Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Online inchecken

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Online inchecken

Bericht door JezzaUSA »

Ik heb een vraag over het online inchecken.

Wij beschikken niet over een printer :lol: maar willen wel graag online inchecken. Is het mogelijk dat we dan op schiphol alsnog een boardingpass kunnen uit laten printen? Want ik had gelezen dat je in Amerika bij CBP je paspoort moet tonen met boardingpass klopt dit?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Online inchecken

Bericht door Galapogos »

Ik heb bij aankomst in Amerika nog nooit mijn boarding pass hoeven laten zien.

Het is voor zover ik weet altijd mogelijk om op het vliegveld een boarding pass af te laten drukken. Dit kan bij de incheckautomaten of bij de incheckbalie. Verder kun je bij de meeste maatschappijen de boarding pass ook op je telefoon zetten in plaats van afdrukken.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Dank voor je reactie :thumbup:

Dus bij aankomst hoef je alleen je paspoort af te geven en verder niks?
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Bij aankomst moet je je paspoort laten zien, en waarschijnlijk wat vragen beantwoorden van de beambte van Immigrations.

Zorg ervoor dat je voor vertrek een ESTA aanvraagt of over een geldig visum beschikt.
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Ja Esta's zijn geregeld en API etc is keurig ingevuld. :thumbup:

Thanks voor de info!!

Nu op naar een prachtige roadtrip van 26 dagen :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan op schiphol bij de apparaten voor het afgeven vd koffers bij de incheckbalie altijd nog je boardingpass afdrukken. Je kan ook online inchecken en je boardingpassen op je telefoon zetten. Ik heb eigenlijk nooit geen papieren boardingpass meer.
Als je dan vd gate naar het vliegtuig moet scan je gewoon je telefoon
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Thanks Wally!! :thumbup:
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Er zijn nog maar heel weinig vliegvelden in combinatie met maatschappijen waar je ook echt volledig online kunt inchecken als je ook nog een koffer mee wilt hebben. Vanaf Schiphol met KLM kan het. Maar de andere maatschappijen durf ik niet te zeggen.

Dan vul je de hele bende al online in. Tegenwoordig kan je zelfs je paspoort al in de app scannen. Er zijn zelfs vliegvelden waar je de kofferlabels zelf kunt uitprinten. En dan nog mag je in de rij om je koffer af te geven. Je paspoort mag laten zien en je raadt het waarschijnlijk al, waar ze ook nog een keer je boardingpass uitprinten. Zucht...

Dus maak je geen zorgen. Je hebt je boardingpass waarschijnlijk op je telefoon. Dan kun je online inchecken op het vliegveld daar kan je kiezen om je boardingpass uit te laten printen. En vervolgens mag je je koffers afgeven en daar printen ze je boardingpass nog een keer uit. Kortom, zie er maar is vanaf te komen...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

JezzaUSA schreef:
30 mei 2019, 21:05
Ja Esta's zijn geregeld en API etc is keurig ingevuld. :thumbup:

Thanks voor de info!!

Nu op naar een prachtige roadtrip van 26 dagen :D
Zodra de CBP officer de mrz van je paspoort leest, ziet hij (oa) al deze gegevens inclusief je reisverleden (indien v toepassing) naar/van de VS voor zich op zijn scherm.

Fijne reis!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Thanks voor de duidelijke info :!:

Wij vliegen met Delta en KLM. Dus ik probeer morgen gewoon online in te checken.

Misschien nog een domme vraag maar hoe begroet je de CBP officier eigenlijk zodra je aan zijn/haar loket staat? :lol:
Gast

Bericht door Gast »

"good afternoon, how are you?"
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zeg altijd hello.
Gast

Bericht door Gast »

Ik kijk soms even op mijn horloge vlak daarvoor en dan weet ik of het middag of avond is. Tegen de beste man of vrouw zeg ik alleen "good afternoon/good morning/good evening" soms aangevuld met "sir" of "miss". "How are you", dat vind ik niet passen in een dergelijke hiërarchische situatie. Het initiatief voor de eerste vragen en opmerkingen laat ik liever aan hen over.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

JezzaUSA schreef:
31 mei 2019, 19:51
hoe begroet je de CBP officier eigenlijk zodra je aan zijn/haar loket staat? :lol:
Goede vraag. Gaat bij mij dusdanig automatisch dat ik het eerlijk gezegd even niet weet. Volgens mij zeg ik meestal gewoon 'good morning/afternoon/evening' en als het erop zit 'thank you sir/madam' maar het is niet bewust dat ik per se dat zeg, haha. Ik probeer gewoon beleefd te zijn en kort en bondig antwoord te geven op zijn/haar vragen. Als ze dan meer willen weten ('you mentioned you're visiting family, who are you visiting') dan komt dat vanzelf wel aan bod.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

JezzaUSA: Niet zo druk om maken hoor, het zijn ook maar mensen. Spreek ze aan hoe je zelf ook aangesproken wil worden en geef alleen antwoord vragen die ze je stellen en zorg dat je je zaken goed geregeld hebt. Begin geen hele verhalen op te hangen, niet nodig. Soms heb je een uitermate leuk (zakelijk) gesprek, maar je kan het ook slecht treffen en sta je voor zo'n chagrijn en loopt het allemaal wat stroever.

Vragen die ze je bijvoorbeeld kunnen stellen:
  • Waar kom je vandaan?
    Eerder in de VS geweest?
    Wat is het doel van je reis naar de VS?
    Waar en bij wie ga je verblijven?
    Wat ga je allemaal doen?
    Hoe ga je dit betalen? (contant geld of CC)
    Wat doe je voor werk?
    Wanneer ga je weer terug?
Daarna volgt het maken van vingerafdrukken en een foto.

Zoals ik eerder al aangaf, de meeste info staat (na het lezen van je paspoort) al bij hem op het scherm. Geef je een afwijkend of vaag antwoord, dan is dit voor hem/haar een reden om even door te vragen. Het is niet het moment om grappen te maken of bijdehand te doen, bij geen enkele grenscontrole trouwens.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Hoe heb je dit de vorige keer allemaal gedaan?
Afbeelding
JezzaUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door JezzaUSA »

Ik ben 1x eerder naar de US geweest maar dat was in 2013. Toen heb ik niet online ingechecked.

Dit wordt mijn 2e keer.
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

Ruud2004 schreef:
01 jun 2019, 11:21
Het is niet het moment om grappen te maken of bijdehand te doen, bij geen enkele grenscontrole trouwens.
Mmmm bij mij was het in 2017 geen grap maar een zeer domme actie van mij. Oeps.... ik vroeg of de bolletjes ook mee mochten door dr douane. Ik had bolletjes met boterhamworst gesmeerd. De vrouw reageerde met Tjemig je laat me schrikken en moest lachen. Toch was ik erna wel aan de beurt met extra controle. Of dat ermee te maken had weet ik niet :offtopic:

On topic: online inchecken zo ik me herinner was niet zo moeilijk. Gaan we weer proberen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Om dit soort grappen kunnen ze niet lachen en ik denk dat je daarom extra controle kreeg.
Gast

Bericht door Gast »

Division schreef:
01 jun 2019, 13:11
Hoe heb je dit de vorige keer allemaal gedaan?
Dan mag ik mijn getal blijkbaar nu al op 3 zetten? Als ik eenmaal in Amerika ben pas ik dat wel aan, ik ga voor mijn derde keer maar ik ga dat nu niet aanpassen. Volgens mij is het de bedoeling dat het aantal x in de VS zo veel mogelijk waarheidsgetrouw wordt ingevuld. Vooral voor mensen die incidenteel reizen en op vakantie gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer