Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bij wie inchecken?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
bastiaan76
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bij wie inchecken?

Bericht door bastiaan76 »

Paar maanden geleden voor een mooie prijs (400E pp) een multicity ticket kunnen boeken voor een korte 10-daagse trip.
Dit wordt onze 1e keer vanaf Dusseldorf en met een overstap (2 uur op Heathrow).
We vliegen heen vanaf Dusseldorf naar SFO en terug vanaf LAX naar Dusseldorf.
De heenvlucht wordt eerst door Eurowings (DUS > London) uitgevoerd en daarna door United (London >SFO).

Maar de tickets hebben we bij Lufthansa geboekt, waar moet ik in Dusseldorf nu inchecken?

Terug wordt wel volledig door Lufthansa uitgevoerd, dus dat is ons wel duidelijk.

Zo'n stomme vraag, dat ik er niet voor durfde te bellen; hoop dat iemand het met kan vertellen. :)
Afbeelding
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bij wie in checken?

Bericht door Lennartc »

Lufthansa.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Inchecken bij Lufthansa in principe. Maar als je op het vliegveld komt staat je vlucht(nummer) op de borden en ook bij welke balie je moet inchecken. Daar gewoon braaf aanschuiven. Komt het allemaal goed!

Veel plezier!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Misschien is vooraf online inchecken een optie?
Ticket uitgegeven door Lufthansa, heb je wrs van hun je e-ticket in de mail. Daar staat veelal een link naar “manage mijn vlucht” of “manage mijn reis” oid.
Om daarvin te komen heb je meestal boekingsnummer en je naam nodig. Daar kan je vooraf stoelen reserveren (al dan niet tegen betaling), zien wat je toegestane bagage is (en evt bijkopen), speciale maaltijden bestellen en
Online inchecken. Vaak krijg je op moment dat de online incheck opengaat een mail “u kunt ni inchecken” met een link naar de incheck site.

En anders kan je proberen je boeking te vinden op de United site. Dat is je langste vlucht, daar wil je het “beste” zitten. Het kan goed zijn dat je voor de Eurowings niet online je gegevens kan inzien, had ik laatst ook met een Westjet vlucht, maar dat was maar een vluchtje van 1,5 uur dus dat geloofde ik wel.

En anders zoals al gezegd: op de luchthaven op de monitoren je eerste vlucht opzoeken en naar de aangegeven balie gaan.
bastiaan76
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door bastiaan76 »

Bedankt voor de reacties.

Heb inderdaad al stoelen op de vluchten kunnen krijgen behalve op de Eurowings maar dat uurtje komen we wel door.
United was gratis Lufthansa koste iets van 10 euro dacht ik.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Op het vliegveld check je in bij de airline waar je mee vliegt, de operating carrier. Eurowings dus in jouw geval. Maar dat staat ook gewoon aangegeven.

Wil je vooraf online inchecken dan is het lastiger om een antwoord te geven. Heeft de vlucht een LH codeshare en staat die zo op je ticket? In dat geval zul je waarschijnlijk via de website van Lufthansa moeten inchecken. Maar staat de vlucht met het ticket met het Eurowings vluchtnummer dan moet je misschien wel direct bij Eurowings zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer