Tijdens onze zoektocht naar tickets voor volgend jaar juni kwamen we deze tegen: https://kay.ac/C_7VCz
De heenweg 3 uur en 50 minuten overstap tijd in Houston, dit moet geen probleem zijn lijkt me? Echter de terug weg "slechts" 1 uur en 24 minuten in Toronto. Is dit te krap en wat zijn jullie ervaringen met overstappen op Toronto? Hebben we voor de overstap op de terugweg ook een ETA nodig?
De prijs is erg scherp trouwens, €443,- per ticket
Geen ESTA nodig op de terugweg. Ook de Amerikanen hanteren het begrip, opgeruimd staat netjes...
Overstappen in 1 uur en 24 minuten is tijd genoeg. Je hoeft geen koffers door te checken. Wel vloeistofcontrole en dat soort zaken. Als je zorgt dat je dat allemaal eerst gedaan hebt voordat je ergens uitgebreid gaat zitten eten ipv andersom komt het best goed.
De genoemde prijs lijkt goedkoop. En is het uiteraard ook. En als je het een mooie prijs vindt moet je het zeker doen. maar je kunt op dit moment ook voor €260,- naar Las Vegas vliegen of voor 100 euro meer naar Hawaii. Laten we het erop houden dat prijs een relatief begrip is...
Ik zie een heel lijstje verschijnen van diverse vluchten en niet de specifieke vlucht die jullie willen nemen. Is de bestemming Amerika of Canada. In dat laatste geval heb je sowieso een Eta nodig en geldt precies hetzelfde als In Amerika: opgeruimd staat netjes.
Is je bestemming verder Amerika en vlieg je alleen op de terugweg met een transfer via Canada zul je m.i. wel degelijk een Eta moeten hebben. Ik denk ook dat je door Customs moet nl. omdat je vanuit de US komt.
Op de site van Pearson airport vind je een heel duidelijk connecting overzicht, kan je precies lezen hoe of wat. Of 1 uur 24 voldoende is zal vooral afhangen of je door Customs moet en of je van terminal moet veranderen. In dat laatste geval moet je opnieuw door security en daar kan het vreselijk druk zijn. https://torontopearson.com/Mobile/Conne ... fault.aspx
Aan mijn ervaring met overstappen op Toronto heb je verder niet zoveel. Meeste keren was heen en met bestemming verder in Canada.
Onlangs vloog ik ook terug via Toronto maar dat was ook met een 1e vlucht uit Canada, ik hoefde dus niet door Customs en hoefden ook niet de terminal af en dus niet opnieuw door security, wel een takke-eind lopen van de Westjet-gates naar KLM.
Voor de volledigheid, geen ESTA nodig op de terugweg. Wel een ETA!! Controle zoals gewoonlijk, koffer werd bij mij de laatste keer gewoon doorgecheckt.
In Toronto ligt het er een beetje aan bij welke gate je vertrekt en aankomt. Ik had in 2016 ook 1 uur 46 en bij de gate had ik nog 20 minuten over om snel wat te eten. Er zat heel veel tijd in het wandelen en de securitycheck.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.