Beste Susanne,
Wij hebben recent een camper gehuurd bij Apollo, opgehaald en teruggebracht in Las Vegas. Toegegeven; een hele mooie camper met weinig kilometers. We hebben er een prachtige reis mee gemaakt. De ervaring met Apollo zelf was echter zeer negatief. Wellicht dat andere ophaalpunten beter zijn, check vooral ook even op google maps de recensies van de ophaalpunten.
Onze ervaring begon al met het maken van een afspraak om de camper op te halen (zoals wordt voorgeschreven op de website van Apollo). Het bleek niet mogelijk om een specifieke tijd af te spreken, ons werd alleen verteld dat we na 12:00 uur pas konden komen. Omdat we op tijd weg wilden met de camper, waren we stipt om 12:00 uur aanwezig. Vervolgens hebben we echter vier uur (!) moeten wachten tot we geholpen werden. De vrouw aan de balie vertelde ons nota bene dat dit de dagelijkse gang van zaken is! Het blijkt inderdaad dat we geen uitzondering zijn, want als ik nu naar de recensies op Google.Maps kijk bij het ophaaladres in Las Vegas (5837 Boulder Hwy, Las Vegas) blijkt dat ze een 2.7 scoren en regent het klachten over de lange wachttijden en slechte service. Het blijkt zelfs dat sommige klanten nog langer hebben moeten wachten.
Toen we dan eindelijk aan de beurt waren moesten we binnen 10 minuten de formulieren tekenen en de financiƫle zaken afhandelen. We hadden echter nog wat vragen over de onverwachte extra kosten en ook wilden we op hoofdlijnen even lezen waar we voor tekenenden in het contract. Maar we werden onder druk gezet om zo snel mogelijk te tekenen en ons werd zelfs letterlijk gezegd dat we het kantoor uit moesten. We voelden ons hier enorm onprettig bij, zeker aangezien we de indruk kregen dat dit het moment was waar Apollo nog extra aan ons probeerde te verdienen. Zo werd er 75 euro aan schoonmaakkosten in rekening gebracht, met de vermelding dat het inderdaad nergens op de website of in het contract stond, maar dat het standaard kosten zijn voor alle klanten en dat we het gewoon moesten betalen. Dat in combinatie met het feit dat we niet goed wisten waar we voor tekenden gaf ons al met al een heel onprettig en onveilig gevoel dus.
Bij het inleveren van de camper werden we gelukkig direct geholpen. Bij het afrekenen van de extra kosten werd ons echter 11,5 uur generator gebruik in rekening gebracht. Gelukkig had ik gezien dat de teller al op 10 uur stond toen we de camper meenamen. De vrouw hield vol dat dit niet mogelijk was, waarop ik haar het formulier heb laten zien dat we getekend hebben bij het ophalen van de camper, waarop de teller van de generator inderdaad al op 10 uur stond. Daarop streepte ze zomaar het getal op ons getekende formulier door en vermeldde ons dat het een foutje moet zijn geweest bij het ophalen omdat de computer 11,5 uur aan zou geven! Hierop zijn wij uiteraard heel kwaad geworden en hebben we met veel volhouden uiteindelijk alleen de daadwerkelijke 1,5 uur hoeven te betalen. Het bleek echter dat ze de kosten al van onze borg had gehaald en dat ze het nu samen met het restant van de borg terug ging storten. Wij hadden hier natuurlijk al lang geen vertrouwen meer in en ze heeft ons op de factuur nooit duidelijk uit kunnen leggen dat we onze borg inderdaad terug gestort hadden gekregen. Toen ik vervolgens mijn originele getekende documenten terug vroeg, hield vol dat het haar formulieren waren en dat ik alleen een kopie mee mocht krijgen. Daarop heeft ze eerst nog geprobeerd 2x hetzelfde formulier te kopieren en mee te geven. Wederom een heel vervelend gevoel dus toen we het kantoor weer werden uitgewerkt. Uiteindelijk lijkt het er gelukkig op dat het wel goed is gegaan met de betalingen.
Kortom een hele vervelende ervaring dus met de 'service' van Apollo bij het ophaalpunt in Las Vegas. Gezien de reviews op Google lijkt onze ervaring geen uitzondering te zijn.
Kort samengevat;
- Geen afspraak mogelijk
- Zeer lange wachttijden (4 uur of meer is geen uitzondering)
- Onverwachte extra kosten bij het ophalen
- Onterechte extra kosten bij het inleveren
- Bij het tekenen en betalen wordt er druk uitgeoefend
- Getekend contracten worden zomaar aangepast en niet meer teruggegeven
Mijn advies:
- Zorg dat je zo vroeg mogelijk in de ochtend bij het ophaalpunt bent, ondanks dat ze je wat anders vertellen
- Bereid je goed voor en weet waar je voor gaat tekenen en wat je wel en eventueel al verzekerd hebt
- Neem de tijd voor het afhandelen en laat je niet onder druk zetten, het gaat immers om flinke bedragen
- Zorg dat je bij het inleveren de formulieren bij je hebt die je hebt meegekregen bij het ophalen en let er op dat je niet zomaar extra's betaald
- Geniet van een prachtige reis! En laat je niet teveel afschrikken door de formaliteiten (en onze negatieve ervaring)
Alle positieve reviews en tips zal ik komende ook nog op deze website achterlaten, maar ik wil je dit alvast graag meegeven! Waar ga je naartoe?