Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
auto huren met kinderstoel
auto huren met kinderstoel
hey,
We plannen in de kerstvakantie met onze zoon van 2.5 jaar naar Florida te gaan en een auto te huren. Nu vraag ik me af of er mensen zijn met ervaring in het huren van een auto + kinderstoel. Is dit een goed idee? Zijn er aanraders?
Bedankt!
We plannen in de kerstvakantie met onze zoon van 2.5 jaar naar Florida te gaan en een auto te huren. Nu vraag ik me af of er mensen zijn met ervaring in het huren van een auto + kinderstoel. Is dit een goed idee? Zijn er aanraders?
Bedankt!
Re: auto huren met kinderstoel
Wij hebben er nog nooit 1 gehuurd. We gaan altijd minimaal 3 weken en dan is kopen bij de Walmart goedkoper.
Dus wij rijden de eerste dag van het vliegveld naar het hotel zonder stoeltje. En de volgende ochtend kopen we wat we nodig hebben bij de Walmart.
Voor 60 dollar heb je een prima stoeltje voor de vakantie. Het is geen Maxicosi, maar het is prima voor die weken.
Dus wij rijden de eerste dag van het vliegveld naar het hotel zonder stoeltje. En de volgende ochtend kopen we wat we nodig hebben bij de Walmart.
Voor 60 dollar heb je een prima stoeltje voor de vakantie. Het is geen Maxicosi, maar het is prima voor die weken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Gebruik even de zoekfunctie, er is al heel veel over geschreven.
Wij hebben het wel eens gedaan, wij kregen prima stoeltjes, schoon, maar ik geloof dat anderen wel mindere ervaringen hebben. Wij huurden in elk geval 1x bij hertz. Huren is relatief duur.(verschilt volgens mij ook flink per verhuurder), en het stoeltje dat je krijgt kan tegenvallen, maar het voordeel is dat je direct vanaf het vliegveld een stoeltje hebt.
Terug in Texas!
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
1x gehuurd, maar voor die prijs kan je twee nieuwe stoeltjes kopen. Sindsdien nemen we onze eigen autostoel mee. Mag gratis ingecheckt worden op het vliegtuig.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is het ook niet zo dat het qua veiligheid beter is om een nieuwe (of eigen) kinderstoel te gebruiken ? Je weet niet wat er met dat huurding allemaal gebeurd is...
Niet bij iedere maatschappij hoor. Bij Iberia bijvoorbeeld is dit in plaats van een koffer of kinderwagen.pollyblue schreef:1x gehuurd, maar voor die prijs kan je twee nieuwe stoeltjes kopen. Sindsdien nemen we onze eigen autostoel mee. Mag gratis ingecheckt worden op het vliegtuig.
Een stoel kopen zal inderdaad in dat opzicht veiliger zijn dan huren, maar zelf meenemen heeft ook risico's. Je weet niet in hoeverre er door de bagageafhandeling met je stoel gegooid wordt, en dus weet je ook niet meer wat er mee is gebeurd. En als je dan dus met je eigen stoel vliegt dan gebruik je die ook ver na de vakantie dus zonder te weten wat er mee is gebeurd. Dan is een huurstoel die je maar een paar weken gebruikt op lange termijn misschien nog een beter optie.
En als je een stoel koopt moet je dus eerst even zonder.
Het blijft lastige materie, en kiezen uit 2 (of meer) kwaden.
En als je een stoel koopt moet je dus eerst even zonder.
Het blijft lastige materie, en kiezen uit 2 (of meer) kwaden.
Terug in Texas!
Je eigen stoel kun je soms mee de cabin in nemen. Je kunt hem soms ook gate checken net als je opvouwbare kinderwagen.
Wij hebben de eerste reis met kind gewoon 1 dag een stoeltje gehuurd, zelf 1 gekocht en de gehuurde teruggebracht.
Vervolgens nemen we nu onze eigen (in USA gekochte) stoel mee welke we gate-checken of in de cabin meenemen.
Als je een stoel gate-checkt kun je de stoel in zijn hoes natuurlijk nog vol proppen met andere dingen zoals slaapzakken, beddengoed voor je kind, je deryan tent als je die hebt etc.. Als je hem wilt gebruiken in de cabin dan moet je je spullen in de koffers houden. Aangezien het soms een stoel i.p.v. een koffer is kan dat best wel proppen zijn, zeker als je naar een kouder gebied gaat.
Wij hebben de eerste reis met kind gewoon 1 dag een stoeltje gehuurd, zelf 1 gekocht en de gehuurde teruggebracht.
Vervolgens nemen we nu onze eigen (in USA gekochte) stoel mee welke we gate-checken of in de cabin meenemen.
Als je een stoel gate-checkt kun je de stoel in zijn hoes natuurlijk nog vol proppen met andere dingen zoals slaapzakken, beddengoed voor je kind, je deryan tent als je die hebt etc.. Als je hem wilt gebruiken in de cabin dan moet je je spullen in de koffers houden. Aangezien het soms een stoel i.p.v. een koffer is kan dat best wel proppen zijn, zeker als je naar een kouder gebied gaat.
Meenemen in de cabin kan eigenlijk alleen maar als je ook een stoel hebt voor het kind. Of als het een kleine maxi-cosi is. Gate checken zou op zich wel moeten helpen, je stoel hoeft een kortere weg af te leggen, dus minder kans op schade, al is het mij ook wel eens gebeurt dat hij vervolgens bij aankomst alsnog op de band ligt. Is alleen zo'n gesjouw op het vliegveld.
Wij hebben de hoes van de autostoel inderdaad ook regelmatig nog met wat andere dingen opgevuld
Wij hebben de hoes van de autostoel inderdaad ook regelmatig nog met wat andere dingen opgevuld

Terug in Texas!
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Lijkt me toch niet helemaal te kloppen wat je hier zegt: Discount tickets for minors, i.e., children (aged 2 to 11) or infants (under 2 travelling with an adult) will have the same allowance as an adult and may also cover a foldable stroller or a car seat. --> van de Iberia websitedirkmuis schreef:pollyblue schreef:1x gehuurd, maar voor die prijs kan je twee nieuwe stoeltjes kopen. Sindsdien nemen we onze eigen autostoel mee. Mag gratis ingecheckt worden op het vliegtuig..Niet bij iedere maatschappij hoor. Bij Iberia bijvoorbeeld is dit in plaats van een koffer of kinderwagen
Dus niet ipv een koffer
a foldable stroller or a car seat
Ik ging ervan uit dat je in ieder geval een kinderwagen mee zal nemen. Dus dan mag de car seat niet meer mee, alleen als je daarvoor in de plaats een koffer thuis laat.
Ik ging ervan uit dat je in ieder geval een kinderwagen mee zal nemen. Dus dan mag de car seat niet meer mee, alleen als je daarvoor in de plaats een koffer thuis laat.
Dat valt toch wel mee, dat kleine stukje en anders neem je toch een karretje. Of een (rug) zak waar hij in kan.Is alleen zo'n gesjouw op het vliegveld
Nou ja,zeker als je meeredere stoeltjes mee moet sjouwen vind ik dat persoonlijk best wel een gedoe. En dan evt. nog overstappen, ik geef dus de voorkeur aan inchecken.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5676 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-