Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zelf vluchten boeken of via reisorganisatie.
Zelf vluchten boeken of via reisorganisatie.
Wij plannen een eerste reis richting Verenigde Staten. Wat is jullie ervaring bij boeken van vluchten? Is zelf boeken voordeliger? Of vinden reisorganisaties voordeliger tarieven. We zijn met 4 en ik wil graag het budget wat onder controle houden. Ons plan nu is een rondje te doen in juli vanuit Seattle of Vancouver.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Zelf vluchten boeken of via reisorganisatie.
Over het algemeen is het voordeliger om zelf te boeken. De reisorganisatie wil namelijk ook graag een centje meepikken. Voor vakanties naar pure vakantie-bestemmingen, zoals in het Middellandse Zee gebied, kan dat wel eens anders zijn omdat reisorganisaties daar veel schaalvoordeel kunnen pakken met pakket-reizen, maar naar de VS is dit doorgaans niet van toepassing. Desalniettemin kunnen er soms aanbiedingen zijn waardoor je met goede timing goedkoper uitkomt met een reisorganisatie. Maar dit is eerder uitzondering dan regel.
Maar als je de tijd hebt om het uit te zoeken, dan zou je een offerte kunnen aanvragen bij een reisorganisatie en daar een zelf gemaakt reisplan tegenover zetten. Dan kun je precies zien wat de verschillen zijn. Merk op dat de prijzen van vliegtickets nogal kunnen varieren (en hotelkamers ook, zij het in mindere mate) dus een dergelijke vergelijking heeft slechts een beperkte levensduur voordat deze achterhaald is.
Maar als je de tijd hebt om het uit te zoeken, dan zou je een offerte kunnen aanvragen bij een reisorganisatie en daar een zelf gemaakt reisplan tegenover zetten. Dan kun je precies zien wat de verschillen zijn. Merk op dat de prijzen van vliegtickets nogal kunnen varieren (en hotelkamers ook, zij het in mindere mate) dus een dergelijke vergelijking heeft slechts een beperkte levensduur voordat deze achterhaald is.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Zeker de ervaren reizigers hier doen dit zelf, is niet moeilijk en voordeliger.
Bij een Expedia krijg je bv weer pakketkorting als je meerdere zaken tegelijk boekt, maar of dit voordeliger is?
Voor Seattle zijn er regelmatig goede prijzen voor rechtstreekse vluchten met delta vanaf Amsterdam, of met overstap vanaf Düsseldorf. In Google flights kun je meldingen aanzetten voor bestemmingen en scherpe prijzen.
Skyscanner of momondo kun je ook weleens goede prijzen vinden.
Let op dat je basic economy en gewoon economy hebt, met of zonder bagage en stoel reservering.
Lees je eens in op het draadje vliegen naar Amerika.
Autohuur is in VS meestal goedkoper dan in Canada, neem dat mee in je overweging waar naar toe te vliegen.
Met zijn vieren heb je een redelijke ruime auto nodig, minivan of standard SUV.
Met lidmaatschap en status kun je bij National of Hertz een midsize huren en misschien met een suv of minivan wegrijden.
Lees het autohuur topic eens door.
Voor routes etc. Lees eens wat reisverslagen en het draadje over routes door.
Forum lid Almere vak V heeft eens een lijst gepost met alle bekende en minder bekende bezienswaardigheden in Washington en omstreken.
Alvast veel plezier met de voorpret en prachtige reisverhalen en foto’s
Bij een Expedia krijg je bv weer pakketkorting als je meerdere zaken tegelijk boekt, maar of dit voordeliger is?
Voor Seattle zijn er regelmatig goede prijzen voor rechtstreekse vluchten met delta vanaf Amsterdam, of met overstap vanaf Düsseldorf. In Google flights kun je meldingen aanzetten voor bestemmingen en scherpe prijzen.
Skyscanner of momondo kun je ook weleens goede prijzen vinden.
Let op dat je basic economy en gewoon economy hebt, met of zonder bagage en stoel reservering.
Lees je eens in op het draadje vliegen naar Amerika.
Autohuur is in VS meestal goedkoper dan in Canada, neem dat mee in je overweging waar naar toe te vliegen.
Met zijn vieren heb je een redelijke ruime auto nodig, minivan of standard SUV.
Met lidmaatschap en status kun je bij National of Hertz een midsize huren en misschien met een suv of minivan wegrijden.
Lees het autohuur topic eens door.
Voor routes etc. Lees eens wat reisverslagen en het draadje over routes door.
Forum lid Almere vak V heeft eens een lijst gepost met alle bekende en minder bekende bezienswaardigheden in Washington en omstreken.
Alvast veel plezier met de voorpret en prachtige reisverhalen en foto’s
Laatst gewijzigd door jwensammy op 15 aug 2019, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Reisorganisaties kunnen vaak gebruik maken van een Touroperator tarief. Kan zijn dat de vlucht met koffer bij hun dan net zoveel kost als je zelf kan boeken zonder koffers. Zitten wel voorwaarden aan: 2 overnachtingen of 1 week autohuur.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik zou zeggen; zelf boeken. Maal een paar alerts aan op verschillende zoeksites naar vliegtickets ( Skyscanner, Momondo, vliegticktes.nl , google flights etc.) .Je krijgt dan berichtjes als er een goedkope optie doorkomt. De reisbureaus willen natuurlijk nooit verliezen op tickets, dus zullen altijd een gemiddelde hebben waar ze niet op verliezen.
Wij zijn ooit jaren geleden wel eens tegen een mooie deal aangelopen, maar dat was echt een super last minute en een reis naar Amerika zat eigenlijk niet in de planning, maar toen opeens wel. Dat was nog voor de tijd , dat je nationale parken een half jaar van te voren moest reserveren.
Wij zijn ooit jaren geleden wel eens tegen een mooie deal aangelopen, maar dat was echt een super last minute en een reis naar Amerika zat eigenlijk niet in de planning, maar toen opeens wel. Dat was nog voor de tijd , dat je nationale parken een half jaar van te voren moest reserveren.

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je geeft aan wellicht de hulp in te roepen van een reisorganisatie voor vliegtickets. Maar hoe zit het met de rest? Wil je dat wel zelf regelen dan?
Als je de vertrekdata al weet kun je natuurlijk gewoon eens rondkijken op internet wat de ticketprijzen naar Seattle of Vancouver zijn volgend jaar, geeft je alvast een indruk. Juli is hoogseizoen en dat zie je vaak terug in de ticketprijzen.
Je wilt het budget onder controle houden maar vergeet niet dat de tickets maar een deel van de totale kosten zijn. Zijn jullie er al over uit hoe je reist in Canada/Amerika? Huurauto, camper, motels, kamperen? Vergeet niet dat die kosten nog wel eens hoger kunnen zijn en dan moet je natuurlijk nog eten, maak je uitstapjes, koop je dingen.
Jullie gaan pas over een jaar. Genoeg tijd om zelf van alles uit te zoeken. Kijken wat een huurauto of camper kost, je kunt al op zoek naar motels op je route, kijken wat een overnachting daar kost. Neem je 1 kamer of neem je 2 kamers omdat je met 4 personen bent? Voordeel van zelf regelen vind ik de voorpret. Maakt de beleving van een vakantie zo anders.
Natuurlijk kun je ook alles uitbesteden aan een reisorganisatie, hier op het forum zitten zelfs enkele leden die er hun beroep van gemaakt hebben en jullie hier graag bij helpen denk ik.

Roland
Ik doe het liefst alles zelf

Omdat ik geen ervaring heb met boeken van vluchten (buiten Europa) vroeg ik me gewoon af wat voordeliger zou zijn. Soms hebben reisorganisaties goede tarieven maar ik heb geen ervaring met boeken buiten Europa, vandaar mijn vraag.
Overnachtingen en reisroute doe ik sowieso zelf. Wij zijn kampeerders. Dus liefst overnachten op een camping. Geen camper want dat wordt voor ons te duur.
Volstrekte onzin om dat zo generiek te stellen.
En als antwoord op de topicvraag: Zelf er tijd en energie in willen steken kan inderdaad tot behoorlijke besparingen en een leukere reis leiden. Ik vind het leuk om te doen, maar er gaan flink wat uurtjes inzitten.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zou moeten zijn: "Met lidmaatschap en status kun je bij National of Hertz een midsize huren en heb je kans om met een suv of minivan weg te rijden"
Als je echt een SUV of Minivan nodig hebt moet je die gewoon boeken (evt als backup boeking), maar je kunt er niet zomaar van uit gaan dat je een SUV of Minivan mee kan krijgen als je met lidmaatschap en status boekt.
Laatst gewijzigd door sanook op 15 aug 2019, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
@tomhster
Overall gezien is autohuren en brandstof duurder in Canada, om dit dan als volstrekte onzin af te doen....
Topic starter geeft aan naar NW van Amerika te willen, zou sneu zijn om voordelige tickets naar Vancouver te vinden en er dan achter te komen dat autohuur nogal prijzig wordt. Los van brandstof kosten en tijd die kwijt bent bij de grensovergang.
Overall gezien is autohuren en brandstof duurder in Canada, om dit dan als volstrekte onzin af te doen....
Topic starter geeft aan naar NW van Amerika te willen, zou sneu zijn om voordelige tickets naar Vancouver te vinden en er dan achter te komen dat autohuur nogal prijzig wordt. Los van brandstof kosten en tijd die kwijt bent bij de grensovergang.
Het is gewoon niet waar wat je beweert betreffende de autohuur. Het is een kwestie van vergelijken en er kunnen grote verschillen bestaan tussen verschillende steden, ongeacht of die in de VS of in Canada liggen. Brandstof is in de VS iets goedkoper, maar niet dusdanig spectaculair om een heel reisplan op aan te passen, zoals jij suggereert. Calgary kan bijvoorbeeld een prima startpunt zijn van je vakantie.
Zelf regelen natuurlijk. Reisburo's denken niet altijd met je mee.
-
- Amerikafan
@tomhster
Topic starter geeft aan naar VS te willen, vanuit Vancouver het noordwesten vd VS bezoeken is een optie, echter uit ervaring en berichten op dit forum weet ik dat autohuur er bijna altijd duurder is dan in bv Seattle.
Iets dat topic starter in haar overweging mee kan nemen, als er een leuke prijs voor tickets voorbij komt.
Waarom je er Calgary bij haalt is mij, gezien de afstand tot de genoemde steden onduidelijk.
Topic starter geeft aan naar VS te willen, vanuit Vancouver het noordwesten vd VS bezoeken is een optie, echter uit ervaring en berichten op dit forum weet ik dat autohuur er bijna altijd duurder is dan in bv Seattle.
Iets dat topic starter in haar overweging mee kan nemen, als er een leuke prijs voor tickets voorbij komt.
Waarom je er Calgary bij haalt is mij, gezien de afstand tot de genoemde steden onduidelijk.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk Reisadviseur nemen dan

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het enkel om de vliegtickets gaat is het een no-brainer: zelf doen!Stefanie1 schreef: ↑15 aug 2019, 10:54Ik doe het liefst alles zelf. Dat doe ik nu ook voor onze reizen binnen Europa.
Omdat ik geen ervaring heb met boeken van vluchten (buiten Europa) vroeg ik me gewoon af wat voordeliger zou zijn. Soms hebben reisorganisaties goede tarieven maar ik heb geen ervaring met boeken buiten Europa, vandaar mijn vraag.

Als je dat via een reisorganisatie laat regelen komen er altijd boekingskosten bij (ze moeten er immers ook aan verdienen, en terecht). Maar vliegtickets boek je net zo makkelijk als een motel.
Tip: Vroeg beginnen met vergelijken. Bepaal de vertrekdata, kijk of vliegen op een andere stad tot de mogelijkheden behoort voor je route. Wil je aankomen in de ene stad en terugvliegen vanuit een andere stad is dat in de regel ook geen probleem (kijk dan wel naar eventuele drop off kosten van de huurauto). Bepaal ook voor jezelf een richtprijs. Dus, wat wil ik maximaal kwijt zijn per ticket? Boek het ticket als je 'm voor de door jouw gestelde prijs ziet. Kijk regelmatig naar de ticketprijzen. Die fluctueren per dag. In de ochtend en overdag vaak weer hele andere prijzen dan 's avonds. Beperk je niet tot 1 site, spit verschillende sites door, via brokers maar ook vliegtuigmaatschappijen zelf. Bij voorkeur boeken bij maatschappij zelf. Mocht er wat aan de hand zijn (bijv. vluchttijden veranderen) dan kun je vaak bij een maatschappij zelf beter terecht indien de nieuwe vluchtgegevens erg afwijken. Bij een broker moet je het altijd via hen spelen, geldt ook als je het via een reisorganisatie boekt.
Houd er rekening mee dat je soms andere prijzen krijgt voor 4 personen dan voor 1 persoon voor een ticket. Dat komt omdat er bijv. nog slechts enkele tickets vrij zijn voor in bepaalde klasse en je dan automatisch in een duurdere klasse terecht komt. Als je met 4 personen (kinderen erbij?) reist kan ik me voorstellen dat je bij elkaar wilt zitten in het vliegtuig. Dan ontkom je er niet aan om de 4 tickets in één boeking te doen.
Succes met zoeken en boeken!

Roland
@Coyote Ook ik wil onze komende Florida reis (2020) zelf gaan regelen. Ik reis met mijn gezin, dus ook 4 pers. Ik heb weleens gehoord dat het lonend is om tickets per 2 te bestellen en dan het 2e set via een ander IP adres vanwege de cookies?!? Dat zou goedkoper zijn dan in 1 x 4 tickets bestellen. Heeft u, of iemand anders, daar enige ervaring mee? Ook al zitten we dan verspreid, 2 bij 2, in het vliegtuig; heb je gelijk een loopje als iemand van stoel wil wisselen... Graag hoor ik van u! bvd
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hele cookies verhaal is nooit 100% bewezen. Als je 4 tickets voor een goede prijs kan boeken dan zou ik dat gewoon in 1x doen
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk nog niet eens zozeer vanwege de cookies, net wat @Njit zegt, maar meer om hetgeen ik voor jouw bericht aangaf. Hoe de ticketprijs wordt als je tegelijk via 2 PC's elk 2 tickets voor exact dezelfde vlucht zoekt, weet ik niet. Probeer het eens zou ik zeggen. Eerst 4 tickets via één PC en dan 2x2 tickets op 2 PC's. Merk je snel genoeg of de prijs gelijk blijft.
Er wordt heel vaak aangegeven dat er nog maar 2, 4 of 6 tickets beschikbaar zijn maar weet niet hoeveel waarde je daaraan moet hechten. Bij motelkamers zie je dat ook. Zie ik meer als een lokkertje dan dat het daadwerkelijk zo is.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht