Pagina 1 van 5

Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 07 apr 2018, 21:49
door Souraia
Ik dacht laat ik maar hier een topic openen. Mijn zus heeft woensdag tickets gekocht voor naar Canada via Supersaver.nl
Ze heeft daarna geen mail ontvangen, na elke dag bellen krijgt ze alleen te horen (via een callcenter in India) dat het nog steeds pending is en zij geen geld hebben ontvangen. Het geld is gelijk afgeschreven (Ideal). Nu heeft ze vandaag weer gebeld en ze zeggen dat ze haar bank moet bellen om de transactie te cancellen. De bank nu bellen kan helaas niet, dat wordt pas maandag. Heeft iemand dit ooit mee gemaakt? wat te doen?

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 07 apr 2018, 23:39
door hemmie
Heeft ze al een betalingsbewijs naar supersaver gestuurd? Als het bij haar is afgeschreven, en betaald is via de supersaver website, dan moeten ze het hebben, of zij moeten aankloppen bij hun bank want dan zou er iets mis zijn gegaan aan de ontvangstkant. Ik vraag me af of je een ideal betaling kunt terugdraaien, bij een credit card betaling heb je nog wel wat mogelijkheden, maar dit is volgens mij eigenlijk gewoon een overboeking.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 00:05
door Souraia
Zij beweren dat ze niets hebben ontvangen en dat ze moet bellen naar haar bank om te cancellen. Ze heeft al tegen ze gezegd dat dat niet zomaar kan omdat zij geboekt heeft en niet zomaar kan soneren.
Het probleem is dus ook dat het alleen Engels sprekende mensen zijn (callcenter zit in India).
Als ze aangeeft dat zij de boeking moeten terugstorten zeggen ze dat het niet kan omdat ze geen geld hebben ontvangen.

IK vind dit een vreemd iets, ik boek al jaren tickets en heb zoiets nooit eerder meegemaakt.

Mijn zus is bang dat ze haar geld kwijt is.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 00:13
door hemmie
Ik zou ze mailen met uitleg en betalingsbewijs. Gewoon in het Nederlands, zodat een nederlands iemand het moet afhandelen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 00:16
door Souraia
Ja dat is wel een goeie, ik zal het haar zeggen.
Wel stress hoor dit.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 08:12
door Arends1989
Supersaver.nl is onderdeel van Etraveli AB. (https://www.etraveli.com)

Daar het moederbedrijf Zweeds is, zou ik ze echt niet in het Nederlands aanschrijven.

Contacteer ze met alle informatie en screenshots van de betaling in het Engels. Mogelijk ook een kopie direct naar Etraveli.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 10:29
door pumi1000
Ben benieuwd hoe dit afloopt, want een idealbetaling kun jezelf niet terug laten boeken.
Als het bij haar afgeschreven is, dan is het betaald. Even mailen met betalingsbewijs en kijken wat ze zeggen. Ik zou zelf ook mijn eigen bank bellen en vragen wat te doen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 10:48
door mtl
Ik vrees dat hier sprake is van oplichting. En je ziet ook het nadeel als je bij een vage website boekt. Zie dan maar eens je gelijk te krijgen. En je geld!

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 10:59
door vinceG
Een Ideal betaling is naar mijn weten een directe doorboeking en niet te storneren. Degene die het geld ontvangen heeft zal het dan weer terug moeten boeken naar de rekening waar het vandaan kwam, maar dat zal dus supersaver.nl moeten doen.
Als ik snel even de reviews van supersaver nakijk dan zijn ze niet superslecht, maar ook niet zo betrouwbaar dat ik er zelf bij zou boeken. Ik lees veel upselling technieken tijdens het boekingsproces. Komt niet betrouwbaar over.

Maar wat ik echt niet begrijp dat mensen bij een organisatie boeken waar alleen een telefoonnummer van bekend is en waarvan uit de reviews blijkt dat je dan een engelstalig persoon uit India aan de lijn krijgt......

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 11:09
door Division
Zij beweren dat ze niets hebben ontvangen en dat ze moet bellen naar haar bank om te cancellen.
Haha das grappig. iDEAL is juist een veilige betaaloptie, dat geld staat vrijwel direct op de rekening van de andere partij. iDEAL-betalingen kan je ook niet storneren, die heb je namelijk bewust zelf gedaan.
Daar het moederbedrijf Zweeds is, zou ik ze echt niet in het Nederlands aanschrijven.
Deze site opereert op de Nederlandse markt met een Nederlandse website en een Nederlandse betaaloptie. Dan zou ik de klacht ook indienen in het Nederlands. Telefoonnummer is ook een Nederlands nummer. Kan wel zijn dat je dan doorgezet wordt naar een 'internationaal persoon', maar meestal is er ook wel een Nederlandssprekend persoon aanwezig.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 11:19
door ludwig
Met een iDeal betaling zit er vaak een payment provider tussen jou en de organisatie. Als een betaling niet goed bij een organisatie aankomt, dan wordt deze meestal automatisch teruggestort op je rekening. Het kan dus echt waar zijn dat Supersaver de betaling niet heeft ontvangen.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 11:21
door Galapogos
vinceG schreef:Maar wat ik echt niet begrijp dat mensen bij een organisatie boeken waar alleen een telefoonnummer van bekend is en waarvan uit de reviews blijkt dat je dan een engelstalig persoon uit India aan de lijn krijgt......
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Ik vind het enkel hebben van een uit India opererende Engelstalige klantenservice nog geen reden om ergens niet te boeken. Wel zou ik persoonlijk altijd met credit card betalen, voor wat meer zekerheid.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 12:53
door roelb
Je zegt: "Wat meer zekerheid". Dat impliceert dat je zekerheid zou hebben bij een ideal betaling. Dat is echter niet zo, je hebt helemaal geen zekerheid. Het is niets meer of minder dan een overboeking van geld die direct bevestigd wordt aan de ontvanger. Zonder enige garantie dat de betaalde goederen of diensten ook geleverd worden. Dat veel Nederlanders dit zien als "veilig" betaalmiddel is blijk van goede marketing van de banken. Ideal is immers maar voor een partij veilig, en dat is de ontvanger van de betaling. De consument geniet geen enkele bescherming. Ik heb me daar echt al jaren over verbaasd.

Tickets koop je mijns inziens bij een airline of eventueel bij een SGR aangesloten reisagentschap. En in alle gevallen betaal je ze met creditcard, zodat je kan terugvallen op de aankoopbescherming bij wanprestatie.

Dat gezegd hebbende lijjkt het bedrijf achter deze website geen oplichter. Maar supersaver.nl accepteert helemaal geen ideal als betalingsmethode. Als ik een testboeking doe kan ik betalen per creditcard, visa debit of mastercard debit. Geen Ideal.

Heeft ze niet elders geld naar overgemaakt, wellicht een fishing site met een iets afwijkende domeinnaam? Wat was de exacte URL (zie browser history) en wat staat er bij de begu nstigde van de betaling (zie bankafschrift).

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 13:05
door michelly
Ik heb al 2x met ideal betaald aan Supersaver. Dat gaat dus wel.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 13:15
door roelb
Ah, ik zie op de desktop site wel een logo en ook een optie bij een boeking. Op de mobiele site niet.

Wat een vreselijk bedrijf trouwens, met tientallen upsell pogingen. Waarom zou je daar ook zaken mee willen doen? Maar goed, PSP is Ingenico, je betaalt aan: "GOTOGATE via Ingenico Financial Solutions NV/SA". Gotogate is een andere merknaam van dezelfde club. Met dezelfde belabberde reputatie.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 13:27
door Division
roelb schreef:Dat gezegd hebbende lijjkt het bedrijf achter deze website geen oplichter. Maar supersaver.nl accepteert helemaal geen ideal als betalingsmethode. Als ik een testboeking doe kan ik betalen per creditcard, visa debit of mastercard debit. Geen Ideal.
Dat ligt aan de luchtvaartmaatschappij waar je wil boeken. Bij KLM-boekingen bv wel, bij Vueling niet.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 13:39
door Galapogos
roelb schreef:Je zegt: "Wat meer zekerheid". Dat impliceert dat je zekerheid zou hebben bij een ideal betaling.
Dat is dan jouw interpretatie van wat ik onder ‘zekerheid’ versta. Ik bedoelde enkel te zeggen dat als je boekt bij een website die afgaande op reviews in elk geval geen scam blijkt te zijn, er toch sowieso al enige mate van zekerheid is, ongeacht het betaalmiddel. Betalen met een credit card geeft méér zekerheid.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 13:55
door roelb
Ik vind zekerheid hier toch echt een groot woord.

Voordat ik zelf iemand geld geef voor een toekomstige beloofde tegenprestatie wil ik toch echt enige vorm van zekerheid hebben. Dat kan zijn door een creditcard als betaalmiddel te gebruiken, maar bijvoorbeeld ook doordat een online platform is aangesloten bij een organisatie die bepaalde zekerheden biedt. Denk aan SGR voor de reisbranche, of Thuiswinkel.org voor een webwinkel.

Ik zal prive nooit ergens een bestelling plaatsen zonder een dergelijke vorm van zekerheid, zelfs al is het maar voor tien euro. Een reisaanbieder zoals deze zou bij mij dan ook niet door die selectie komen. Je neemt gewoon een fors risico, ook als het een legitieme aanbieder is. Je hebt immers geen enkele bescherming.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 14:16
door Queste
Zekerheid in relatie tot iDeal gaat over dat je gegevens niet gestolen worden, niet over of de goederen/diensten wel of niet geleverd worden.

Re: Tickets geboekt maar niets ontvangen

Geplaatst: 08 apr 2018, 16:01
door babarage
bij de reisbranche kun je dan volgens mij nog beter kijken naar of ze aangesloten zijn bij de ANVR. Sgr is noodfonds bij rampen enzo. Op zich een bureau dat daarbij aangesloten is geeft ook al aan serieus met zn werk bezig te zijn maar je garantie bij bv failssement komt van de ANVR.

Dit gezegd hebbende, vooralsnog zou ik denken dat het misschien meer gedoe en tijd gaat kosten dan je (zus) lief is voor het geld terug ismaar nog geen reden voor paniek. Het zal wel goed komen.