Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zeer korte overstap Zurich

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
GeorgianaD
Amerika-ontdekker

Zeer korte overstap Zurich

Bericht door GeorgianaD »

Hallo,

In de meivakantie gaan we met onze kinderen naar Las Vegas. Afgelopen voorjaar hebben we hiervoor al tickets geboekt via Gate1. De heen vlucht wordt uitgevoerd door United, de terugvlucht is door Edelweiss en Swiss. Tijdens het boeken zagen de tijden er gunstig uit, eind van de middag zouden we vanuit Las Vegas naar Zurich vertrekken, daar hadden we ruim 3 uur overstaptijd om aan het begin van de avond door te vliegen naar Amsterdam.

Nu heb ik een mail gekregen dat de vliegtijden zijn gewijzigd. We vetrekken om 23:55 uit Las vegas naar Zurich (dus nog een hele dag Las Vegas, dat vinden we prima), dan komen we om 20:15 aan in Zurich en zouden we om 20:55 doorvliegen naar Amsterdam. Dat is 40 minuten om over te stappen en dat lijkt mij wel wat kort. Maar als ik zoek, lijkt dit de laatste vlucht naar Amsterdam te zijn die dag, dus ik zie ook niet echt een alternatief.

Nu is mijn man van mening dat we ons niet druk moeten maken. Het gaat om de terugweg, dus als onze koffers de overstap niet halen en later worden nabezorgd is dat geen ramp. En als we de vlucht niet halen verwacht hij dat de luchtvaartmaatschappij een overnachting regelt en we de volgende dag gewoon naar Amsterdam vliegen.

Maar is dat echt zo? Want we komen niet vanuit een EU land, de vlucht is in principe geboekt bij United en wordt uitgevoerd door Edelweiss en Swiss (dus geen EU-maatschappijen?). Dus hebben we dan wel recht op verzorging en compensatie? Of moeten we dan zelf een hotel in Zurich gaan zoeken en betalen?

En heeft iemand ervaring met deze overstap? 40 minuten halen we toch nooit?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zeer korte overstap Zurich

Bericht door ClaireVHaut »

Ik zou me idd geen zorgen maken. De maatschappij boekt je gewoon over op de volgende vlucht. Ze verkopen het je toch zelf ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

Zürich is een klein vliegveld, die 40 minuten haal je makkelijk. Swiss, edelweiss is de budget airline van of Swiss of Austrian, boekt je gewoon in een hotel als je de vlucht mocht missen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
GeorgianaD
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de geruststelling! We laten het maar gewoon gebeuren dan...
2018: Chicago-San Fransisco wegbrengcamper RoadBear
2019: Chicago-Las Vegas wegbrengcamper Roadbear
2020: rondje Las Vegas met camper El Monte
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 »

Twee jaar geleden konden we niet landen in München vanwege een onweersbui. Vliegtuig bleef bijna een uur rondcirkelen en zette uiteindelijk toch de landing in. Ik had nog maar tien minuten overstaptijd om mijn vlucht naar Amsterdam te halen, ook de laatste van de dag. Heb het op een rennen gezet, ik dacht die koffer komt wel ik wil lekker naar huis. Net gehaald! Was de laatste die aan boord stapte en achter mij ging de deur dicht.

Komen we in Amsterdam aan, ligt de koffer gewoon op de band! Haha tja zo snel gaat dat! Ik zou me geen zorgen maken, je hebt meer dan genoeg tijd, zeker op een klein vliegveld.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Queste schreef:
06 dec 2019, 23:20
Zürich is een klein vliegveld, die 40 minuten haal je makkelijk. Swiss, edelweiss is de budget airline van of Swiss of Austrian, boekt je gewoon in een hotel als je de vlucht mocht missen.
Nou...dan moet je geen vertraging vanuit Vegas hebben of de pech dat er net veel internationale vluchten van buiten de EU aankomen. Dat makkelijk halen is een understatement. Het is idd geen groot vliegveld. Ik deed er in Oktober een 20/25 minuten over om van het ene vliegtuig, via de controle naar de volgende gate. Maar mijn vliegtuig was op dat moment zowat de enige die geland was leek het wel. Leuk vliegveld overigens.
GeorgianaD
Amerika-ontdekker

Natuurlijk gaan we ons best doen om het te halen, ook als we daarvoor een stukje moeten rennen. Maar ik was bang dat het onmogelijk zou zijn en dat is dus niet bij voorbaat al het geval. En omdat we niet met EU-maatschappijen vliegen, kon ik nergens vinden of ze ons in een dergelijk geval wel van een hotelovernachting en eten zouden voorzien, maar dat lijkt wel een verplichting.

Dan kan ik nu zonder al teveel zorgen blij gaan zijn met een hele lange extra dag in Vegas :D
2018: Chicago-San Fransisco wegbrengcamper RoadBear
2019: Chicago-Las Vegas wegbrengcamper Roadbear
2020: rondje Las Vegas met camper El Monte
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als je van Amerika naar Europa vliegt haal je meestal wel wat vliegtijd in.

Zo kan het zomaar gebeuren dat je een uur eerder dan de geplande landingstijd aankomt. Al zo vaak meegemaakt, valt zo'n vlucht altijd weer mee. :D Moet het vliegtuig wel op tijd uit Las Vegas vertrekken natuurlijk.

Dus met een beetje geluk heb je nog veel meer dan 40 minuten de tijd. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook ooit op Zurich geland met een korte overstaptijd naar Amsterdam, maar het bleek dat we tijd zat hadden. Door mist zat heel Schiphol dicht en hebben we 2 uur of zo vertraging gehad. Niet fijn als je uit Amerika komt met een kind van 5.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer