LA de c31om te ruilen voor een kleinere.
Men kon (of wilde) dit echter niet garanderen.

Onze angst is nu dat we in LA weer met hetzelfde probleem blijven zitten.

Het rijden met deze grote bak valt me erg tegen en mijn vrouw heeft al gezegd er helemaal niet te durven rijden. Terwijl het wel de bedoeling was om om beurten te rijden.

Heeft een van jullie hier ervaring mee en/of goede tips hoe we dit op kunnen lossen?

Alvast bedankt voor het meedenken,

Hans&Sonja
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Help! Te grote rv meegekregen, dringend advies Gevraagd!

Bericht door Trails »

Dat is ook onze angst. Wij gaan in september/oktober voor het eerst met een camper.
We hebben er een van 26 ft van Road Bear geboekt en hebben al aangegeven dat we beslist geen grotere willen en dan liever een maatje kleiner willen.
Ze hebben er een notitie van gemaakt...
We hebben er wel bij het reserveren van campings op gelet dat er minimaal een 30 ft camper op kan.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dat is nu wat men en echt luxeprobleem noemt. Velen zouden blij zijn met een upgrade.

Uiteraard begrijp ik dat dit een 1,5 m langere RV is en dus een stuk groter om mee te rijden. De slide outs zullen denk ik op zich wel meevallen. Deze zijn dacht ik toch maar een halve meter aan elke kant.

Je angst is uiteraard terecht, alhoewel het nog vroeg in het seizoen is. Alleen vrees ik dat er weinig hulp te bieden is. Indien men geen andere heeft kan je enkel en alleen met deze verder.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Gewoon kijken of je hem in LA nog om kunt ruilen en als het niet kan je niet te druk maken. Het rijden met 25 ft of 31 ft maakt niet zo heel veel verschil. Verder zijn over het algemeen de plekken op campgrounds ruim genoeg, ook voor de slide-outs. Vaak kun je er nog wel staan. Je bent nog vroeg dus wellicht is er op campgrounds, mocht het echt niet passen nog wel iets te regelen. Wij hebben wel eens een bus meegekregen ipv 27 ft.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Is dit nog opgelost?
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandwitch »

Wat ontzettend vervelend voor jullie! Hebben jullie veel campings waar jullie nu niet heen kunnen?
Ik zou ontzettend balen en ook in LA proberen toch echt de kleinere te krijgen (halen zij hem maar ergens anders vandaan!)
Ik zie het ook niet als een "upgrade" ik betaal vaak meer voor een kleiner model.Hett rijden valt uiteindelijk wel mee, maar je bent veel beperker in de niet commerciële campings, zeker die je al moest reserveren.
Ik hoop dat het jullie reis niet teveel beperkt!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Bij de ANWB je beklag doen en zorgen dat zij het regelen. Je boekt toch niet voor niets via een reisorganisatie!
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. Ik zou denken: lekker, een gratis upgrade!

Nadeel is wel dat de kosten voor verbruik vermoedelijk iets hoger zullen liggen en dat je misschien een keer wat meer kwijt bent aan een RV park. Mijn advies zou zijn: leg vast dat je geklaagd hebt maar dat er geen kleinere RV beschikbaar was (bewaar mailwisseling, etc) en hou een log bij van de extra kosten die je hebt gemaakt voor verblijf en brandstof.

Leg dat na thuiskomst goed onderbouwd als claim neer bij de organisatie waar je hebt gehuurd, in dit geval dus de ANWB.

Het kan helpen om hen nu alvast van dit voornemen op de hoogte te stellen en ze de mogelijkheid te bieden om e.e.a. alsnog op te lossen om de schade te beperken. Let op dat je niet te veel tegemoet komt: je moet geen dag vakantie gaan inleveren en 500 miles omrijden om de auto om te wisselen. Dat is ook niet redelijk.

De vraag is wel of dit soort directe schade door een groter voertuig mee te geven is uitgesloten in de verhuurvoorwaarden. Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen. En tot die tijd: lekker genieten van je vakantie en van die heerlijke ruime RV.
Hans&Sonja
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Opgelost! Te grote rv meegekregen.

Bericht door Hans&Sonja »

Gelukkig is ons probleem inmiddels keurig opgelost. Woensdagochtend hebben we in LA een zo goed als nieuwe c25 gekregen. (3500 mijl op de teller) Na melding bij de ANWB hebben zij ook contact opgenomen met El Monte en mede bemiddeld in de oplossing. We hadden daar al een dag eerder om kunnen gaan, maar wilden graag de dinsdag in LA siteseeing. Woensdag stond al als reisdag op de planning dus was voor ons de beste optie.
Wij gaan nu verder van onze trip genieten.
Grtz Hans& Sonja. :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Super!! :thumbup:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

roelb schreef:
Nadeel is wel dat de kosten voor verbruik vermoedelijk iets hoger zullen liggen en dat je misschien een keer wat meer kwijt bent aan een RV park. Mijn advies zou zijn: leg vast dat je geklaagd hebt maar dat er geen kleinere RV beschikbaar was (bewaar mailwisseling, etc) en hou een log bij van de extra kosten die je hebt gemaakt voor verblijf en brandstof.
Kosten voor een plek op een campground blijven gelijk, er is op sommige campgrounds alleen een verschil tussen tent of camperplek, prijs voor camperplekken zit geen verschil in.
Brandstof kosten zullen niet hoger liggen, wij hebben al met veel verschillende camper gereden en het verbruik zit altijd tussen de 8 en 9 mijl per gallon.

De vraag is wel of dit soort directe schade door een groter voertuig mee te geven is uitgesloten in de verhuurvoorwaarden. Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen.
Staat duidelijk in de huurvoorwaarden dat er geen compensatie plaatsvind voor een ander type camper.

Probleem is inmiddels opgelost las ik maar wilde dit toch even meegeven.
Sandwitch
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandwitch »

Ik ben blij dat het opgelost is! Misschien moet ik een nieuw topic openen, maar ik vroeg me wel af , gebeurd dit vaak een andere afmeting vd camper meekrijgen? Ik ben nu 2 x met camper geweest en allebei een goede afmeting meegekregen (wel zijn alle modellen verschillend en niet zoals op het plaatje, natuurlijk) Deze keer hebben we voor een nieuwer model gekozen en 22 ft, de vorige keer waren we toch 2 dagen van de reis kwijt aan reparaties. En de 22 ft omdat we weinig op commerciële campings staan en op onze campings soms de max 22ft is. Deze camper is daardoor wel duurder dan bv de 25 of 31 ft, maar na lang twijfelen zijn we daar toch voor gegaan. Zijn er mensen mer ervaringen in andere campers meekrijgen dan geboekt?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Heel veel plezier en deel af en toe een foto met ons?
:D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Volucris
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Volucris »

Wij hebben dit jaar bewust een kleinere camper geboekt om o.a. de Going to the sun Road te kunnen rijden. Het zou dus heel slecht uitkomen als we een grotere mee krijgen. En inderdaad kies je bewust voor een kleinere camper want voor de huurprijs kun je beter een grotere nemen.
Wij zijn ook benieuwd naar ervaringen van andere huurders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer