Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht vanuit Düsseldorf via Amsterdam naar Boston; Koffers in Schiphol ophalen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Vlucht vanuit Düsseldorf via Amsterdam naar Boston; Koffers in Schiphol ophalen?

Bericht door dhg2000 »

Hallo,
Middels een kostenvoordelige constructie vlieg ik vanaf Düsseldorf naar Schiphol en vervolgens naar Boston.

Is het de bedoeling dat ik de koffers in Schiphol ophaal en weer doorzet naar Boston of worden ze automatisch doorgelabeld en heb ik er vanaf Düsseldorf geen omkijken meer naar?
Gast

Re: Vlucht vanuit Düsseldorf via Amsterdam naar Boston; Koffers in Schiphol ophalen?

Bericht door Gast »

Worden doorgelabeld naar Boston.
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vlucht vanuit Düsseldorf via Amsterdam naar Boston; Koffers in Schiphol ophalen?

Bericht door smeerkaas »

Bestaat die kostenvoordelige constructie uit 1 ticket Dusseldorf - Schiphol - Boston of uit 2 tickets (Dusseldorf - Schiphol + Schiphol - Boston)?
Bij het 1e worden ze doorgelabeld naar Boston, bij die 2e mag je 't eerst weer van de band halen.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Het is 1 ticket, KLM (Delta). Deze manier was 300 pp goedkoper dan rechtstreeks (met hetzelfde vliegtuig als onze 2e vlucht nu)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Hebben wij ook een keer gehad met KLM naar New York, toen scheelde dat ook zoveel met dat vluchtje erbij van Dus-Ams-New York. Koffers worden doorgelabeld naar eindbestemming.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Jarindo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Jarindo »

Vorig jaar eenzelfde constructie gehad naar Los Angeles, maar helaas ondanks dat ik een lange overstap had in Amsterdam op de terugweg, mocht ik mijn koffers niet al ophalen in Amsterdam. Ik kon omhoog en omlaag springen, dat ik mijn medicatie nodig had of dergelijke, maar had geen enkel effect. Uiteindelijk heb ik het moeten accepteren en door moeten reizen naar Dusseldorf om de koffer op te halen.
Het is vervelend, maar ik ben bang dat er niets anders op zit.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Klopt, maar dat was de vraag niet... Gaat over de heenreis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Worden doorgelabeld. Die zie je pas in Boston weer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jarindo schreef:Vorig jaar eenzelfde constructie gehad naar Los Angeles, maar helaas ondanks dat ik een lange overstap had in Amsterdam op de terugweg, mocht ik mijn koffers niet al ophalen in Amsterdam.
Wat had je dan verwacht??

Je kiest voor deze constructie. Dan heb je naast de voordelen ook de lasten. Dus ook de vlucht terug via Amsterdam naar Düsseldorf maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als je de laatste leg van je ticket niet wilt vliegen dan zul je of zonder checked luggage moeten reizen, of je ticket zo boeken dat je op de gewenste uitstapplek (AMS dus in dit geval) een stopover inplant (meer dan 24 uur). Dan is het natuurlijk wel de vraag of de ticketcondities van je gunstige tarief die stopover toelaten en wat de additionele kosten voor die stopover zijn.

Maar daar ging dit topic niet over. De vraag van de OP is al beantwoordt: natuurlijk wordt je bagage gewoon doorgelabeld naar je eindbestemming, die zie je niet in AMS. Je komt alleen in AMS onderweg naar de nieuwe gate langs de KMAR omdat je Schengen verlaat (ter hoogte van de D pier). Daar zijn gewoon e-gates, dus paspoort in het laatje, even in de camera kijken en weer doorlopen. Voor een DL vlucht moet je daarna even rechtsaf langs D1 lopen om je stickertje te halen op het paspoort.

Als je ook in de USA nog een connectie hebt geldt natuurlijk wel het reguliere proces dat je aldaar je bagage bij de eerste luchthaven zelf door de douane moet dragen/rijden.
Jarindo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Jarindo »

Coyote schreef:
Jarindo schreef:Vorig jaar eenzelfde constructie gehad naar Los Angeles, maar helaas ondanks dat ik een lange overstap had in Amsterdam op de terugweg, mocht ik mijn koffers niet al ophalen in Amsterdam.
Wat had je dan verwacht??

Je kiest voor deze constructie. Dan heb je naast de voordelen ook de lasten. Dus ook de vlucht terug via Amsterdam naar Düsseldorf maken.

Roland
Ehm.. Ik had ook verwacht dat ik gewoon door moest vliegen, maar ik ga altijd uit van het positieve. Ik had een overstap van 18 uur of dergelijke en wie weet dat je dan het geluk hebt om je koffer op te halen. Mijn instelling was dan ook, ik vlieg gewoon naar Düsseldorf, maar wellicht heb ik mazzel. :wink: Helaas niet, dus dan maar even van Düsseldorf genieten. Zie ik niet als een last, gewoon een extra dagje vakantie in Duitsland! :thumbup:

Anyways on topic, vraag is gelukkig beantwoord. Ik had het verkeerd begrepen. Koffers worden inderdaad doorgelabeld.
2018 - California, Nevada, Arizona & Utah
2017 - California, Nevada & Utah
2016 - California, Nevada, Arizona, Utah & Illinois
2015 - California & Texas
2014 - New York
2013 - New York
2012 - California, Texas & Louisiana
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht