Pagina 1 van 1
Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 18 jul 2022, 11:41
door DennisS
Bij gebruik van de Verifly app voor onder andere BA moet je vanaf heden je reis aanmaken in de app op basis van je booking reference. Eerst geef je aan met welke maatschappij je vliegt. Vervolgens moet je je booking reference opgeven, je voornaam, achternaam, country of reisdence en je geboortedatum.
Als ik dit nu probeer voor onze vlucht, dan geeft Verifly aan "Passenger not found". Voorheen was het zo dat je maar 3 weken vooraf de app kon gebruiken geloof ik. Althans, toen zocht je op je vluchtnummer en vertrekdatum en kon je niet verder vooruit dan 3 weken.
Zojuist ook BA zelf gebeld. Die konden mij niet echt helpen. Het enige dat ze als tip gaf, was om het half augustus nogmaals te proberen. Nu mijn vraag. Zijn er meerdere die hier last van hebben? Of ben ik inderdaad te vroeg met het invoeren van de gegevens in de Verifly app?
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 18 jul 2022, 12:27
door pretberg
Ik vlieg begin oktober naar de USA met AA, na downloaden van de Verifly app heb ik bookingsreference ingevuld en kreeg alle vluchten al te zien en kon namen van de mede passagiers opgeven.
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 18 jul 2022, 12:45
door DennisS
Hmmm dus het is niet afhankelijk van wanneer je vliegt... Dan ga ik een proberen om nogmaals contact op te nemen met of Verifly of BA...
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 18 jul 2022, 13:07
door DennisS
Zojuist een mail terug gehad van Verifly (had een vraag ingestuurd met mijn probleem). Ze geven aan momenteel technische problemen met de app te hebben en zullen dit zo spoedig mogelijk oplossen. Ik ga er dus ook vanuit dat het niet kunnen vinden van mij als passagier met dit probleem te maken heeft. Zal het einde van de week nogmaals proberen
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 21 jul 2022, 11:12
door yvonne m
Wij zijn nu op luchthaven Brussel. De Veryfly-app werkt al 3 maanden niet meer. Gewoon de boarding passen gekregen tijdens het inchecken. 1,5 uur in de rij gestaan.
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 21 jul 2022, 17:01
door Coyote
yvonne m schreef: ↑21 jul 2022, 11:12
De Veryfly-app werkt al 3 maanden niet meer.
Dat is niet correct, ik heb vorige maand de VeriFLY app nog gewoon kunnen gebruiken en online kunnen inchecken bij BA voor mijn terugvlucht (heenvlucht lukte niet).
Roland
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 21 jul 2022, 18:37
door yvonne m
Info komt van BA zelf.
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 25 jul 2022, 09:20
door DennisS
Zojuist nog maar eens geprobeerd. Ook de hele app al opnieuw ingesteld. Maar nog steeds geeft hij aan mij niet te kunnen vinden. Nu zag ik dat als "eerste" passagier bij BA mijn vriendin staat. Dus dacht, misschien wordt zij wel gezien als de hoofdboeker. Maar ook als ik haar gegevens invul dan geen succes.
Is het zo dat je zonder de Verifly app niet online in kan checken? of staat dat er los van? Wij hebben weliswaar meet & assist geboekt, maar zou toch graag alles wat voor vertrek al geregeld kan worden toch graag afvinken...
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 25 jul 2022, 13:03
door SnoopyMetKids
Waar vliegen jullie heen? Steeds meer vliegvelden in de VS accepteren VeriFly niet meer, dus dan moet je gewoon binnen de gespecificeerde deadline bij 'Manage My Booking' binnen het BA systeem zelf je documenten uploaden. Per BA: "Outbound routes from the UK - Available on selected outbound routes (including all destinations in Antigua, Argentina, Bahamas, Barbados, Bermuda, Bulgaria, Canada, Cayman Islands, Costa Rica, Croatia, France, Grenada, Israel, Japan, Jordan, Morocco, Qatar, South Africa, St Lucia, Turks & Caicos, UAE and USA [
excluding Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Denver, Houston, Los Angeles, Miami, New Orleans, Orlando, Phoenix, San Diego and Seattle – please complete the process in Manage My Booking instead])."
Maar met Meet&Assist zou ik me geen zorgen maken; je gaat dan via business class check in, dus zo aan de beurt en je document check/ boarding pass/ koffers kunnen dan allemaal in 1x geregeld worden en gaat het misschien 2 minuten extra kosten vs het nu online kunnen regelen, dus ik zou er geen moeite meer in steken verder als je wel gewoon bij BA zelf kan inloggen en alles in orde lijkt

Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 25 jul 2022, 15:07
door DennisS
Wij vliegen via Heathrow naar San Francisco. Ik maak me ook geen zorgen. Maar als ik het van te voren al af kan vinken dan doe ik dat. Maar ik denk dat het dan gewoon het uploaden bij BA zelf wordt. Maakt verder ook niets uit

Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 26 jul 2022, 14:50
door d_vdploeg
Onze ervaring van een maand geleden is dat het wel werkt. Mits er dus geen storing op de app is.
Maar het zorgt er niet voor dat je online kunt inchecken. De systemen van BA praten niet met verifly en andersom. Bij ons konden we dus, ondanks dat we de verifly app hadden ingevuld (met toen nog testplicht) niet online inchecken. De incheckpagina van BA bleef aangeven dat we de covid documenten konden uploaden via de verifly app, terwijl we dit allang hadden gedaan.
Gevolg: We moesten alsnog in de rij voor de incheck. Wat wel scheelde is dat we alleen maar de twee groene vinkjes in de app hoefde te laten zien en de covid documenten, die we geprint bij ons hadden in de rugzak konden blijven. Het was die ochtend overigens rustig, maar heel veel meer extra tijd had het niet gekost als we de documenten alsnog hadden moeten laten zien. Dat had max 5 min meer geduurd.
Daarbij heeft BA geen aparte bag dropoff op AMS voor reeds ingecheckte passagiers. (en volgens mij ook niet op BRU) dus ook al heb je groene vinkjes en ben je online ingecheckt. Je moet alsnog in diezelfde rij bij de incheck als de mensen die niet online zijn ingecheckt. Dus je hebt er niks aan.
Ik zou die verifly app dus lekker skippen. Scheelt je ook weer je gegevens die bij een derde partij liggen.
Re: Verifly App vind ons als passagier niet
Geplaatst: 27 jul 2022, 16:26
door DennisS
Duidelijk!
Ik denk ook dat ik niets meer met die app doe. Ik kan het wel blijven proberen maar ik schiet er niets mee op. Daarnaast hebben wij meet & assist geboekt en dus zullen we toch wel door de check-in, bagage dropoff e.d. vliegen.