Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Vandaag worden meerdere vluchten in Phoenix wegens hitte geannuleerd. Vliegtuigen kunnen in te hete omstandigheden (temperatuur boven de 48 graden blijkbaar) moeilijk opstijgen. Zo te zien gaat het vooral om middagvluchten (heetste moment van de dag) dus vluchten naar Europa zullen er waarschijnlijk geen last van hebben aangezien die vaak vroeger vertrekken. Maar mocht je de komende dagen uit die hoek vertrekken... hou het even in de gaten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- markro
- Moderator
- Berichten: 9285
- Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Locatie: Hilversum, NL
- Contacteer:
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Op NOS.nl - artikel: Te heet om te vliegen in Phoenix, Arizona.
Op het vliegveld van Phoenix in de Amerikaanse staat Arizona is het zo heet dat luchtvaartmaatschappij American Airlines veertig regionale vluchten heeft geannuleerd. De temperatuur in Phoenix nadert de 49 graden Celsius. Als de lucht heet is, neemt de dichtheid af, waardoor toestellen moeilijker opstijgen.
Lees verder op: http://nos.nl/artikel/2179119-te-heet-o ... izona.html
Op het vliegveld van Phoenix in de Amerikaanse staat Arizona is het zo heet dat luchtvaartmaatschappij American Airlines veertig regionale vluchten heeft geannuleerd. De temperatuur in Phoenix nadert de 49 graden Celsius. Als de lucht heet is, neemt de dichtheid af, waardoor toestellen moeilijker opstijgen.
Lees verder op: http://nos.nl/artikel/2179119-te-heet-o ... izona.html
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8162
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
En even ter aanvulling, het is de hitte in combinatie met de hoogte waarop PHX ligt.
Amsterdam zou bij 49 graden nog wel bruikbaar zijn.
Amsterdam zou bij 49 graden nog wel bruikbaar zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Ik denk dat met 49 graden ook Schiphol maatregelen zal moeten nemen hoor. Die 35 graden nu is al niet te harden hier namelijk
Eigenlijk wel vreemd want PHX ligt maar op 345m hoogte. Hitte en max stuwkracht ligt eigenlijk meer voor de hand.
Hou ook rekening met de druk van de cabine en het krimpen en uitzetten van de cabine met eerst de hoge en dan de lage temperatuur eenmaal in de lucht. En beweegbare delen vd vleugels. Hele hoge of lage temperaturen of tempwisselingen zijn ook niet echt goed voor de hydrologische onderdelen.

Eigenlijk wel vreemd want PHX ligt maar op 345m hoogte. Hitte en max stuwkracht ligt eigenlijk meer voor de hand.
Hou ook rekening met de druk van de cabine en het krimpen en uitzetten van de cabine met eerst de hoge en dan de lage temperatuur eenmaal in de lucht. En beweegbare delen vd vleugels. Hele hoge of lage temperaturen of tempwisselingen zijn ook niet echt goed voor de hydrologische onderdelen.
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Het probleem zit 'm eigenlijk alleen maar in de vraag of een vliegtuig kan opstijgen: door de hogere temperatuur is de lucht ijler. Daardoor produceren de motoren minder stuwkracht en hebben ze dus een langere baan nodig om van de grond te komen.
In dit geval komt er nog iets bij, namelijk de maximum temperatuur waarbij een vliegtuig kan opstijgen:
In dit geval komt er nog iets bij, namelijk de maximum temperatuur waarbij een vliegtuig kan opstijgen:
http://www.azcentral.com/story/travel/a ... 409634001/According to a statement from American Airlines, the American Eagle regional flights use the Bombardier CRJ aircraft, which has a maximum operating temperature of 118 degrees. Tuesday's forecast for Phoenix includes a high of 120 degrees, and the flights that are affected were to take off between 3 and 6 p.m.
Larger jets that fly out of Sky Harbor have higher maximum operating temperatures: Boeing, 126 degrees, and Airbus, 127 degrees, American Airlines said in a press release. Aircraft made from those manufacturers dominate the industry and are commonly flown by airlines that serve Phoenix.
- Loek
- Amerika-expert
- Berichten: 3961
- Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
- Locatie: South Carolina, USA
- Contacteer:
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Zouden ze dan hier in Denver dan ook niet wat vluchten moeten annuleren? Het is op dit moment hier 106F (41C) en het vliegveld ligt op 1600 meter hoogte...
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Het korte antwoord: nee.
Het lange antwoord:
Voorafgaand aan elke vlucht wordt aan de hand van de temperatuur, de hoogte en het gewicht van het vliegtuig berekend hoe groot de afstand is die ze nodig hebben voor take-off (uiteraard met een veiligheidsmarge). Naarmate een vliegveld hoger ligt en naarmate de temperatuur hoger is, produceren de motoren minder stuwkracht en is dus een langere afstand nodig om de takeoff-snelheid te bereiken. Aan de hand van de sterkte van de rugwind of tegenwind op een bepaalde startbaan kunnen ze dan vaststellen of ze vanaf die baan kunnen vertrekken. Bij elk vliegtuig levert de bouwer de gegevens aan om dit te berekenen. In het geval van de CRJ-700 en de CRJ-900 van American Airlines heeft Bombardier deze gegevens aangeleverd tot een maximum temperatuur van 118 F (48 C). Het kan zijn dat Bombardier geen gegevens heeft voor hogere temperaturen of dat American daar niet voor betaald heeft, maar nu de berekening niet kan worden gemaakt kunnen de toestellen niet vertrekken bij een temperatuur van 119 F of hoger.
Denver heeft rekening gehouden met de hogere ligging en hogere temperaturen door relatief lange startbanen aan te leggen. Daardoor komt het minder snel voor dat bij de berekening van de vereiste afstand voor takeoff blijkt dat de baan te kort is. Als dat wel zo is, dan is de oplossing vrij eenvoudig: het gewicht van de vlucht zodanig verlagen dat de baan wel lang genoeg is om te vertrekken. Dat betekent minder passagiers en/of vracht meenemen. Soms houden maatschappijen hier al rekening mee door bijvoorbeeld niet alle stoelen op bepaalde vluchten te verkopen.
Het lange antwoord:
Voorafgaand aan elke vlucht wordt aan de hand van de temperatuur, de hoogte en het gewicht van het vliegtuig berekend hoe groot de afstand is die ze nodig hebben voor take-off (uiteraard met een veiligheidsmarge). Naarmate een vliegveld hoger ligt en naarmate de temperatuur hoger is, produceren de motoren minder stuwkracht en is dus een langere afstand nodig om de takeoff-snelheid te bereiken. Aan de hand van de sterkte van de rugwind of tegenwind op een bepaalde startbaan kunnen ze dan vaststellen of ze vanaf die baan kunnen vertrekken. Bij elk vliegtuig levert de bouwer de gegevens aan om dit te berekenen. In het geval van de CRJ-700 en de CRJ-900 van American Airlines heeft Bombardier deze gegevens aangeleverd tot een maximum temperatuur van 118 F (48 C). Het kan zijn dat Bombardier geen gegevens heeft voor hogere temperaturen of dat American daar niet voor betaald heeft, maar nu de berekening niet kan worden gemaakt kunnen de toestellen niet vertrekken bij een temperatuur van 119 F of hoger.
Denver heeft rekening gehouden met de hogere ligging en hogere temperaturen door relatief lange startbanen aan te leggen. Daardoor komt het minder snel voor dat bij de berekening van de vereiste afstand voor takeoff blijkt dat de baan te kort is. Als dat wel zo is, dan is de oplossing vrij eenvoudig: het gewicht van de vlucht zodanig verlagen dat de baan wel lang genoeg is om te vertrekken. Dat betekent minder passagiers en/of vracht meenemen. Soms houden maatschappijen hier al rekening mee door bijvoorbeeld niet alle stoelen op bepaalde vluchten te verkopen.
-
- Amerikafan
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 10:27
- Aantal x V.S. bezocht: 90
- Locatie: Tielrode, België
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Phoenix heeft relatief korte landings/start banen. En geen mogelijkheden tot verlenging. Is wel voorgesteld enkele jaren geleden, maar is op veel protest van omwonenden gestoten.
Lufthansa heeft een tijd op Phoenix gevlogen met een Airbus A340/300. Dit vliegtuig heeft geen echt krachtige motoren. In de zomer flirtten ze af en toe met de lengte van de startbanen. Was enkel op te lossen door minder cargo mee te nemen.
Er landen wel ander grotere vliegtuigen in Phoenix. Onder andere British Airways met een Boeing 747. Die heeft meer dan power genoeg om veilig te kunnen opstijgen.
Lufthansa heeft een tijd op Phoenix gevlogen met een Airbus A340/300. Dit vliegtuig heeft geen echt krachtige motoren. In de zomer flirtten ze af en toe met de lengte van de startbanen. Was enkel op te lossen door minder cargo mee te nemen.
Er landen wel ander grotere vliegtuigen in Phoenix. Onder andere British Airways met een Boeing 747. Die heeft meer dan power genoeg om veilig te kunnen opstijgen.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19494
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Die 747 van BA op Phoenix heeft een beetje het Sint Maarten effect van opstijgen. Heerlijk achterovergedrukt in de stoel liggen
Re: Vluchten geannuleerd Phoenix wegens hitte
Toen Martinair nog een regelrechte vlucht van Denver naar Amsterdam had, moesten we een keer een tussenstop maken in Quebec City om bij te tanken, want met een volle tank was het vliegtuig te zwaar om van de grond te komen op een hete zomerdag in Denver.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 3071 Weergaves
-
Laatste bericht door Sevianna
-
- 10 Reacties
- 2021 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 3 Reacties
- 976 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne